  • 41. Data: 2006-11-09 08:37:20
    Temat: Re: [ot] Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynajĂ??…cego Dz.G.
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Herbi wrote:

    > http://www.brit.com.pl - moja firma

    Gratuluje przedsiebiorczosci, Prezesie :)

    Ale moze macie cos, co nie wymaga MS Offisa- dla firm stosujacych OO
    jakostandard ekhm korporacyjny...

    Co mi przypomina, jak kiedys dostalem jakis program __darmowy__ do
    generowania wnioskow o fundusze UE. Nie dzialal- prostymi slowy. Chyba,
    z esie dokupilo za 2k pakiet Office...

    Taaa... Bo wszyscy maja MSO ;]

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 42. Data: 2006-11-09 09:58:17
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 9 lis o godzinie 09:37, na pl.soc.prawo.podatki, Hikikomori San
    napisał(a):

    > Gratuluje przedsiebiorczosci, Prezesie :)

    Nie zajarzyłeś czy walisz głupa? To nie moja firma tylko "Moja Firma".

    > Taaa... Bo wszyscy maja MSO ;]

    Zawsze możesz zakupić program nie korzystający z excela - całkowicie
    samodzielny. Przy tych modułach które chcesz by obsługiwał - wywalisz co
    najmniej 2tys zł. Aha i rzecz niebagatelna - support oraz łaty, upgrady,
    zmiany w przepisach - to też weż pod uwagę przy wyborze programu.

    --
    Herbi
    09-11-2006 10:58:14

  • 43. Data: 2006-11-09 10:30:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-11-2006 o 10:58:17 Herbi <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > najmniej 2tys zł. Aha i rzecz niebagatelna - support oraz łaty, upgrady,
    > zmiany w przepisach - to też weż pod uwagę przy wyborze programu.

    Ja powiem tak. Support itp dobra rzecz ale dla pani Bernadetki
    która się nauczyła schematu programu i jak sie menu przesunie to
    koniec, a jak masz 10 takich pań to już bez supportu może być niemożliwe
    do zrobienia(piszę o paniach bo nie widziałem jeszcze panów w księgowości
    w większych firmach). Jak masz małą firmę to nie potrzbeujesz supportu
    tylko
    programu który jest oczywisty w obsłudze po chwili przysiedzenia, ew. ma
    dobrą instrukcję
    do trudniejszych fragmentów.

    Łaty - co jak co ale to chyba oczywiste, jeśli producent wziął kase za
    trefny produkt to
    powinien w zębach przynieść łatę a nie reklamować to jako cud-miód feature.

    Zmiany w przepisach - to jest w reklamie 90% biur rachunkowych, że
    przpeisy się
    tak częstwo zmieniają że hej. Ok -dla dużej firmy jest to argument, a dla
    małej
    nie za bardzo, prowadzę firmę prawie rok i jakoś nic się nie zmieniło
    zbytnio
    oprócz składek na zdrowotne, ew te kasy fiskalne od września ale to ślepy
    i głuchy
    by się o tym dowiedział.

    Poza tym jak się mają zmiany przepisów do programu?
    Ok układ KPiR, EŚT itd trzeba uaktualnić, ale to się raczej nieprędko
    zmieni,
    poza tym prosty kreator załatwia sprawę jeśli zmiany nie są całkowite.
    Sposoby amortyzacji? No to powinna być customizowana stawka.
    Przecież żaden program chyba nie klasyfkuje sam przychodów do kolumny
    7/8 a kosztów do 10-14, robi to operator programu - a jeśli są
    takie programy które myślą za operatora, to chyba mają zmianę kolumny
    - bo w końcu nie trzeba zmiany przepisów żeby zmienić kolumnę, wystarczy
    wiążąca interpretacja albo nietypowe zdarzenie gospodarcze.

    Tak więc podumowując - w mojej opinii program do obsługi małej firmy na
    KPiR
    powinien być na maksa "generyczny" i uniwersalny.
    Dlatego używam OpenCalca.

    To są wyłącznie moje opinie i obserwacje, można się z nimi nie zgadzać,
    - nie twierdzę że przedmówca się myli, przedstawiam jedynie inny punkt
    widzenia.

    pozdrawiam

  • 44. Data: 2006-11-09 10:57:51
    Temat: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    > Trzeba by pomyśleć jak to w koszty wrzucić hmm nie mam pomysłu teraz.
    > Może jakiś import usługi przekazania gotówki i faktura wewnętrzna,
    > ale to tylko baardzo luźny pomysł.
    > Bo wrzucić w koszty luźne wydruki z neta że ktoś coś komuś to nie wiem
    > jak...

    Mój księgowy twierdzi, że jak zrobie wydruk, to wrzuci to właśnie
    w koszty luźne, też nie wiem jak, ale mam nadzieję, że on wie..
    tylko to też pewnie będę musiał jakoś sprawdzić..

    > Orientować to się średnio orientuję zważywszy na ilość gaf jakie strzelam
    > tutaj na grupie :)
    > A co do prowadzenia to teraz prowadzę sam a jak czegoś nie wiem i nie mogę
    > znaleźć
    > to zapytanie do znajomego doradcy(albo i dwóch jak temat cięższy)
    > i już wiem.
    > Jak to ktoś napisał na tej grupie - żeby dać księgowemu papiery
    > trzeba wiedzieć więcej niż ten księgowy żeby móc go sprawdzać.
    > A jeśli nawet nie więcej to na pewno trzeba wiedzieć o co chodzi żeby
    > nie dać się wpuścić w maliny.

    Eeeeee tam głupoty opowiadasz, orientujesz się, ja się nie orientuje
    :)))))

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 45. Data: 2006-11-09 11:35:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, Herbi wrote:

    > Nie zajarzyłeś czy walisz głupa? To nie moja firma tylko "Moja Firma".

    ...kiedyś było o przechodzeniu po głowie... ironia przechodziła ;)
    Sam sobie jesteś winien, napisałeś z małej litery!

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2006-11-09 11:49:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, t wrote:

    > Poza tym jak się mają zmiany przepisów do programu?
    [...]
    > Sposoby amortyzacji? No to powinna być customizowana stawka.

    Nie, sam sobie pokazałeś :) pisząc "sposoby".
    Nie pamiętam czy przepis o 50 kzł amortyzacji *łącznej* w roku
    przeszedł - jeśli tak, to czegoś takiego jak łączna możliwość
    amortyzacji różnych ST do wspólnego limitu wcześniejsze programy
    raczej... nie przewidywały!
    Inny przykład, to zaliczanie wydatków na pensje: poprzednio było
    "mamoriałowo", teraz jest "zapłaconych". Czyli pobiera je
    program z innego miejsca - nie z listy płac należnych a z dowodów
    wypłaty.

    > Tak więc podumowując - w mojej opinii program do obsługi małej firmy na KPiR
    > powinien być na maksa "generyczny" i uniwersalny.

    Zgoda.

    > Dlatego używam OpenCalca.

    ...ale tu nie masz *żadnych* ograniczeń :)
    Natomiast jak ktoś chce gotowca, w którym wystarczy wpisać we właściwą
    rubryczkę, już nie myśląc jak tą rubryczkę oprogramować, to ma
    pewien problem z wyborem.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2006-11-09 12:06:41
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-11-2006 o 12:49:20 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > "mamoriałowo", teraz jest "zapłaconych". Czyli pobiera je
    > program z innego miejsca - nie z listy płac należnych a z dowodów

    Ok, ale to powinien wybierać użytkownik co skąd jets pobierane.

    > ...ale tu nie masz *żadnych* ograniczeń :)
    > Natomiast jak ktoś chce gotowca, w którym wystarczy wpisać we właściwą
    > rubryczkę, już nie myśląc jak tą rubryczkę oprogramować, to ma
    > pewien problem z wyborem.

    Jak ktoś nie chce myśleć to może oddać równie dobrze do księgowego za 50zł
    i liczyć na cud :)

    pozdrawiam

  • 48. Data: 2006-11-09 12:18:00
    Od: t <r...@o...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > "mamoriałowo", teraz jest "zapłaconych". Czyli pobiera je
    > program z innego miejsca - nie z listy płac należnych a z dowodów

    Podam konkretny przykład - sporo programów nie umie obsługiwać faktur NP.
    Kilka umie to obsługiwać ale nie tak jakbym sobie tego życzył.
    Powód - mam konkretne wytyczne jak prowadzić rejestry VAT i chciałbym się
    tego trzymać. Czyli ok - z przepisami są ok ale nie z moimi potrzebami.
    Gdyby nie było to na sztywno zdefinowane to bym używał już któregoś z tych
    programów.
    Zdaje się że coś z TG Soft było najbliżej moich wymagań ale nie
    zdecydowałem
    się.

  • 49. Data: 2006-11-09 20:18:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, t wrote:

    > Ok, ale to powinien wybierać użytkownik co skąd jets pobierane.

    No tak, ale Ty stanowisz inną kategorię użytkownika kompa.
    Tak jak statystyczny kierowca dziś nie chce rozróżniać prądnicy
    "klasycznej" od alternetora (tylko jechać), statystyczny użytkownik
    telewizora słyszeć o przeplocie, pasmie i modulacji na wstęgach
    bocznych a fotopstrykacz-humanista o wielkości matrycy, transformacie
    Fouriera i samodzielnym ustalaniu balansu bieli, tak statystyczny
    użytkownik PC który z obrzydzeniem opanował dwuklik i wie gdzie
    jest ENTER :) na ogół nie ma wielkiego pragnienia do samodzielnego
    programowania pakietu :)
    Do tego musi dojrzeć.
    Zarówno do tego, że czy księgowy czy program mu te podatki
    liczy :) to warto na www i newsy zajrzeć ;) sprawdzając
    jak to ma być (a kolejnym krokiem dopiero jest DLACZEGO),
    jak i do tego żeby ów program "robił co użytkownik chce".
    On nie chce wiedzieć - chce wprowadzić "kwotę pensji" a program
    ma z tego policzyć wszystkie podatki.

    [...]
    > Jak ktoś nie chce myśleć to może oddać równie dobrze do księgowego za 50zł
    > i liczyć na cud :)

    No ale tak bywa :) A skoro chce "za 50 zł", to z kalkulacji wyjdzie
    że program jest JESZCZE tańszy...!

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2006-11-09 20:20:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, t wrote:

    > Podam konkretny przykład - sporo programów nie umie obsługiwać faktur NP.

    Ano, ja nie mówię że "uniwersalne" programy są dobre.
    Sam prowadzę w Excelu... (mam, bo "taki był standard" u klienta,
    a kilka lat temu OO nie dorastał do pięt Officowi - w zakresie
    oprogramowania VBA rzecz jasna).
    Na grupie od czasu do czasu ktoś się awanturuje że program mu
    "nie przyjmuje faktury" (inaczej zaokrąglonej :)).
    No cóż...

    > Powód - mam konkretne wytyczne jak prowadzić rejestry VAT i chciałbym się
    > tego trzymać. Czyli ok - z przepisami są ok ale nie z moimi potrzebami.

    :)

    pzdr, Gotfryd