  • 11. Data: 2008-02-13 22:36:30
    Temat: Re: pieczątka
    Od: <s...@a...pl>

    > No to nic mi nie rozjaśniło to co przeczytałęm wiem że miś Yogi może być

    > ale ja pytałem jeżeli wstawie adres biura a nie adres gdzie firma jest
    > zarejestrowana czy bedzie OK czy np. są takie wymogi gdzie na pieczątce
    > musi być adres rejestracji ???

    1. Ile masz lat, że aluzji nie pojęłeś? Na pieczątce może być to, co sobie
    zechcesz umieścić. No może poza orłem na okrągłym stempelku. Możesz wpisać
    sobie adres sąsiada, napisać jaki fajny jest dziś dzień. Pieczątki nie
    wymagają od Ciebie żadne przepisy, poza jednym, wyżej przytoczonym nie
    regulują jej zawartości.

    2. Czy my rozmawiamy o działalnosci dospodarczej osoby fizycznej, zgłoszonej
    do ewidencji działalności gospodarczej? Jeśli tak to:
    - w większości przypadków nikogo nie bedzie interesował adres, gdzie DG jest
    zarejestrowana. Po co komu adres urzędu gminy (miasta)?
    - jeśli robisz sobie pieczątkę by np. stemplować ulotki itd. to oczywiscie
    najwygodniej podać w takiej adres swojego biura (przedsiebiorstwa)
    - jeśli robisz pieczątkę po to, by ułatwić sobie życie podczas wystawiania
    faktur, to zobacz jaki elementy są potrzebne na fakturze - PRZECZYTAJ
    rozporządzenie w sprawie wystawiania faktur VAT! Ułatwiłem Ci już częsciowo
    rozwiązanie problemu: podajemy adres sprzedawcy (podatnika), nie
    przedsiebiorstwa. Adresem podatnika jest jego adres zamieszkania (nie
    zameldowania). Dodatkowo jeśli traktować taką pieczątkę jako "firmową" (np.
    klepaną w dokumentach urzędowych w miejscu "pieczątka") to musi być na niej
    REGON.

    Założyłem że jesteś VAT'manem. Jednak przy rachunkach jest podobnie.

    > a co za tym idzie osoba fizyczna
    > rejestruje w miejscu gdzie jest zameldowana.

    ZAMIESZKANA!!!!

    Miejsce *zamieszkania* to nie to samo co *zameldowania* (choć mogą być takie
    same).

  • 12. Data: 2008-02-13 22:39:23
    Od: <s...@a...pl>

    > Zgoda - nie jest wymagany w przypadku faktury zwykłej (bo istnieje podpis
    > elektroniczny ZTCW, który w przypadku faktur elektronicznych wymagany
    > już chyba jest).

    :) podpis elektroniczny.
    No właśnie, podpisujemy fakturę czy plik zawierajacy fakturę?

  • 13. Data: 2008-02-13 22:52:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    wrote:
    > Zgoda - nie jest wymagany w przypadku faktury zwykłej (bo istnieje podpis
    > elektroniczny ZTCW, który w przypadku faktur elektronicznych wymagany
    > już chyba jest).

    Flejm o podpisie? Znowu? ;-)

    Z pieczątką i "podpisem elektronicznym"...
    to kojarzy mi sie ze znakowanie czasem :D

    Tylko czekać, ża MF spłodzi odpowiedni przepis, i będzie karało za zbyt
    późne wystawienie faktury...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2008-02-13 22:57:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojciech,

    > W mbanku np. nie wymagają.
    > Zwyczajnie. Wystarczy podpis.

    Nawet podpis nie jest wymagany.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2008-02-14 07:02:36
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    Gosia pisze:
    > Witam,

    > Chociażby zakładając konto w banku podobnosz wymagają i jak wystawiasz
    > fakturę klientowi hmm .???
    >
    > Daniel

    W banku wymagają jak już posiadasz.
    Jak nie masz to nie masz i tyle.

    Jano

  • 16. Data: 2008-02-14 07:45:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2008, s...@a...pl wrote:

    > :) podpis elektroniczny.
    > No właśnie, podpisujemy fakturę czy plik zawierajacy fakturę?

    Czepiasz się słówka :>
    Czy np. w 2003 roku mówiłeś "podpisuję fakturę", czy "podpisuję kartkę
    która w momencie podpisu stała się fakturą"?
    Kiedy faktury musiały być podpisywane, miałeś w ręku kartkę papieru
    która (dopiero) po podpisaniu stawała się fakturą, wczęsniej były to
    "dane do faktury".
    Teraz tak jest w odniesieniu do zbiorów danych: takie "cóś" pełni
    rolę kartki, i wzorem przepisów sprzed 2004r dopiero podpis czyni
    z tej "kartki" fakturę.
    Czyli mając treść faktury zapisaną w zbiorze komputerowym, możemy
    z niego stworzyć f-rę na dwa sposoby:
    - drukując
    ALBO
    - podpisując cyfrowo jego treść podpisem certyfikowanym.

    Swoją drogą, mamy paradoks: *jeśli* treść faktury przeznaczonej
    dla przesyłania w postaci elektronicznej i podpisana cyfrowo
    nadaje się do wydruku (wcale nie musi się nadawać, skoro jest
    przeznaczona wyłącznie do przesyłania i przechowywania w postaci
    cyfrowej, to może być przecież np. rekord danych w formacie
    bazodanowym) to już nie wolno jej później drukować, bo będzie
    nieprawidłowo :P

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-02-14 09:16:30
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 13-02-2008 o 23:05:41 szomiz
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał(a):

> [...]
    > napisane:
    >
    > "Prosze o podanie podstawy prawnej nakladajacej na mnie obowiazek

    Wierz albo nie, ale ostatnio US mi przysłał wezwanie do uzupełnienia
    pieczątki
    na deklaracji - zdziwili się że nie mam i kazali pisać na koljenych
    deklaracjach
    "nie posiadam pieczątki" :) Można by z tego zrobić borutę małą, ale że
    wolę się skupić
    na działalności niż na kopaniu się z koniem, to będę im to dopisywać :)

    pozdr,
    tommyz

  • 18. Data: 2008-02-14 09:18:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-14, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > "nie posiadam pieczątki" :) Można by z tego zrobić borutę małą, ale że
    > wolę się skupić
    > na działalności niż na kopaniu się z koniem, to będę im to dopisywać :)

    Zrób pieczątkę "nie posiadam pieczątki" i przybijaj. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-02-14 09:27:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-02-2008 o 10:18:33 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2008-02-14, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zrób pieczątkę "nie posiadam pieczątki" i przybijaj. ;)

    Haha, dobre :)

    pozdr,
    tommyz

  • 20. Data: 2008-02-14 09:58:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Gosia" <gosiapraca(malpka)orange.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zameldowania pod adresem X a biuro będę miał pod adresem Y.
    >
    > Czy jak będe wyrabiał pieczątkę to mogę wyrobić ja z adresem Y ?

    X i Y.