    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Date: Thu, 03 Jun 2004 09:50:44 +0200
    <c9hqmf$8p2$1@nemesis.news.tpi.pl> <c9husl$sop$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f...@4...com>
    <c9i53t$of8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <l...@4...com>
    <c9ibbj$lbm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <b...@4...com>
    <c9iea1$622$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <c...@4...com>
    <c9inlv$7r8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <c9lcop$eaf$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Darek W. pisze:

    > Uzytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisal w wiadomosci
    et.pl...

    > Jako podatek liniowy rozumie sie z reguly podatek dochodowy, a ja
    > zaproponowalem jego calkowita likwidacje czy innymi slowy wliczenie go do
    > podatku VAT.

    Powyzsze ma jedna tylko wade...
    To jest moja propozycja...sprzed miesiecy.

    Glownym uzasadnieniem jest wlasnie to, ze

    1. VAT tak naprawde jest podatkim narzuconym BEZPOSREDNIO na konsumpcje,
    wiec podatnik placi go w momencie "konsumowania" dochodu
    (premiuje oszczednosci i inwestycje)

    2. Podatnikow VAT jest mniej wiec latwiej ich "upilnowac"

    3. JEDEN podatek jest TANSZY w sciaganiu niz dwa...

    4. DOKUMENTACJA dojednego podatku jest prostsza niz do dwuch...

    Dla totaliternego panstwa ma to jednak i wady glowna to...

    Panstwo ne wie, ile OBYWATEL zarabia.... straszna rzecz...
    ale w wielu panstwach jest czywista...

    Np w Wielkiej Brytani keidys bylo to PROGRAMOWE (moze i teraz jest)
    Podatek mial byc TAK zciagany, by Panstwo nie wiedzialo jaki jest dochod
    podatnika ( podatek pobierany "u zrodla" i nie kumulowany)

    Boguslaw