  • 11. Data: 2007-12-24 07:01:40
    Temat: Re: podatek od samochodu
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Zastrzegam, ze piszę "z głowy czyli z niczego".

    Ale dla samochodów *osobowych* jest INNE zwolnienie!
    > Zwolnienie nadane przez ministra, rozporządzeniem, do czego jest
    > upoważniony
    > z mocy ustawy.

    To zwolnienie dotyczy samochodów, od których przysługiwało częściowe
    odliczenie podatku (50, później 60 %), i do tego wszystkiego dotyczy
    jednak samochodów używanych w ramach definicji (czyli te pół roku od
    zakupu - art.43 jak wyżej ktoś już skrobnął).

    > Oczywiście podatnik dostaje w plecy w inny sposób, bo z okazji
    > "przeznaczenia towaru na cele nie opodatkowane" musi dokonać
    > korekty VAT odliczonego przy nabyciu :O

    tu mamy inne zdanie, ale to już przerabialiśmy, jak widać nikt nie dał
    się przekonać w drugą stronę

    > Ale jakby nie patrzeć - stawka VAT na f-rze sprzedaży powinna
    > AFAIK być "zw".

    ja w tej sytuacji stawiam na 22

    wszystkim wesołych świąt życzę

    g.