    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 7 Dec 2015 18:06:25 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: podatek od supermarketow
    <56613e31$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3rf5c$op0$1@node2.news.atman.pl>
    <56618211$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <56618a7e$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <5661e0fd$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3u37k$n16$1@node1.news.atman.pl>
    <5662a110$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3ucgj$lno$2@node2.news.atman.pl>
    <5662bc1b$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3uj8u$srb$2@node2.news.atman.pl>
    <5662e993$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3ur0j$ekt$1@node1.news.atman.pl>
    <56632038$0$22836$65785112@news.neostrada.pl>

    Ja w sprawie formalnej:

    On Sat, 5 Dec 2015, Kviat wrote:

> [...]
    [...]
    > A po jakimś czasie będziesz miał np. 1000 właścicieli autostrady, każdy będzie
    > właścicielem paska 0,5 m szerokości i 10 km długości.
    > I będziesz lewą stroną samochodu jechał po jednym pasku, a prawą po innym.
    > Środek będzie najmniej zniszczony i właściciel powie "pierdolę, nie dokładam
    > do remontu".
    > Albo będziesz miał kawałki po 50 m x 100 m.

    Wiadomym Ci jest, że da się to załatwić w sposób prosty
    i nieskomplikowany, za pomocą narzędzia zwanego "współwłasnością
    łączną".
    I nie zaprzeczaj że tym momencie z lekka trollujesz, udając że
    nie wiesz :]
    I że tak rozwiązuje się właśnie te problematyczne elementy
    współwłasności, które na przykład wymagają... remontów.
    Kosztem oczywiscie oburzenia współwłaścicieli (każdego
    odrębnie) że "na swoim balkonie nie mogą <czegośtam>".

    > Tak właśnie się działo z gruntami na wsiach.

    Owszem.
    I w wyniku działania zasady "niedziałania prawa wstecz" jest
    do dziś.
    A prawo to przeleżało się wród różnych odmian w rozbiorach, to
    i dziwa akurat tam mogą się znaleźć.

    > Są gminy w której paski ziemi są tak wąskie (ociec sprawiedliwie dzielił

    Podkreśl proszę ten czas przeszły ;)

    > przysługujący mu łan między dzieci,
    > dzieci między swoje dzieci, itd...), że geodeci nie mieli tak cienkich ołówków
    > żeby taki pasek na mapę nanosić, paski po metr szerokie jak nie węższe.
    > I tylko najstarsi mieszkańcy wiedzą, że od tego kamienia do tej kępy trawy to
    > Jasia, a do kępy metr dalej to już Paciaciakowej, bo z mapy nie sposób tego
    > wyznaczyć.

    I dziś też może taki pasek wyznaczyć?
    A może... może jednak nie?
    Może jedyną prawnie dopuszczalną operacją jest połączenie, co? ;)

    > Albo będziesz miał w akcie własności, że jesteś właścicielem 1/1768 autostrady
    > bez konkretnego miejsca.

    Dobrze wiesz, że NIE.

    > Poniżej masz fragmenty z pracy z Wyższej Szkoły Inżynieryjno-Ekonomicznej
    > z siedzibą w Rzeszowie, żebyś mi nie zarzucił dziecięcej niewiedzy, bo jak na
    > razie to twoja wizja sprywatyzowania wszystkiego jest co najmniej naiwna:
    >
    > http://wsie.edu.pl/wp-content/uploads/2014/06/Scalen
    ia-grunt%C3%B3w-determinantem-wielofunkcyjnego-rozwo
    ju-obszar%C3%B3w-wiejskich.pdf

    > Scalenia gruntów determinantem wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich
    > Rzeszów 2015

    Ale to jest problem ZASZŁOŚCI, w której ani "współwłasność łączna" ani
    zakaz dowolnego dzielenia nieruchomości nie istniał, a nie stan GENEROWANY
    dziś.

    > Obraz dzisiejszej wsi w południowo-wschodniej Polsce

    Ale nie tylko, jak sam to stwierdziłeś.

    > Te dwa typy szachownicy wynikały ze sprawiedliwego podziału
    > przy dziedziczeniu czy spadkobraniu,

    A Ty piszesz o autostradach w XXI wieku.
    Jedno "X" więcej, niż w datach które przytaczasz :]

    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 1070.
    W razie podziału gospodarstwa rolnego, które należy do spadku,
    stosuje się odpowiednio przepisy o podziale gospodarstw rolnych
    przy zniesieniu współwłasności.
    ---

    > Rozdrobnienie gruntów jest istotnym problemem polskiego rolnictwa.

    No i co to ma do ewentualnych *przyszłych* regulacji prawnych
    dla hipotetycznego przypadku współwłasności łącznej dla na
    przykład autostrady?

    > Oznacza to, że gospodarstwo należące do jednego właściciela, składa
    > się z kilku oddzielnych działek. Do ogromnego rozdrobnienia pól dopro-
    > wadził tradycyjny podział gospodarstwa pomiędzy spadkobierców,

    Powiadasz, że utrzymywanie PCC (który np. zniechęca do zamiany)
    godne jest nagany? A ktoś mówi że nie? ;)

    pzdr, Gotfryd