  • 11. Data: 2005-04-30 09:24:13
    Temat: Re: podatki a allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Apr 2005, Ero Walensdorf wrote:

    >+ Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <
    >+ > Jeżeli celowo kupował Pan towary w celu dalszej odsprzedaży, w sposób
    >+ > ciągły, zorganizowany sprzedawał na Allegro, to w tym wypadku istnieje
    >+ > obowiązek prowadzenia działalności gospodarczej, opłacania składek ZUS,
    >+ > prowadzenia dokumentacji księgowej, sprawozdań do GUS, opłat do urzędu
    >+ > miasta itp.
    >+
    >+ Sprawozdań do GUS?

    ...a co, nigdy ci nie przysłali ichniego formularza ??
    No to kiedyś się załapiesz :)
    Ma rację - jest obowiązek. A to że *na wezwanie*....to inna sprawa !

    >+ Dobre, dobre, wymyśl coś jeszcze.

    To może ja ? ;)
    Obowiązek prowadzenia książki kontroli....
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-04-30 11:08:13
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Fri, 29 Apr 2005 22:25:19 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    >...to dobrze rozumiesz. Do 1000 zł jest zwolnienie z trzeciego
    >podatku wchodzącego w rachubę - PCC.

    Może jeszcze warto dodać, że limit 1000zl przy PCC dotyczy każdej
    transakcji osobno. (IMHO oczywiście :-)

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski

  • 13. Data: 2005-04-30 19:51:06
    Temat: Re: hipotek (było: podatki a allegro)
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomośc

    i > *komu* ma być złożone owo "oświadczenie o złożeniu" ? :)
    > No nie wiem... :]

    heh, nie tym razem pytanie bardzo proste, tak przynajmnie mi się wydaje...
    jak wiadomo z ustawy o PCC wynika że umowa ustanowienia hipoteki podlega
    temu podatkowi, a pytanie brzmi kiedy powstaje obowiązek podatkowy/ od
    jakiej daty lecą odsteki za zwłokę...
    w 3 różnych UeSach trzy różne interpretacje...
    1.) obowiązek podatkowy powstaje w momencie spisania umowy kredytowej która
    zawiera w sobie umowę ustanowienia hipoteki
    2.) powstaje z chwilą złożenia wniosku do sądu o ustanowienie hipoteki
    3.) powstaje z chwilą dokonania wpisu...

    ;-) wiesz Pan coś na ten temat ??

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2005-04-30 21:44:00
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Slayer napisał:

    > jakiej daty lecą odsteki za zwłokę...
    > w 3 różnych UeSach trzy różne interpretacje...
    > 1.) obowiązek podatkowy powstaje w momencie spisania umowy kredytowej
    > która zawiera w sobie umowę ustanowienia hipoteki

    W US Łódź Bałuty I obowiązuje ta właśnie interpretacja. Bawiliśmy się w
    jakieś wnioski o stwierdzenie nadpłaty 6 zł odsetek, ale nie stwierdzili:-(

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 15. Data: 2005-05-03 07:59:13
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    ZUS,

    > ...a co, nigdy ci nie przysłali ichniego formularza ??
    > No to kiedyś się załapiesz :)
    > Ma rację - jest obowiązek. A to że *na wezwanie*....to inna sprawa !
    Widocznie WUS (GUS) nie przyslal mu kwitow (tak gdzies ok. 30 stron) do
    wypelnienia:
    ile zuzyl tarcicy, ile mkw plyt pazdzierzowych, ile stali konstrukcyjnej a
    ile budowlanej, ile zuzyl rur PCV o srednicy 50, a ile o srednicy 100 (podac
    w kg i metrach biezacych), a jak sie nie wypelni, to strasza jakimis sadami
    i karami administracyjnymi. Nas skreslily chyba z listy, bo juz od paru lat
    nie dostajemy, moze dlatego, ze poprosilismy o wykladnie jak mierzyc
    srednice, bo tego Urzad nie podal, a sprawa nie jest prosta, znamy pare
    ksiazek po polskiemu i zagranicznemu, w ktorych temat jest walkowany z
    roznych stron.

    > To może ja ? ;)
    > Obowiązek prowadzenia książki kontroli....
    Zalozmy, ze dzialnosc prowadzona poza wlasna 'chalupa". A to prosze Pana,
    np. czy ma Pan srodki gasnicze i czy sa one regularnie sprawdzane przez
    osobe z uprawnieniami? I gdzie przechowuje Pan metryczke srodka gasniczego z
    datami kontroli?

    Czy chcialby Pan cos jeszcze?

    pozdrawiam - xxx

  • 16. Data: 2005-05-04 11:29:17
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2.) powstaje z chwilą złożenia wniosku do sądu o ustanowienie hipoteki
    > 3.) powstaje z chwilą dokonania wpisu...

    W przypadku hipoteki obowiązek podatkowy powstaje z chwilą złożenia
    oświadczenia woli o ustanowieniu hipoteki (np. hipoteka dla zabezpieczenia
    kredytu bankowego) lub zawarcia umowy ustanowienia hipoteki.

    Odsetki to lecą od ostatecznego terminu do złożenia deklaracji i zapłaty.14dni
    od daty powstania okoliczności o której powyżej.

    Pzdr-Kriss