  • 11. Data: 2004-09-06 08:16:31
    Temat: Re: podroze sluzbowe przedsiebiorcy - koszty uzyskania przychodu
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > nieopodatkowana której koszty podlegają prawu odliczenia VAT" !
    Już się pogubiłem, przypomnij paragraf.
    Z góry dzięki
    Darek

  • 12. Data: 2004-09-06 08:21:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pisarz wrote:
    > Już się pogubiłem, przypomnij paragraf.
    > Z góry dzięki
    > Darek

    Art 86.8 pkt 1)

  • 13. Data: 2004-09-06 08:28:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Sep 2004, pisarz wrote:

    >+ > nieopodatkowana której koszty podlegają prawu odliczenia VAT" !
    >+ Już się pogubiłem, przypomnij paragraf.

    Zdaje mi się (*ZDAJE MI SIĘ*, chyba się nie pogubiłem o czym mowa :))
    że o to:
    +++++
    Art. 86.
    [...długie cięcie...]
    8. Podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte
    towary i usługi dotyczą:
    1) dostawy towarów lub świadczenia usług przez podatnika poza terytorium
    kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone, gdyby czynności te były
    wykonywane na terytorium kraju, a podatnik posiada dokumenty, z których
    wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami;
    -----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-09-06 15:11:21
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > O ile się nie pogubiłem o czym dyskutujecie to "oczywiście nie".
    > To jest nowy typ sprzedaży, nie znany wcześniej (przed 1.V): "sprzedaż
    > nieopodatkowana której koszty podlegają prawu odliczenia VAT" !
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS)

    Wlasnie tak samo bym to interpretowal jak powyzej.
    W zwiazku z powyzszym tez mam pytanie.
    Czy lepiej zostac platnikiem "VAT-czynnym" czy "biernym".
    Jakie sa wady i zalety w omawianym od poczatku przykladzie?

    pozdrawiam
    mcgregor

  • 15. Data: 2004-09-06 18:46:19
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Dzięki serdeczne.
    Darek

  • 16. Data: 2004-09-06 18:46:28
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Dzięki serdeczne.
    Darek

  • 17. Data: 2004-09-07 21:07:53
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    "Mieczysław" <m...@U...pl> wrote in message

    > A mógłbyś podać w ktrej dyrektywie to zapisane. Przydałoby mi się do innej
    > sprawy.

    Niestety nie udalo mi sie czegos konkretnego znalesc. Powyzsza informacje
    zaciagnalem z artykulu ponizej
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1261
    #

  • 18. Data: 2004-09-07 21:26:02
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <chl7vf$46g$1@inews.gazeta.pl>, mcgregor wrote:

> [...]

    A zycie swoje. Moze. Moze nie miec urlopu latami, moze pracowac na
    mrozie i chorowac bez dostawania kasy z ZUS.
    Tyle na temat dyrektyw.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 19. Data: 2004-09-08 06:52:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004, mcgregor wrote:

> [...]
    >+
    >+ Niestety nie udalo mi sie czegos konkretnego znalesc. Powyzsza informacje

    Akurat powyższy artykuł rozpatruje dość konkretny przepis, wyraźnie
    zwalniający przychody z "b) podróży osoby niebędącej pracownikiem"
    - pod warunkiem nie uznania za KUP (art. 21.13 ustawy).
    Osobno wielkimi literami jest przepis limitujący wyjazdy służbowe
    uznane za KUP (art. 23.1.52).
    Sam przepis *pozwalający* na wyznaczenie wartości delegacji jest
    w rozporządzeniu MPiPS:
    http://podatki.pl/bap1.php/191202.htm
    ...zaś prawo do odliczenia (o ile nie uznano za KUP) sformułowano
    właśnie przez zapis w ustawie:
    ++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    16) diety i inne należności za czas:
    [...]
    b) podróży osoby niebędącej pracownikiem
    - do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub w przepisach
    - do wysokości określonej w odrębnych ustawach lub w przepisach
    wydanych przez ministra właściwego do spraw pracy w sprawie
    wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących
    pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
    jednostce sfery budżetowej, z tytułu podróży służbowej na
    obszarze kraju oraz poza granicami kraju, z zastrzeżeniem
    ust. 13,
    ----

    Tam nie ma przepisu "wszystko co przysługuje pracownikowi" ale
    "diety od przejazdów służbowych" ! *TYLKO*.
    No i ... gdzie ta Unia (a raczej jej dyrektywa) ??
    W artykule ani słowa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 20. Data: 2004-09-10 23:03:40
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > ----
    >
    > Tam nie ma przepisu "wszystko co przysługuje pracownikowi" ale
    > "diety od przejazdów służbowych" ! *TYLKO*.

    Twoja interpretacja jest dosc pesymistyczna, ale moze i realna z punktu widz
    enia zmagan z US.
    Wystepujac w obronie pracodawcy art. 21.1(16) interpretowalbym w
    nastepujacy sposob:
    Zgodnie z ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    16) diety i inne należności za czas:
    a) podróży służbowej pracownika,
[...]

    Powyzszy art. mowi nie tylko o dietach ale takze o innych naleznosciach
    wolnych od podatku w stosunku do osob nie bedacych pracownikami.
    Naleznosci te oraz limity dotyczace podrozy poza granicami kraju sa
    okreslone w Dz.U.01.50.525 "Szczegolowe zasady ustalania nalzenosci
    przyslugujacych
    pracownikow z tytylu podrozy sluzbowych poza granicami kraju". Limity diet
    okreslone w tym rozporzadzeniu tycza sie takze pracodawcy, jednakze w
    rozporzadzeniu nie ma slowa pracodawca tylko pracownik. Rozporzadzenie to
    jednak w przypadku diet tyczy sie takz przedsiebiorcow.
    Wnioskujac ze inne naleznosci wolne od podatku tyczace sie pracodawcy
    (bedacego osoba fizyczna) sa okreslone w tym rozporzadeniu (istnieje jakies
    inne?)uwazam ze pracodawca jest rowniez uprawniony do 25% ryczaltu
    hotelowego w razie braku rachunkow za hotele.

    mcgregor