  • 1. Data: 2003-07-01 15:59:17
    Temat: podstawa do wyliczenia ekwiwalentu za urlop
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    mam wątpliwości natury następującej:
    pracowałam w firmie kilka lat
    - w styczniu 2003 byłam cały m-c na urlopie bezpłatnym
    - w lutym kilka dni na urlopie bezpłatnym, kilka dni na chorobowym, kilka
    pracowałam
    - cały marzec pracowałam
    - 31-03-03 rozwiązałam umowę o pracę za porozumieniem stron.

    Miałam wynagrodzenie zasadnicze miesięczne. Jak powinno się liczyć średnią z
    trzech miesięcy? bo jeśli weźmiemy nominalnie sumę wypłaconą za 3 m-ce i bez
    chorobowego, bo tak mówia przepisy, to wyjdzie mi b. mała kwota do wypłaty.
    Czy w sytuacji nieobecności w pracy jakoś inaczej powinno się liczyć tę
    średnią (np. tylko za przepracowane miesiące), czy średnią z 12 m-cy??

    Magdalena

  • 2. Data: 2003-07-01 23:43:42
    Temat: Re: podstawa do wyliczenia ekwiwalentu za urlop
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - cały marzec pracowałam
    > - 31-03-03 rozwiązałam umowę o pracę za porozumieniem stron.
    >
    > Miałam wynagrodzenie zasadnicze miesięczne.

    Rozumiem, że miesięczne stałe.

> [...]
    > Czy w sytuacji nieobecności w pracy jakoś inaczej powinno się liczyć tę
    > średnią (np. tylko za przepracowane miesiące), czy średnią z 12 m-cy??

    IMHO w twoim przypadku nie ma potrzeby liczyć średniej z poprzednich miesięcy.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 8 stycznia 1997 r.
    w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i
    wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop.
    (Dz. U. Nr 2, poz. 14)
    § 15. Składniki wynagrodzenia określone w stawce miesięcznej w stałej
    wysokości uwzględnia się przy ustalaniu ekwiwalentu w wysokości należnej w
    miesiącu nabycia prawa do tego ekwiwalentu.

    Ryszard

  • 3. Data: 2003-07-02 05:42:57
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "Ryszard G" <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > wysokości uwzględnia się przy ustalaniu ekwiwalentu w wysokości należnej w
    > miesiącu nabycia prawa do tego ekwiwalentu.

    bardzo dziękuję za pomoc.
    Magda