  • 11. Data: 2005-03-24 20:58:29
    Temat: Re: [pr] Fax faktury
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0503242119450.904@athlon
    > IMO to układ jest prosty: każdy z nas musi się zgodzić że
    > faks jest KOPIĄ. Z zasady działania - odtwarza obraz
    > ORYGINAŁU... i to jest problem którego nawet w naszych
    > optymistycznych rozważaniach obejść się nie da :(

    Faks wydrukowany za pomocą kombajnu biurowego jest oryginałem, ponieważ to
    jest zwykła drukarka ze skanerem. Jeżeli teraz wydrukujemy go zdalnie na
    cudzym faksie też jest oryginałem. Różnica polega jedynie na długości kabla.

    Jeżeli nie jest oryginałem to co jest? RAM?

    > klienta ? ;) Przecież TAKĄ (lub zliżoną - "o bezpieczeństwo
    > obrotu") argumentację przyjmuje NSA.
    > A jest ona IMO mało sensowna - PRAKTYCZNIE.

    i niepotrzebna

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 12. Data: 2005-03-24 21:28:44
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jan Werbiński
    <j...@j...com> wystukał[a]:
    > całe szczęście, że e-mail faktury jest okej

    Właśnie, mogą się czepiać, że wystawiasz oryginał i go faksujesz do
    klienta. Ale przecież faks można wysłać bezpośrednio z komputera (nie
    wykonując wcześniej wydruku jego - czyli nie robiąc oryginału) - czyli
    to tak jakby mail i drukowanie.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 13. Data: 2005-03-24 21:40:32
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@j...w.stopce.pl> wrote:
    > stwierdzając bezzasadność poglądów zawartych w skardze kasacyjnej. Sąd
    > potwierdził, że faks faktury nie jest fakturą, a jedynie jej powieleniem.

    Zależy jak na to patrzeć. Kartka z treścią faktury wkładana do faksu
    sprzedawcy mogła być 'półproduktem', nośnikiem informacji takim samym jak
    np. plik zapisany na dysku. Dopiero to, co wychodzi z faksu nabywcy jest
    'prawdziwą' fakturą.

    Oczywiście w świetle dzisiejszych przepisów, kiedy nie potrzeba podpisu.

    Podobnie rzecz ma się z fakturą wysyłaną mailem. Orginał drukuje się na
    drukarce klienta. Kopia na drukarce sprzedawcy.

    P.

  • 14. Data: 2005-03-24 21:43:06
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Herbi <x...@a...pl> wrote:

    > A Ty potrafisz podać model, typ faxu który *wystawia faktury*?

    Faks u nabywcy połączony siecią telefoniczną z faksmodemem w komputerze
    sprzedawcy może służyć - jak drukarka - do wydruku faktury wystawionej
    na tym komputerze. Kopię można wydrukować na innej drukarce, np. lokalnej.

    P.

  • 15. Data: 2005-03-24 21:43:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

    > + Faks wydrukowany za pomocą kombajnu biurowego jest oryginałem

    Była mowa o wydrukowaniu za pomocą *faksu* a nie *drukarki*.
    To czy faks jest w "kombajnie" jest przecież bez znaczenia:
    istotne z p. widzenia który poruszam jest czy generuje kopię
    *istniejącego* papieru (dokumentu).
    To że technicznie taki fakt jest bez znaczenia podkreślałem
    - ale *formalnie* faks to jest *kopia* - a *wdruk* to już
    niekoniecznie :)

    > + ponieważ to
    > + jest zwykła drukarka ze skanerem. Jeżeli teraz wydrukujemy go zdalnie na
    > + cudzym faksie też jest oryginałem.

    Jeśli WYDRUKUJEMY. Na drukarce a nie na faksie, generując "oryginał"
    a nie "skopiowane" dane...
    Jeśli ZESKANUJEMY *oryginał* to otrzymujemy *kopię*.

    BTW: kopia wykonana faksem nie jest (z prawdopodobieństwem
    w okolicy 100%) identyczna z oryginałem :)

    > + Różnica polega jedynie na długości kabla.
    > +
    > + Jeżeli nie jest oryginałem to co jest? RAM?

    Nie rozumiem.
    Jeśli dane idą *z komputera* do *drukarki* to IMO nie ma
    podstaw aby uważać że po drodze był *faks*.
    A wyrok (i komentarz) dotyczy faksu,,, !

    > + > A jest ona IMO mało sensowna - PRAKTYCZNIE.
    > + i niepotrzebna

    No jasne. Tylko o nas obowiązuje "kult papierka" :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-03-24 21:45:51
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > IMO to układ jest prosty: każdy z nas musi się zgodzić że
    > faks jest KOPIĄ. Z zasady działania - odtwarza obraz
    > ORYGINAŁU... i to jest problem którego nawet w naszych
    > optymistycznych rozważaniach obejść się nie da :(

    Odtwarza obraz zadrukowanej kartki papieru. Tak jak drukarka odtwarza
    obraz zapisany w pamięci lub na dysku. Kartka wkładana do faksu nie
    jest żadnym oryginałem faktury, ale papierowym nośnikiem informacji
    (użytym z braku elektronicznego połączenia między faksem a komputerem,
    na którym są wystawiane faktury).

    P.

  • 17. Data: 2005-03-24 22:11:50
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Jeśli WYDRUKUJEMY. Na drukarce a nie na faksie, generując "oryginał"
    > a nie "skopiowane" dane...
    > Jeśli ZESKANUJEMY *oryginał* to otrzymujemy *kopię*.

    Kopia - wg SJP - to dokładne odtworzenie oryginału. Skupmy się na tym, co
    jest oryginałem. Kiedy wydruk staje się oryginałem? Gdy tylko wyschnie na
    nim tusz? Dlaczego kartka niesiona od drukarki do faksu miałaby
    automatycznie stać się oryginałem?

    A tak na marginesie - czy na fakturze muszą być słówka 'oryginał i 'kopia'?
    Coś w RMF tego wymogu nie widzę...

    > BTW: kopia wykonana faksem nie jest (z prawdopodobieństwem
    > w okolicy 100%) identyczna z oryginałem :)

    Żadna kopia nie jest identyczna. Ale zacznijmy od tego, że ten faks
    nie jest kopią ;)

    P.

  • 18. Data: 2005-03-25 08:30:45
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości
    > ...i okresie sprzed 1.V. IMO jakieś znaczenie to ma, nawet jeśli
    > są uwagi do "stanu aktualnego".

    Wtedy podważenie "oryginału z faksu" było proste:
    - brak podpisu (najwyżej skan podpisu)

    > IMO to układ jest prosty: każdy z nas musi się zgodzić że
    > faks jest KOPIĄ. Z zasady działania - odtwarza obraz
    > ORYGINAŁU... i to jest problem którego nawet w naszych
    > optymistycznych rozważaniach obejść się nie da :(

    Nie kazdy musi się zgodzić co jest oryginałem.
    Teraz gdy nie jest wymagany podpis jest jeszcze trudniej
    o jednoznaczną interpretację.

    > Argumentujez przeciw możliwości drukowania po stronie
    > klienta ? ;) Przecież TAKĄ (lub zliżoną - "o bezpieczeństwo
    > obrotu") argumentację przyjmuje NSA.
    > A jest ona IMO mało sensowna - PRAKTYCZNIE.

    Chodzi mi bardziej o moje bezpieczeństwo gdy wysyłam
    fakturę e-mailem.
    Mało sensowne i mało praktyczne jest
    "prawo pisane na kolanie na wczoraj".
    Konsekwencje są niestety trudne do określenia.
    Jak postąpi UKS jak znajdzie u Klienta "4 oryginały"
    tej samej faktury ?

    Skoro odpowiadam za to czy Wystawca ma fakture,
    to mogę i odpowiadać za to ile razy Odbiorca ją wydrukował.

    BAH

  • 19. Data: 2005-03-25 08:41:00
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    BAH <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie kazdy musi się zgodzić co jest oryginałem.
    > Teraz gdy nie jest wymagany podpis jest jeszcze trudniej
    > o jednoznaczną interpretację.

    A kto powiedział, że jest podział na kopie i oryginały, bo ciągle nie
    mogę tego znaleźć? W ustawie jest mowa o oryginale przy okazji WD nowych
    środków transportu oraz przy okazji rolników ryczałtowych. I tyle.

    W RMF też nie widzę, ale może coś przeoczyłem, bo ten PDF, którego mam
    z RMF jest chyba skanem, bo nie daje się przeszukiwać :(

    P.

  • 20. Data: 2005-03-25 08:46:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Paszczak <s...@h...pl> wrote:
    > W RMF też nie widzę, ale może coś przeoczyłem, bo ten PDF, którego mam
    > z RMF jest chyba skanem, bo nie daje się przeszukiwać :(

    Już znalazłem wersję HTML i znalazłem par. 24 :)

    Ale najwyraźniej jedyną różnicą jest wyraz 'kopia' i 'oryginał'. Nie ma
    innych wyróżników.

    P.