  • 11. Data: 2009-03-17 19:17:42
    Temat: Re: prywatne pieniądze na koncie firmowym?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-03-2009 o 19:43:32 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał(a):

    > Mnie sie *wydaje* ze "nieujawnione" oznacza ze w chwili uzyskania
    > przychodu nie nastapilo jego ujawnienie (dobrowolnie, w terminach
    > okreslonych przepisami np do konca miesiaca / kwartalu). To ze w
    > wyniku kontroli ujawniono przychod nie elimunuje go z listy
    > "nieujawnionych".

    Mnie też się wydaje, bo ekspertem nie jestem.
    Ale - w takim układzie każda pomyłka by skutkowała
    naliczeniem 75%. A przecież co jakiś czas na grupę
    pisuje ktoś, komu skarbówka naliczyła 19% od nieujawnionego
    przed kontrola dochodu.

    > Gdyby przyjac Twoje kryterium:
    > to kazdy przelew ma jakiegos nadawce i kazdy przychod przelewem
    > uznalbys za ujawniony?

    Do tej pory czytałem tylko o ludziach którzy nakupili
    coś za grube pieniądze i skarbówka nie znalazła u nich żadnego
    śladu skąd te pieniądze mogły być (a wyjasnienia uznali za niewiarygodne).
    I wtedy było 75%.
    Natomiast z tego co czytałem "nielegalnym" sprzedawcom na Allegro
    naliczają normalna taryfę od tych wpłat na konto.

    Natomiast tak jak napisałem wyżej - specem nie jestem i to tylko
    jest gdybanie z mojej strony.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-03-17 20:17:53
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009 20:17:42 +0100, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    >Ale - w takim układzie każda pomyłka by skutkowała
    >naliczeniem 75%. A przecież co jakiś czas na grupę
    >pisuje ktoś, komu skarbówka naliczyła 19% od nieujawnionego
    >przed kontrola dochodu.
    Moze nie kazda ;) wg widzimisie kontrolujacego.
    Np wpisanie 2.000 zamiast 20.000 moze by uznal za pomylke?
    Albo wpisanie 20.000 brutto zamiast 20.000 netto?
    A moze przy dobry tlumaczeniu pominiecie 20.000 uzna za pomylke?

    WAM
    --
    www.aveo.nadmorze.pl - Chevrolet Aveo 1150 ccm benz. 72 KM / 53 kW,
    kolor: niebieski (błękitny), liczba drzwi: 4/5,

  • 13. Data: 2009-03-17 23:04:56
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    WAM wrote:
    > a nie 75% od nieujawnionych zrodel przychodow?

    to niekoniecznie musi być przychód.
    wyobrażam sobie sytuację w życiu prywatnym (częstą zresztą): A przelewa
    B pieniądze na zakup czegoś w imieniu A (np. samochód). Czy jest to
    przychód B? w żadnym razie!
    a że poszło na konto firmowe? zwykła pomyłka.

    --
    bartek

  • 14. Data: 2009-03-18 09:20:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    WAM wrote:
> [...]
    > Albo wpisanie 20.000 brutto zamiast 20.000 netto?
    > A moze przy dobry tlumaczeniu pominiecie 20.000 uzna za pomylke?

    Przecież wszystko zależy od skali obrotu.
    Od 4Mpln to przecież nawet KPiR będzie miał niewadliwą.

    Piotrek

  • 15. Data: 2009-03-18 10:31:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 18 marzec 2009 10:20
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gpqetc$i7j$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    A może mieć taki obrót na PKPiR?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 16. Data: 2009-03-18 11:38:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-18, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > A może mieć taki obrót na PKPiR?

    Ostatnio zwiększali limity do 1,2mln euro, więc 4Mpln to tak akurat w
    górnej granicy chyba będzie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-03-18 12:58:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009, Tomek wrote:

> [...]

    Ujawniona jest forma, nadawca i kwota.
    Nie jest ujawnione "źródło w rozumieniu ustawy".
    Czyli klasyfikacja wg art.10
    A tego czy US *dojdzie* jakie było źródło nie wiemy - grupowicz
    nie raczył nam napisać, może przed USem też ukryje...

    [...]
    > Mnie też się wydaje, bo ekspertem nie jestem.
    > Ale - w takim układzie każda pomyłka by skutkowała
    > naliczeniem 75%.

    Nie tak.
    "Faktura była zaniżona, miało być 22 000 zł, a wystawiłem na 2000zł,
    ale zapomniałem :P skorygować".
    Urząd wtedy *sprawdzi* czy to ściema, czy rzeczywiście usługa była
    warta mniej więcej 20 000.
    Jak tak, to kara za zaniżenie podatków i możliwe "szacowanie
    przychodów" :P (znaczy jest podejrzenie że podatnik ukrywa
    przychody, czyli są podstawy aby uznać że inne przychodzy TEŻ
    pozaniżał).

    "Nieujawniony przychod" IMVHO będzie jak US dostanie taki opis
    jaki otrzymaliśmy my: "nie powiem co to za pieniądze" :>

    No to 75%...

    > A przecież co jakiś czas na grupę
    > pisuje ktoś, komu skarbówka naliczyła 19% od nieujawnionego
    > przed kontrola dochodu.

    Ale *przy* kontroli zostało ujawnione, że to jest *jest*
    przychód z DG!
    Konkretnie za coś - za nieujątą fakturę, za zawyżone koszty...
    To nie są wtedy "pieniądze znikąd" - konkretnie WIADOMO że
    to jest "z pieniędzy zarobionych w DG".

> [...]
    > coś za grube pieniądze i skarbówka nie znalazła u nich żadnego
    > śladu skąd te pieniądze mogły być (a wyjasnienia uznali za niewiarygodne).

    No... prawda.
    Przyznam że też opisuję "wg siebie", ale IMO sam fakt że otrzymane
    pieniądze mają *formę* przelewu nie oznacza, że zostało określone
    "źródło".
    Bo w rozumieniu "źródeł opodatkowania" nie liczy się *kto*
    ani *jak* płaci, liczy się za to *za co* płaci.
    Albo US to ustali - z pomocą lub bez pomocy podatnika, albo
    (jeśli nie będzie wiadomo "za co") należało się będzie wg
    stawki 75%

    > Natomiast z tego co czytałem "nielegalnym" sprzedawcom na Allegro
    > naliczają normalna taryfę od tych wpłat na konto.

    A to się zgadza - WIADOMO co to za przychód, "zarobił na
    allegro i nie płacił podatku".

    Tyle, że my nie wiemy *co* to za przychód.

    W takim układzie US chyba też ma zgryz :>

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-03-18 13:10:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 13:58:52 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > (...)
    >
    > Tyle, że my nie wiemy *co* to za przychód.
    >
    > W takim układzie US chyba też ma zgryz :>

    Brzmi logicznie

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-03-18 13:43:24
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Tyle, że my nie wiemy *co* to za przychód.

    ba, nie wiemy nawet czy był to przychód!

    --
    tinky winky & cynaderky
    You'll never see my shade or hear the sound of my feet

  • 20. Data: 2009-03-18 14:13:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > "Nieujawniony przychod" IMVHO będzie jak US dostanie taki opis
    > jaki otrzymaliśmy my: "nie powiem co to za pieniądze" :>

    Tu jest trochę informacji na temat nieujawnionych dochodów -->
    http://tinyurl.com/nieujawnione

    Piotrek