    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prywatny samochod w DG cd
    Date: Fri, 17 May 2002 22:50:51 +0200

    On Thu, 16 May 2002, Piotr K. wrote:

    >+ > >>>Faktury wewnętrzne wystawia sie na materiały i towary przekazane na
    >+ > >>>cele reprezentacji i reklamy (limit nie ma tu nic do rzeczy) i z tej
    >+ > >>>faktury księguje sie w koszty *tylko* *VAT*.
    >+ > >>
    >+ > >>Nieprawda :-(
    >+ > >>http://www.tgc.pl/pl/cl/bulletin_1_3.html
    [...Maddy...]
> [...]
    >+
    >+ Cytat:
    >+ "Jednakże, nowa miesięczna "faktura wewnętrzna" jest wymagana dla
    >+ dokumentowania
    >+ świadczenia usług oraz przekazania towarów na potrzeby reprezentacji
    >+ i reklamy,
    >+ na potrzeby osobiste podatnika oraz darowizny towarów. Powyższe czynności
    >+ opodatkowane są właściwymi stawkami VAT pod warunkiem, że podatnik
    *************** *************
    >+ nie skorzystał z prawa odliczenia podatku naliczonego, związanego z tymi

    Albo cytat cut&paste ci nie wyszedł, albo cytowany tekst zawiera
    błąd: przecież VAT *doliczasz* do FW tylko o ile go *odliczyłeś*.
    A czytamy że trzeba *doliczyć* pod warunkiem że *nie odliczył* !
    Podważam wiarygodność składni gramatycznej powyższej treści
    i na tej podstawie zawieszam na kołku ;)

    [...
    >+ > >>http://www.graczyk.com.pl/podfiz.htm
    >+ > Śliczny spis tematów, ale nie ma wejścia "do środka". To sobie
    >+ > poczytałam...
    >+
    >+ Cytat:
    >+ ".....Wystawia się wówczas fakturę wewnętrzną, na której wyodrębnia się
    >+ cały pobrany towar w wartościach netto, uwzględniając również podatek
    >+ VAT, ponieważ pobranie towaru na potrzeby własne właściciela rodzi
    >+ obowiązek odprowadzenia podatku VAT. "

    Nie wątpię.
    Ale IMHO "potrzeby własne" a "reklama" to *nie* to samo.

    >+ Chciałem tylko wykazać, że zdanie jest nieprawdziwe:
    >+ 1. nie tylko RiP
    >+ 2. VAT nie jest tu kosztem

    To RiP *nie są związane* z DG ?? -:O
    Bo to że "potrzeby własne podatnika" NIE SĄ - to owszem,
    UoPDoOF mniej więcej określa :]
    A jeśli coś jest kosztem, to zdaniem ustawy o VAT albo
    można VAT odliczyć albo nie można - i wtedy staje się kosztem...

    Coś gdzieś źle kombinuję ?

    Pozdrowienia, Gotfryd