  • From: "Piotr K." <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prywatny samochod w DG cd
    Date: Sat, 18 May 2002 11:15:10 +0200

    > Coś gdzieś źle kombinuję ?
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Tak.
    Nie chodzi tutaj o akademickie dyskusje.
    Bardzo liczyłem na pomoc i się po prostu zawiodłem.
    Szukam rozwiązania problemu nie dla siebie i nie w celach komercyjnych,
    a muszę je znaleźć i wprowadzić do programu http://vatowiec.of.pl , który
    piszę.
    Program jest za darmo i w związku z tym nie będę płacił za poradę.

    Jeszcze raz:
    1. prywatny samochód w firmie będącej VATowcem
    2. są faktury VAT związane z naprawami i eksploatacją,
    czyli wystąpuje VAT naliczony
    3. są faktury VAT za paliwo i nie ma VATu naliczonego,
    czyli VAT jest teraz kosztem
    4. może wystąpić kilka faktur
    5. może wystąpić kilka pojazdów
    6. istnieje niezależna ewidencja powyższych dokumentów

    Moja propozycja:
    1. ewidencja wszystkich dokumentów zakupu w skali miesiąca
    2. budowa rozliczenia kosztów udokumentowanych:
    a) sumowanie dla każdego pojazdu kwot netto, vat i kosztu
    ( "koszt" = netto+vat dla np. paliwa )
    b) generowanie faktury wewnętrznej:
    - netto i vat do rejestru VAT w kolumnie "opodatkowanej i
    zwolnionej"
    c) "koszt" + netto w "koszty pojazdu"
    3. "koszty pojazdu" są ograniczane na podstawie kosztów wyliczeniowych z
    przejechanych kilometrów

    Jak widać powyżej problem nie zaczyna się i nie kończy na KPiR.
    Problem sprowadza się do:
    1. czy faktura wewnetrzna moze zawierac "koszty pojazdu" ?
    2. czy trzeba utworzyć odrębny dokument np. DW dla "koszty pojazdu" ?

    W imieniu swoim i użytkowników programu
    z góry dziękuję za pomoc, wskazówki i sugestie.

    Pozdrawiam serdecznie
    Piotr