    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie PIT-a
    Date: Thu, 12 Apr 2007 23:57:08 +0200

    On Thu, 12 Apr 2007, janek wrote:

    > potem umowy zlecenia i umowy o dzieło - cały rok. Do tego prowadziłem
    > DG opodatkowaną liniowo 19%, chociaż "prowadziłem to brzmi zbyt
    [...]
    > internet??? PIT z działalności męczy mnie jednym - czy wykazywać
    > stratę w związku z poniesionymi składkami ZUS?

    Dobrze się czujesz? ;)
    Jest Ci ta strata do szczęścia potrzebna czy jak?
    Przecież ZUS "społeczny" i "zdrowotny" można odliczyć od dowolnego
    z tych źródeł (lub odpowiednio - podatku z nich, dla składek
    zdrotownych), z których można go odliczać w ogóle!
    Jedynie jeśli są płacone składki na FP to muszą iść w stratę.

    > Jak to zrobić żeby nikt
    > się do mnie nie doczepił?

    Ustawę przeczytać :[ (zaraz oberwę, ale co poradzę!)

    > Sęk w tym, że nie wiem czy z części dochodu
    > opodatkowanego wg skali (umowa o pracę, zlecenia i działo) mogę
    > rozliczyć się z żoną

    Nie.
    Każdy kto PODLEGA pod ryczałt lub "liniowy" jest wykluczony
    z prawa wspólnego opodatkowania. A kto "wybrał" ten "podlega",
    nawet jak zarobił zero złotych.

    > oraz czy mogę skorzystać np. z ulgi na internet???

    Syntax error :>
    Dla ulgi na internet odpowiedź brzmi "tak", dla "np." brzmi
    "to zależy" - bo jak widzisz wyżej, każda ulga rządzi się
    swoimi prawami.

    > Czy do PIT-u z działalności muszę dołączać
    > kserokopię z ostatniej strony KPiR?

    To już kolejna taka sugestia na grupie.
    Kto i gdzie takich bzdur naopowiadał?
    Jak US będzie chciał obejrzeć, to wezwie na "postępowanie sprawdzające".

    pzdr, Gotfryd