  • 1. Data: 2002-07-29 17:19:23
    Temat: Re: sieć komputerowa-umowa
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    elaCz wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Marcin Hippe" <t...@c...com.pl> napisał w wiadomości

    > Serdeczne dzięki Tomku Marcinie za odpowiedź. Właśnie w mojej umowie nie ma
    > np. NIC na temat paramertów sieci , co też wydawało ni się niedopuszczalne,

    masz rację. to jest niedopuszczalne. wybacz za banalne porównianie, ale
    to jak bys kupował telewizor. Jeden jest 14 cali drugi 28 cali
    Podpisujesz umowę na telewizor. Spodziwasz sie 28 cali. Dostajesz 14
    cali ale ponieważ w umiowie nic na ten temat nie ma to mozesz
    ...nafikać!

    > Niestety nie mogę przedstawić do wglądu wzoru umowy, bo nie mam skanera, ale
    > chciałabym zapytać o niektóre punkty np:
    > CHYBA BĘDZIE TO DOŚĆ NUDNE, ALE NIECH TAM
    > 1."Dostawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od niniejszej umowy bez
    > żadnych roszczeń ze strony abonenta w przypadku zbyt niskiego
    > zainteresowania na jego usługi oraz jeżeli z przyczyn technicznych lub
    > innych ważnych względów jej wykonanie okazałoby sie gospodarczo niemożliwe
    > lub w sposób oczywisty nieracjonalne"

    to znaczy tak - ma prawo od odstąpienia od _podpisania_ umowy /czyli
    przed podpisaniem/. Po podpisaniu /jesli w umowie nie dasz sobie tego
    narzucic/ to taki zapis jest smieszny.

    > 2."umowę zawiera sie na okres 12 kolejnych miesięcy kalendarzowych" -czy nie
    > powinna byc na czas nieokreślony, bo poniesiemy koszty opłat a dostawca się
    > zwinie po roku?

    tu się nie ma do czego przyczepić. Umowa może być terminowa lub
    bezterminowa. Terminowa to jest te 12 miesięcy. Bezterminowa to jest do
    czasu rozwiazania. Ja osobiscie bym zarżadał bezterminowej z dostawą
    nowego c ennika z terminem zanim zacznie obowiązywać nowy cennik. To
    znaczy mają obowązek dostarczyćxcenni na miesiąc przed jego
    obowiązywaniem

    > 3."Dostawca zobowiązuje się do wykonania przyłącza w ciągu 90 dni od dnia
    > podpisania niniejszej Umowy"- nie za długo?

    to juz Wasza sprawa.

    > 4."Abonent na dodatkowe życzenie i po odpowiednim pisemnym uzasadnieniu moze
    > otrzymać specjalne ustawienia swojego komputera i jego intersejfu sieciowego
    > pracującego w standardzie protokołu TCP/IP-wymagane jest podanie nazwy
    > hosta - nazwa komputera"
    > - mam modem , dobrze obsługuję programy komp., ale takich rzeczy nie
    > rozumiem , co znaczą?

    też tego nie za bardzo rozumiem. ale jest prosta sprawa - popros o
    uzasadnienie tego punktu

    > 5."Wszelkie problemy, nie będące spowodowane winą Abonenta będą usuwane
    > bezpłatnie , natomiast za usterki , które nastąpiły w wyniku działania
    > Abonenta zostanie on odpowiednio obciążony , przy czym proces usuwania
    > usterki zostanie rozpoczęty najpóźniej 24 godziny po telefonicznym lub innym
    > zgłoszeniu o jej zaistnieniu" - czy tak starczy?

    Zaządaj zapisu o sposobie rozstrzygania o winie problemów. Tylko nie daj
    sie zrobić, że bedziesz musiał wynając biegłego z drugiej strony Polski

    > Poza tym bardzo restrykcyjne warunki niedotrzymywania terminów opłat (kary
    > manipulacyjne, groźba odłączenia,opłaty za czas odłączenia )

    umiesc w umowie restrukcje w drugą stronę, np kary za brak reakcji czy
    nienaprawienie w ustalonym terminie

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    Aqualog w zwariowanie niskiej cenie :-)
    COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie
    http://colisa.com.pl