    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: siedziba zadłużonej firmy w moim domu
    Date: Tue, 2 Aug 2005 10:07:37 +0200

    Dnia 2 sie o godzinie 09:22, na pl.soc.prawo.podatki, Tomasz Staszewski
    napisał(a):

    > Jeśli US jeszcze nie wczął kontroli to polecam uważną lekturę art 16
    > ustawy o pdof i złożenie stosownych korekt zeznań podatkowych za
    > ostatnie dwa lata + wpłatę zaległości z odsetkami + czynny żal.
    > Wtedy wobec US będziesz czysty.

    Powoli, powoli mości Panie ;)
    Sekundeczke

    O czym Ty piszesz do jasnej ciasnej?
    Że pytający winien był odprowadzać podatek od dochodów z tytułu bezpłatnej
    dzierżawy, wynajmu mieszkania swojemu ojcu ????

    Jeżeli tak - to polecam zapoznanie się z pierwszym postem pytającego,
    rozpoczynającym wątek, w którym był napisał:

    "Mam pytanie - 2 lata temu rodzice przepisali na mnie miszkanie, w którym
    była zarejestrowana firma ojca ( nie ma o tym żadnej wzmianki na żadnym z
    dokumentów, które podpisywałam )"

    Czy teraz wiesz do czego zmierzam?
    Pewnie że wiesz - w końcu jesteś bystry (ale nie tak jak woda w spłuczce)

    Podam Ci przykład:
    sprzedaje Ci działkę, nieruchomość. Wszystko jest cacy, akt notarilany, KW
    itd.
    Po dwóch latach dowiadujesz się że na terenie nieruchomości ułożóne są
    kable energetyczne, gazociąg tudzież kable teletechniczne.
    Będziesz składał korekty PITów za dwa lata wstecz, czynny żal i doliczysz
    nieodprowadzony podatek z tytułu dzierżawy, użyczenia nieruchomości firmom
    typu ZE, PEC, TP S.A. itp ??????

    Jeżeli zdecydujesz się na te korekty i 'dopłatę' podatku - to mam do Ciebie
    kolejne pytanie:
    - z jakiej kwoty będziesz to wyliczał ??

    Do pytającego:
    - skoro w dokumentach, akcie notarialnym nie było wzmianki o fakcie że w
    mieszkaniu które nabywasz znajduje się jakaś firma, tudzież ma obciążenia
    prawne - możesz spać spokojnie.
    To nie Twoja wina że zbywający nie podał tych informacji.
    Z chwilą nabycia przez Ciebie mieszkania, winien on zmienić adres siedziby,
    bądź też uzyskać Twoją zgodę na to by siedziba była w Twoim mieszkaniu.

    Z tym znowu wiążą się kolejne sprawy - np. podatek od nieruchomości w
    której prowadzi się DG, dostawa energii elektrycznej do takiego lokalu
    odbywa się na innych stawkach niż do lokalu na cele mieszkalne itd.

    Reasumując:
    - przy zawieraniu AN, przejmowaniu lokalu nie byłeś poinformowany o wadach
    prawnych lokalu - to nie Twoja wina.

    --
    Herbi
    02-08-2005 10:07:35