    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Subject: Re: składka ZUS
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: 14 Feb 2013 11:33:31 GMT

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 09:27:12 +0100, cac napisał(a):

    > Tak jak już wcześniej pisałem - sprawa dotyczy ubezpieczenia
    > społecznego. Przy czym ponieważ płaci się w nim kilka składowych to nie
    > wiem, którego nie dopłacałem.

    Ale chociaż napisz czy wśród tych "kilku" jest u ciebie opłata na
    chorobowe. Chorobowe jako jedyne jest nieobowiązkowe i (jeśli dobrze
    pamiętam) to gdy ktoś je płaci wtedy wszelkie niedobory idą właśnie w
    pierwszej kolejności na chorobowe. Opóźnienie w zapłacie chorobowego
    powoduje że się z niego wylatuje i żeby nie wylecieć trzeba jeszcze
    zrobić parę rzeczy, o których pisał Gotfryd. Jeśli ktoś nie płaci
    chorobowego, to rzeczywiście wystarczy zapłacić z opóźnieniem i nic
    więcej nie robić. Przy tak małej niedopłacie jak u ciebie nie będzie
    nawet odsetek.