    From: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spolka cywilna i nowa działalnosc wspolnika
    Date: Fri, 23 Jul 2004 01:15:51 +0200
    Sender: r...@o...pl@pa152.sulecin.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

    > Nie tylko twój - ale i urzędu.
    > Ja bym wydrukował zacytowane strony (urzędów, doradzców
    > i USów) i sporządził pismo iż za radą urzędu dokonano
    > nieprawidłowego wpisu i prosi się o sprostowanie przez
    > wykreślenie "nowego" wpisu i uzupełnienie poprzedniego,
    > jednocześnie wnioskujac o zwolnienie z opłaty ze względu
    > na to iż urząd ci tak poradził... :]

    Jedyne sensowne wyjście z tej sytuacji.

    Miku, pamiętaj jednak, gdy już będziesz miał jeden wpis ( łączny na własną
    działalność i w ramach sc ), że w twojej deklaracji ZUS nastąpią zmiany.

    Składki na ubezpieczenia: emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe oraz na
    fundusz pracy liczysz od podstawy co najmniej minimalnej, jak każdy
    przedsiębiorca ale ubezpieczenie _zdrowotne_ liczysz od podwojonej podstawy
    ( czyli płacisz składkę w podwójnej wysokości ).

    Do ubezpieczenia zdrowotnego własna DG i bycie wspólnikiem w SC, to dwa
    różne tytułu do ubezpieczenia, choć nie trzeba tego zgłaszać na dodatkowym
    ZUA do ZUS ( bo kod ubezpieczenia jednak taki sam ) a wystarczy podwójnie
    naliczyć składkę.

    pozdrawiam
    Ryszard