    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spolka cywilna i nowa działalnosc wspolnika
    Date: Mon, 2 Aug 2004 09:04:08 +0200
    <cdlbsr$a96$5@galaxy.uci.agh.edu.pl> <cdnid6$t5s$1@news.dialog.net.pl>
    <cdo6u5$6g1$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> <cdopmd$o8t$1@news.dialog.net.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <cdphmq$b9r$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <cejbc1$mhf$1@news.dialog.net.pl>

    On Sun, 1 Aug 2004, Miku wrote:

    >+ witam
    >+ i dziekuje za wszelkie info.
    >+ teraz juz wiem ze jest bład. niestety dostalem tez regon na ten nowy wpis.

    Nie wiem czy przypadkiem REGON nie jest prawidłowy ! :)
    GUS spisuje chyba wszystko "jak leci", jeśli owo "coś" jest "podmiotem"
    - wcale nie musi mieć osobowości. Jak kupisz z kimś na spółę dom, to na
    taki "podmiot" też REGON dostaniesz.
    Spytaj GUSu jak to jest :)

    >+ co robic dalej? isc do UG i zlozyc pisemkko o wykreslenie tego nowego wpisu
    >+ i dopisanie tej dzialnosci do pierwszego wpisu? jest to mozliwe?

    Hm... nie wiem co robić, nie jestem doradzcą :]
    Ja bym wysmarował pismo z objaśnieniem że wpis jest nieprawidłowy
    i proszę UM/UG o dokonanie "stosownych zmian i poinformowanie mnie" :)

    >+ a co z 7 dniowym terminem w US do zgloszenia o NIP?

    Jak dla mnie nie ma wyboru: powiadomiłbym, przy okazji powiadamiając
    że wpis jest nieprawidłowy i jak UM/UG zajmie stanowisko to US też
    zostanie powiadomiony co z tym fantem dalej robić :)
    *Mi się wydaje* że US nie powinien wydawać NIPu na nieprawidłowy
    wpis, bo będzie cyrk :], ale... z drugiej strony NIP jest na spółkę,
    a nie "na wpis". No to może US powinien wydać NIP "na spółkę" właśnie...
    IMHO - zgłosić trzeba, dokładnie opisać co się stało też - a później
    to chyba w US są ludzie kompetentni którzy będą wiedzieć czy spółce
    należy nadać NIP na nieprawidłowy wpis, prawdaż ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)