    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spóźniona deklaracja a odliczenie
    Date: Tue, 29 Oct 2002 22:27:04 +0100

    Użytkownik Sławomir Malibo napisał:

    > O'k,
    > zgodnie z Ustawą VAT nie ma zależności pomiędzy prawem do odliczenia a
    > złożeniem w terminie deklaracji.
    > Zgodnie z Ustawą "podatnik ma prawo..............". Ale - aby "rozliczyć"
    > dany m-c musisz złożyć deklarację VAT i wykazać kwoty VAT'u należnego,
    > naliczonego i całej matematyki stąd wynikającej. Nieprawda?

    Czytaj uwaznie - chodzi o zlożenie deklaracji po terminie, a nie
    niezłożenie w ogóle.
    Chodzi o podatek ktory juz raz został ujęty w deklaracji w miesiącu w
    ktorym nie było sprzedaży.

    > Nie, nie ukrytym warunkiem, lecz aby dokonać prawidłowości rozliczenia
    > ewidencji VAT'owskich należy złożyć deklarację VAT. Z niej (deklaracji)
    > wynika to, o czym powiedziałem wcześniej. A przepisów pozbawiających
    > podatnika prawa do odliczenia - jest mnóstwo! Choćby wymogi jakie dot.
    > faktury VAT.

    Muszę to powtarzać? - albo nie czytasz albo zanim odpowiesz zapominasz o
    czym czytaleś. tertium non datur...

    > "Bo nie mozna wskazac konkretnego przepisu który jednoznacznie pozbawia
    > podatnika prawa do odliczenia.". Można. A konkretnie - rzecz dotyczy -
    > pomniejszenia VAT'u należnego o naliczony. Takim przepisem jest cała część
    > Ustawy mówiąca o zasadach rozliczeń VAT'u, wraz z Rozporządzeniami
    > wykonawczymi.

    Dlaczego mam dziwne wrażenie że "palenie głupa" nabiera przy tobie
    nowego znaczenia?
    Opisałam konkretny problem. Dość dokładnie.
    Ty sie mądrzysz stwierdzeniami w rodzaju "jest w ustawach... przepisach..."
    Nie czytasz moich postów, a jeżeli czytasz to nie rozumiesz.

    Poszukuję przepisu ktory zabrania odliczenia VAT w tym konkretnym
    przypadku, a nie np. przy zakupie paliwa do osobówki.
    W jakim? Jest to opisane w pierwszym poście, ktorego nie raczyłes
    dokładnie przeczytać. Więc po co innym psuć nerwy?
    Palce Cie świerzbią?
    Przecież nikt Cie nie zmusza do odpowiedzi skoro nie chce Ci się
    odpowiadac rzeczowo.

    > Nie rzecz w "mruczeniu pod nosem z mądrą miną" lecz w tym, że nauczony
    > przykrym doświadczeniem - mówię o konkretach wówczas, kiedy je znam od
    > strony dokumentów.

    A poniewaz nie piszesz o konkretach, mniemam że ich nie znasz. Po co w
    ogóle zaczynac dyskusję?
    Nie znasz konkretów? Brakuje Ci informacji? Danych? Jakich?
    Nie wiesz jakich brakuje bo ani przez chwile nie zastanowiłes sie nad
    opisanym przez mnie problemem. Inaczej mialbys *jakiekolwiek* pytania.
    Nie masz ani jednego.
    Znam to z czasów studiów, gdy na pytanie wykładowcy "jakies pytania?"
    sala odpowiada milczeniem... myslisz ze dlatego że wszystko jest jasne?

    Nie masz pytań - nie masz wątpliwości. Albo po prostu nie zrozumiałes
    problemu.

    Sypiesz jakimis ogólnikami na poziomi panienki z okienka w US -
    "wszystko jest w przepisach, prosze sobie przeczytać".
    Słyszałam to tysiące razy. Może znajdź sobie lepszy wzór do naśladowania.

    > Patrz wyżej. :-)
    Tzn. gdzie? Bo na boga nawet okruszyny konkretu w twoich wypowiedziach
    nie znajduję.

    > Patrz wyżej. Przeanalizuj cały proces od momentu zgłoszenia obowiązku w
    > zakresie podatku VAT - do składania deklaracji. Wnioski nasuwają się same.

    Znowu to samo - nie przeczytałeś mojego opisu przypadku a więc twoje
    odpowiedzi lekko zbaczaja z kursu. Tak o 180 stopni...

    > Wyrok (postanowienie) zapada w konkretnej sprawie. I tak jak powiedziałem -
    > jeśli jest wpisany do Księgi zasad - odnosi się do interpretacji konkretnego
    > zapisu wynikającego z przepisów. To jest ta różnica. ISTOTNA.

    Powinieneś nauczyc sie rozpoznawania trybu przypuszczającego.
    Jak przeczytasz to co napisałam jeszcze raz, zrozumiesz o co chodzi.

    No chyba że nie... To było chyba dawno... w podstawówce...

    > Samoopodatkowanie wynika z systemu prawa podatkowego (przepisów). To chyba
    > oczywiste.
    > Jak zauważasz - Państwo "dowiaduje" się o konkretnych danych ze składanych
    > deklaracji (różnych).

    Innymi słowy mam rację - tak samo jak utratę prawa do odliczenia VAT
    mozna wywieść utrate prawa do odliczenia ulgi budowlanej z powodu
    nieterminowego złożenia deklaracji. Zasad przeciez ta sama, sam
    przyznajesz. W obydwu przypadkach nie został dopełniony obowiązek
    samoopodatkowania sie podatnika.

    No chyba że potwierdzając zaprzeczasz, ale nie oczekuj że zostaniesz
    poprawnie zrozumiany.

    > Ustawa

    ^^^^^^^^^^^^^^^

    > Tym stwierdzeniem mnie zaskakujesz! A np. Rozporządzenie Ministra (nie RM),
    Oczywiście rozporzadzenie ministra to cos innego niz rozporządzenie w
    ogóle. Dalej upierasz sie że czytasz zanim odpowiesz?

    > Obwieszczenie,
    Ma charakter informacyjny - nie naklada obowiązków ani nie przyznaje praw.

    > Zarządzenie.
    Już nie istnieje jako źrodlo prawa powszechnie obowiązującego.
    Przespałes zmianę konstytucji...

    > To dla przykładu. Jest ich więcej.

    Prosze o więcej, jeżeli są tej rangi.

    Czy wiesz co to jest "norma powszechnie obowiązująca"?

    No i dalej nie wiem czym sie różni ustawa od przepisu...
    Tym rozróznieniem po prostu mnie zabiłeś.

    > Nie żyję w innym wymiarze. Mamy takie PRAWO jakich ludzi je tworzących. Nam
    > nie pozostaje nic innego niż zastosować się do niego (prawa).

    A co jeżeli nie ma prawa lub jest niezrozumiałe?
    Dla bezpieczeństwa siedzieć cicho i nie wychylać się?

    > Może inaczej - nie zawsze mówią wprost.

    A co mowia o moim, konkretny przypadku "okrężnie"? No co?

    Przeciętny podatnik czytając ustawe o PTU nie wpadnie na pomysł że
    opóźnienie w zlożeniu VAT-7 pozbawi go prawa do odliczenia VAT.
    Musiałby w tym celu przewertować pare wyroków, popytać fachowców.
    Albo powie mu to panienka z okienka w okolicznościach dolegliwych
    finansowo. ssam do tego nie dojdzie.
    Albo przeciętny podatnik jest durniem, albo określenie "nie wprost" to
    eufemizm na prawo powielaczowe.

    > Przepisów Prawa Podatkowego, wykładni, etc.

    Panienka z okienka. Wypisz wymaluj. Nawet gorzej - panienka z okienka
    potrafi czasem wskazac konkretny przepis.

    > Biorę je do ręki codziennie. I to nie jeden raz.

    No nie w tym konkretnym przypadku.

    Może Ci sie po prostu nie chce? Ok. Praca, dom, dzieci, moze pies...
    człowiek ma coraz mniej czasu...
    Nikt Cie nie zmusza... naprawdę...
    Jeżeli nie chce Ci się roztrząsac tego konkretnego problemu, a nawet
    przeczytac dokładnie o co chodzi, po co w ogole zabierasz glos?
    Żeby stwiedzic że przepisy sa w przepisach?
    Nie szkoda bajtów na takie banialuki?

    > Chyba nie z antypodów, lecz wyidealizowanej rzeczywistości. :-))

    Pobudka!

    Gada przez sen... hmm... karalne nie jest...
    Pisze przez sen.. na listę... to juz gorzej...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl