  • 1. Data: 2002-05-03 20:08:34
    Temat: sprzedaz srodka trwalego
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    Witam!

    Chcialbym sprzedac aparat fot. ktory zostal zakupiony za ok. 6000 zl,
    wpisany do EST i zamortyzowany w ok. 60%. Prowadze PKPiR, jestem
    VAT'owcem z kasa fiskalna. Za jaka kwote moge sprzedaz w/w aparat osobie
    fizycznej i czy musze wystawic kupujacemu fakture VAT? W momencie zakupu
    aparatu nie bylem vatmanem, wiec aparat jest amortyzowany od ceny
    brutto. Czy przy sprzedazy bede musial naliczyc takze vat na ten aparat?
    Bylbym wdzieczny za pomoc. Dziekuje z gory.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 2. Data: 2002-05-03 20:11:13
    Temat: Re: sprzedaz srodka trwalego
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

> [...]
    > brutto. Czy przy sprzedazy bede musial naliczyc takze vat na ten aparat?
    > Bylbym wdzieczny za pomoc. Dziekuje z gory.

    jest kila sposobow na ten proble:
    1-sprzedac za zanizona cene np 100+vat22% a 40% w koszty(niezamortyzowana
    kwota)-polecam
    2-sprzedaz bez vat(sprzedaz zwolniona)-mowi o tym ustawa o vat-ale wtedy
    zakupy pozostale rozliczyc jako zakupy dla sprzedazy opod. i zwolnionej; 40%
    w koszty
    3-zlikwidowac protokolem, najlepiej po zamortyzowaniu -tego spos. nie
    polecam

  • 3. Data: 2002-05-03 20:45:16
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    mm01 wrote:

    > jest kila sposobow na ten proble:
    > 1-sprzedac za zanizona cene np 100+vat22% a 40% w koszty(niezamortyzowana
    > kwota)-polecam
    Do pierwszej kontroli może być... potem moga byc duuuże kłopoty.
    Cena może być wprawdzie dowolna, ale w granicach zdrowego rozsądku.
    Jeżeli na rynku takie aparaty można kupic za 100zł, wszystko ok.
    Ale w cuda nie wierzę. Przeciętnie inteligentny kontroler z US tez nie
    uwierzy.

    > 2-sprzedaz bez vat(sprzedaz zwolniona)-mowi o tym ustawa o vat-ale wtedy
    > zakupy pozostale rozliczyc jako zakupy dla sprzedazy opod. i zwolnionej;
    > 40% w koszty
    Nie prawda. Sprzedaż używanego środka trwałego od którego nie odliczono VAT,
    a więc stosuje sie do niego stawkę "zwolniony", nie skutkuje odliczaniem
    VAT od pozostałych zakupów wg. struktury sprzedaży, ponieważ możemy
    jednoznacznie okreslić jaki zakupy służą w tym przypadku sprzedaży
    zwolnionej (tylko i wyłącznie zakup tego aparatu) a jakie opodatkowanej
    (wszystkie pozostałe).
    Jest to najczystszy i najbardziej prawidłowy sposób.
    Jeżeli jest kasa fiskalna, to sprzedaż osobie fizycznej trzeba w niej
    zarejestrowac . Nie trzeba wystawiac faktury jeżeli klient jej nie żąda.
    Cenę ustalasz dowolnie, za zastrzeżeniem jak parę akapitów wyżej.
    Wiadomo że sprzedasz za tyle, na ile znajdzie sie chętny, ale za 100 zł to
    chyba nie warto. Lepiej komuś z rodziny dac w prezencie. Mniejsze ryzyko.

    > 3-zlikwidowac protokolem, najlepiej po zamortyzowaniu -tego spos. nie
    > polecam
    Akurat ten sposób jest w miare bezpieczny - wystarczy napisać że aparat "się
    rozbił" (to delikatny sprzęt, a jak spadnie z wysokości 1 m to może być po
    nim). Oczywiście nie mozna potem aparatu sprzedac oficjalnie (paragon czy
    faktura), bo go juz fizycznie nie ma.
    Ostrzegam, że jest to sposób dalece nielegalny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-05-03 21:03:37
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 03 maj 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >możemy jednoznacznie okreslić jaki zakupy służą w tym przypadku
    >sprzedaży zwolnionej (tylko i wyłącznie zakup tego aparatu) a jakie

    Wiem, bede dzielil wlos na czworo, ale czy nie ma ryzyka ze jakis ****
    kontroler stwierdzi ze dokonaniu tej sprzedazy sluzyl zakup papieru
    na ktorym wystawie fakture albo ulamek czynszu za lokal w ktorym czynu tego
    dokonalem ?...

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 5. Data: 2002-05-03 21:06:54
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

> [...]
    > kontroler stwierdzi ze dokonaniu tej sprzedazy sluzyl zakup papieru
    > na ktorym wystawie fakture albo ulamek czynszu za lokal w ktorym czynu

    amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen,
    amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen,
    amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen, amen,
    amen, amen, amen, amen,

    mm01

  • 6. Data: 2002-05-03 21:11:31
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    Magdalena Woloszyk wrote:

> [...]
    > (wszystkie pozostałe).
    > Jest to najczystszy i najbardziej prawidłowy sposób.

    Czyli moge np. sprzedac ten aparat za 2000 zl. Przyjmujac, ze aparat
    kosztowal 6000 zl, zostalo zamortyzowane 60%, czyli 3600 zl, sprzedaje
    za 2000 zl to lacznie wychodzi 5600 zl, wiec brakuje do pelnej wartosci
    aparatu 400 zl -- czy to ma cos do rzeczy?

    > Jeżeli jest kasa fiskalna, to sprzedaż osobie fizycznej trzeba w niej
    > zarejestrowac . Nie trzeba wystawiac faktury jeżeli klient jej nie żąda.
    > Cenę ustalasz dowolnie, za zastrzeżeniem jak parę akapitów wyżej.

    Ale jezeli zarejestruje sprzedaz na kasie, to kasa rozbije cene na
    netto+vat. Wiec jak to zrobic zeby aparat zostal sprzedany ze stawka vat
    "zw." i poprawnie to zaksiegowac?

    [...]

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 7. Data: 2002-05-03 21:14:06
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    Arjos wrote:

> [...]
    > kontroler stwierdzi ze dokonaniu tej sprzedazy sluzyl zakup papieru
    > na ktorym wystawie fakture albo ulamek czynszu za lokal w ktorym czynu tego

    Wiec moze bezpieczniej jest nabic na kase, zaplacic vat i miec swiety
    spokoj?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 8. Data: 2002-05-03 23:39:29
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednoznacznie okreslić jaki zakupy służą w tym przypadku sprzedaży
    > zwolnionej (tylko i wyłącznie zakup tego aparatu) a jakie opodatkowanej

    W tym miejscu, Maddy, nie mogę się z Tobą zgodzić.
    IMHO wszystkie zakupy dotyczące "biura" ( papier, energia, telefon, ... )
    muszą być zaewidencjonowane osobno i rozliczone w struktury sprzedaży.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 9. Data: 2002-05-04 06:54:25
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Arjos wrote:

> [...]
    > kontroler stwierdzi ze dokonaniu tej sprzedazy sluzyl zakup papieru
    > na ktorym wystawie fakture albo ulamek czynszu za lokal w ktorym czynu

    Nie wierzę, żeby znalazł sie kontroler z aż tak zaawansowana paranoją.
    Sa jakies granice...

    Może ujmę to w ten sposób. Zna fimę (naprawdę dobrze znam) w której raz na
    dwa miesiące jest kontrola VATowska (sprzedają prawie wszystko ze stawką
    7%, kupuja prawie wszystko ze stawką 22%, co miesiąc zwrot VAT i ktos się
    na nich uwziął w US). Jakis czas temu sprzedali używane środki trwałe
    (wniesione w aporcie, więc bez odliczenia VAT naliczonego) na naprawdę
    gruba kwotę.
    Kontrola ich 'wytrzepała" i nikt nie miał zastrzeżeń do tego, że nie
    rozliczano VAT naliczonego strukturą sprzedaży. A jakby dobrze popatrzec,
    to struktur w tym konkretnym miesiącu (akurat była wyjątkowo mała sprzedaż)
    wychodziła 50:50.
    To jest najbardziej przekonujący przypadek, ale kiedy rozejrze się dookoła,
    po firmach w których mam dostep do "papierów" to nie znalazłam takiej, w
    których sprzedaż środka trwałego zwolnionego z VAT wpływała by na strukturę
    sprzedaży.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-05-04 06:57:17
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Piotr Sawicki wrote:

> [...]
    > za 2000 zl to lacznie wychodzi 5600 zl, wiec brakuje do pelnej wartosci
    > aparatu 400 zl -- czy to ma cos do rzeczy?

    Zaraz, zaraz... to chyba jakas alternatywna matematyka. Co ty właściwie
    liczysz??? Jakie brakujące 400zł?
    Kto powiedział że masz wyjść na zero???
    Jest gdzies zapisany jakis obowiązek sprzedazy za kwote nie mniejsza niż
    wartość zaktualizowana netto??

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk