  • 1. Data: 2006-02-11 00:47:47
    Temat: testament a podatek
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

    Witam,
    otrzymalem spadek w ktorym nabylem prawo do mieszkania oraz pracowniczego
    ogrodka dzialkowego; wiem ze nie zaplace podatku od mieszkania pod kilkoma
    warunkami m.in. jesli nie sprzedam mieszkania przed uplywem 5 lat; a jak
    wyglada sprawa z pracowniczym ogrodkiem dzialkowym czy moge sie go pobyc
    nnie placac podatku??

    pozdrawiam
    Aragorn

  • 2. Data: 2006-02-11 00:51:16
    Temat: Re: testament a podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aragorn wrote:
> [...]
    > ogrodka dzialkowego; wiem ze nie zaplace podatku od mieszkania pod kilkoma
    > warunkami m.in. jesli nie sprzedam mieszkania przed uplywem 5 lat;
    5 lat (a faktycznie 6) mieszkania w nim, a nie tylko posiadania.

    a jak
    > wyglada sprawa z pracowniczym ogrodkiem dzialkowym czy moge sie go pobyc
    > nnie placac podatku??

    Podatek zapłacisz od razu, ale i sprzedać go możesz kiedy chcesz.

    Mieszkanie też możesz sprzedać kiedy chcesz, ale jeśli zorbisz to przed
    terminem to zapłacisz zawieszony w tym momencie podatek od darowizny.

  • 3. Data: 2006-02-11 00:55:21
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

    > a jak
    >
    > Podatek zapłacisz od razu, ale i sprzedać go możesz kiedy chcesz.

    czyli rozmumiem ze z ogrodkiem dzialkowym nie ma czegos takiego jak z
    mieszkaniem ze pod pewnymi warunkami nie zaplace podatku?

  • 4. Data: 2006-02-11 01:05:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aragorn wrote:

    > czyli rozmumiem ze z ogrodkiem dzialkowym nie ma czegos takiego jak z
    > mieszkaniem ze pod pewnymi warunkami nie zaplace podatku?

    Niczego takiego nie znalazłem.

  • 5. Data: 2006-02-11 01:09:26
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

    > Niczego takiego nie znalazłem.

    w moim przypadku bylo to mieszkanie i ten ogrodek wiec ile zaplace podatku?
    wartosc mam liczyc tylko od ogrodka czy calosci, mimo ze od mieszkania nie
    zamierzam placic (spelnie warunki)

    Tomek

  • 6. Data: 2006-02-11 03:38:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aragorn wrote:
> [...]
    > wartosc mam liczyc tylko od ogrodka czy calosci, mimo ze od mieszkania nie

    W przypadku I grupy podatkowej zwolnione z podatku jest 9637 zł.
    Więc pewnie nic nie zapłacisz. A jeśli już to 3% wartości.

  • 7. Data: 2006-02-11 10:52:42
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

    > W przypadku I grupy podatkowej zwolnione z podatku jest 9637 zł.
    > Więc pewnie nic nie zapłacisz. A jeśli już to 3% wartości.

    rozumiem, na wartosc sklada sie tylko ogrodek czy calosc z mieszkaniem od
    mieszkania nie zamierzam placic (spelnie warunki) bo jesli sam ogrodek to
    bedzie napewno ponizej 9637 zl

  • 8. Data: 2006-02-11 11:18:59
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Aragorn" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > warunkami m.in. jesli nie sprzedam mieszkania przed uplywem 5 lat; a jak
    > wyglada sprawa z pracowniczym ogrodkiem dzialkowym czy moge sie go pobyc

    Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. d) ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych, przychód ze sprzedaży nieruchomości jest w całości wolny od
    podatku, jeśli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny.
    Ponieważ był to spadek więc w wyniku sprzedaży nie będzie podlegał
    opodatkowaniu, bez względu na termin dokonania tej sprzedaży.

  • 9. Data: 2006-02-11 11:29:23
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ponieważ był to spadek więc w wyniku sprzedaży nie będzie podlegał
    > opodatkowaniu, bez względu na termin dokonania tej sprzedaży.

    przy sprzedazy tak ale istnieje podatek od spadku (darowizn) jak wyzej
    pisalem mnie chodzi o podatek od spadku w przypadku ogrodka dzialkowego
    nabytego w drodze spadku; z mieszkaniem znam te warunki ktore musze spelnic
    zeby uniknac placenia podatku od spadku, nie wiem jak to sie ma do
    pracowniczego ogrodka dziakowego

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-02-11 12:28:20
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

> [...]
    spelnic
    > zeby uniknac placenia podatku od spadku, nie wiem jak to sie ma do

    Napisałam o tym, bo pisałeś o tych 5 latach. A podatek od spadku do US płaci
    się od spadku ogółem, a nie od poszczególnych przedmiotów.