  • 11. Data: 2006-02-11 15:11:50
    Temat: Re: testament a podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Majkaa wrote:

    > Napisałam o tym, bo pisałeś o tych 5 latach. A podatek od spadku do US płaci
    > się od spadku ogółem, a nie od poszczególnych przedmiotów.

    Przeczytaj wreszcie ustawę o podatku od spadków i darowizn bo zaczynasz
    mącić.

  • 12. Data: 2006-02-11 17:00:57
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Przeczytaj wreszcie ustawę o podatku od spadków i darowizn bo zaczynasz
    > mącić.

    Święte słowa :-)

    Inny problem to stwierdzenie faktyczne czy -nabyłeś prawo do ... czy "ogródek"
    i czy faktycznie nabyłeś?
    Jakie masz zaświadczenie od POG i jaki status prawny ma ten ogródek ?

    Pzdr-Kriss

  • 13. Data: 2006-02-12 17:15:04
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

> [...]
    > "ogródek"
    > i czy faktycznie nabyłeś?
    > Jakie masz zaświadczenie od POG i jaki status prawny ma ten ogródek ?

    Zaswiadczenia jeszcze nie mam ale bedzie niedlugo przygotowane prawo nabylem
    na podstawie testamentu (mam juz postanowienie sadowe)
    mnie caly czas chodzi o to czy bede mogl sprzedac ten ogrodek bez wielkich
    oplat w US
    jak pisalem wyzej za mieszkanie nie zaplace nic bo spelnie warunki okreslone
    w ustawie ale jak ma sie sprawa ogrodka? kwota wolna od podatku to jak
    pisaliscie wczesneij cos ok 9000, ogrodek nie jest tyle wart ale czy ta
    kwoat ma sie do calosci spadku (z mieszkanie) czy tez w tym przypadku tyczy
    sie tylko ogrodka bo w mieszkaniu bede miwszakl ten 5 lat i spelnie inne
    warunki?

    pozdrawiam
    Aragorn

  • 14. Data: 2006-02-12 21:28:56
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie tylko ogrodka bo w mieszkaniu bede miwszakl ten 5 lat i spelnie inne

    Kolego - czytajcie cały przepis a ten prawi tak :

    Art. 16. 1. W przypadku nabycia .................................

    - nie wlicza się do podstawy opodatkowania ich wartości do łącznej wysokości
    nieprzekraczającej 110 m2 powierzchni użytkowej budynku lub lokalu.

    Nie wlicza się oznacza ,że zapłacisz tylko za ogródek lub nie zapłacisz jesli
    jest mniej wart niz kwota wolna .

    Zadowolony ?

    Pzdr-Kriss

  • 15. Data: 2006-02-12 21:54:21
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

> [...]
    > nieprzekraczającej 110 m2 powierzchni użytkowej budynku lub lokalu.
    >
    > Nie wlicza się oznacza ,że zapłacisz tylko za ogródek lub nie zapłacisz

    Bardzo Ci dziekuje za krotka i zwiezla odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Aragorn

  • 16. Data: 2006-02-13 14:08:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Feb 2006, Majkaa wrote:

    > Użytkownik "Aragorn" <a...@i...pl> napisał
    >>

    > Napisałam o tym, bo pisałeś o tych 5 latach. A podatek od spadku do US płaci
    > się od spadku ogółem, a nie od poszczególnych przedmiotów.

    Ale zwolnienie od podatku od spadków jest "od poszczególnych
    przedmiotów".... co na jedno wychodzi.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-02-13 15:53:49
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Bardzo Ci dziekuje za krotka i zwiezla odpowiedz.
    >
    > Pozdrawiam
    > Aragorn

    A na zdrowie - pzdr-Kriss