  • 1. Data: 2006-02-10 22:52:05
    Temat: Rejestracja do VATu
    Od: "mls" <m...@o...pl>

    Witam.
    Czy jest jakaś możliwość złożenia druku VAT-R mimo wcześniejszego
    skorzystania ze zwolnienia z VATu, gdy nie osiągnęło się przychodu 10000
    euro i nie na początku przyszłego roku? Tzn. że tak powiem chcę się "już"
    zarejestrować. W US-ie oczywiście mówią, że to niemożliwe. Nie da się tego w
    żaden sposób obejść? Poza zmianą daty rozpoczęcia działalności, bo w tym
    przypadku trzebaby wszędzie to zgłosić. No i ZUS już opłacony jest, więc by
    przepadło...

    Pozdrawiam,
    m.

  • 2. Data: 2006-02-11 18:36:56
    Temat: Re: Rejestracja do VATu
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > przypadku trzebaby wszędzie to zgłosić. No i ZUS już opłacony jest, więc by

    W każdej chwili i każdego dnia masz prwawo rezygnacji ze zwolnienia.
    Chyba nie byłes jednak w US-ie - bo to co piszesz to bzdura.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2006-02-13 14:04:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Feb 2006, Kriss wrote:

    > W każdej chwili i każdego dnia masz prwawo rezygnacji ze zwolnienia.

    ...co skutkuje jednak dopiero od następnego miesiąca, dla
    ścisłości.
    +++
    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1 i 9, mogą zrezygnować ze zwolnienia
    określonego w ust. 1 i 9, pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym
    zamiarze naczelnika urzędu skarbowego przed początkiem miesiąca, w którym
    rezygnują ze zwolnienia, z tym że w przypadku, o którym mowa w ust. 9,
    zawiadomienie musi nastąpić przed dniem wykonania pierwszej czynności
    określonej w art. 5.
    ---

    Par.9 to rozpoczynanie, par.1 to "w toku"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-02-22 15:14:18
    Od: "mls" <m...@o...pl>

    > Par.9 to rozpoczynanie, par.1 to "w toku"...

    Dokładnie tak. Ja "kwalifikuję się" pod par. 9 - w styczniu rozpocząłem
    działalność, i nie składałem dokumentów rejestracyjnych VAT (czyli
    automatycznie zostałem zwolniony). Teraz w US-ie stanowczo się upierają, że
    nie mam prawa się zarejestrować w tym roku. A ja wciąż uważam, że mam,
    powołując się właśnie na art. 113 ustawy.
    Kto wobec tego ma rację - ja, czy US? Gdzie w ustawie jest zapis o tym, że
    nie mogę zrezygnować ze zwolnienia w ciągu pierwszego roku działalności?

    p, m.

  • 5. Data: 2006-02-22 15:15:56
    Od: t <a...@g...pl>

    mls wrote:

> [...]
    > że nie mogę zrezygnować ze zwolnienia w ciągu pierwszego roku działalności?

    Hmm dizwna sprawa... Ja zrezygnowalem ze zwolnienia od lutego bo
    zaczynalem DG - nie widze przeciwwskazan(prawnych) zeby zrezygnowac w
    trakcie DG bo VAT i DG to dwie rozne rzeczy.

  • 6. Data: 2006-02-22 15:25:01
    Od: "mls" <m...@o...pl>

    > Hmm dizwna sprawa... Ja zrezygnowalem ze zwolnienia od lutego bo
    > zaczynalem DG - nie widze przeciwwskazan(prawnych) zeby zrezygnowac w
    > trakcie DG bo VAT i DG to dwie rozne rzeczy.

    Ja też nie widzę prawnych przeciwwskazań. Przeszukałem całą ustawę, i jedyny
    wyjątek dotyczący rezygnacji ze zwolnienia dotyczy osób handlujących złotem.
    A ja się do takich osób nie zaliczam. Nigdzie indziej nie jest wspomniane,
    że w pierwszym roku działalności można zrezygnować ze zwolnienia tylko przed
    rozpoczęciem działalności...

    m.

  • 7. Data: 2006-02-22 15:25:18
    Od: t <a...@g...pl>

    mls wrote:

> [...]
    > indziej nie jest wspomniane, że w pierwszym roku działalności można
    > zrezygnować ze zwolnienia tylko przed rozpoczęciem działalności...

    Moze popros panie(nki) z US o podstawe prawna na pismie?

  • 8. Data: 2006-02-22 17:30:43
    Od: "złodziej podatków." <e...@p...onet.pl>

    > Moze popros panie(nki) z US o podstawe prawna na pismie?

    I wtedy będzie czekał na odpowiedź 2 tygodnie a sądzę że jest to dość pilne z
    jakiejś przyczyny. Ja proponuję pobrać z US stosowny druk i wysłać go
    poleconym, informując jednocześnie że od np. 01.03 2006, jeżeli do tej daty nie
    otrzyma odpowiedzi to będzie się posługiwał numerem REGON lub PESEL jako
    numerem tymczasowym. Sądzę że do końca lutego sprawa będzie załatwiona.
    A jeżeli nie to na 100% będzie podana podstawa prawna.

    Pozdro

  • 9. Data: 2006-02-22 17:41:53
    Od: t <a...@g...pl>

    złodziej podatków. wrote:

> [...]
    > numerem tymczasowym. Sądzę że do końca lutego sprawa będzie załatwiona.
    > A jeżeli nie to na 100% będzie podana podstawa prawna.

    Ano chyba najlepszy pomysl :)

  • 10. Data: 2006-02-23 08:11:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Feb 2006, mls wrote:

> [...]
    > nie mam prawa się zarejestrować w tym roku. A ja wciąż uważam, że mam,
    > powołując się właśnie na art. 113 ustawy.

    Mi się zdaje że panienkom z okienka się potentegowało z przepisem
    który działa w drugą stronę:
    +++
    11. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku
    lub zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat,
    licząc od końca miesiąca, w którym utracił prawo do zwolnienia
    lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać