  • 11. Data: 2002-01-08 10:46:23
    Temat: Re: tytul wyplaty z kasy
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Anka <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1egau$jo9$...@n...onet.pl...

    > Nie, to sa moje domysly, rozumiem, ze niesluszne, zeby nie powiedziec
    > glupie.

    Co wcale nie oznacza, ze nie zaplacisz podatku dochodowego.

    Karol

  • 12. Data: 2002-01-08 11:00:50
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Anka napisał(a):

    > Czy moglabys Maddy powiedziec mi jaki dac tytul wyplaty z konta lub z kasy
    > pieniedzy przeznaczonych na cele osobiste.
    > pozdrawiam Jolka
    Np. "wypłata na poczet zysku" (jeżeli jeszcze nie ma zysku) lub po
    prostu "wypłata z dochodu właściciela".
    I tyle. To kwestia czysto formalna.
    Ty, jako właściciel jednoosobowej firmy możesz robić z tymi pieniędzy
    co tylko uważasz. Wpłacać i wypłacać na okrągło i nikt nie ma prawa
    się czegokolwiek czepiać. No może kasjerka, że musi tyle kwitów
    wypisywac :-)))
    Co byś nie zrobiła, i tak za zobowiązania odpowiadasz całym swoim
    majątkiem, bez znaczenia jest czy został przypisany do firmy czy nie i
    w której kieszeni leżą pieniądze. :-))) Nie daj się zwariować.
    Formalności formalnościami, ale księgowa nie może zabronić
    właścicielowi obracania jego własnymi pieniędzmi.

    Swoją droga, gdzie takie księgowe produkują????? To chyba jakaś wersja
    bez upgrade'u przez ostanie 30 lat. :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2002-01-08 11:08:38
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Pikorska Wiola napisał(a):

    > Jolka

    Jolu, no jak to wygląda. Wcięłas się w środek cytau nie kasując
    znaczników. Nie widac co, kto i kiedy napisał.
    Dziewczyno, trochę porządku. Cytuj najpierw, dopisuj sie pod spodem a
    wszystko zbędne wytnij. Jeżeli już komentujesz w środku cytatu to
    kasuj znaczniki (te ptaszki na początku linii >) jeżeli jakieś
    przyczepiły sie do twojego tekstu.
    Jakies odstępy między akapitami też dobrze robią czytelności.
    Jest jasno, przejrzyście i wiadomo o co chodzi.

    A tak? I kto sie w tym rozezna.
    Mam nadzieję że w swoich papierach masz większy porządek :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2002-01-08 11:51:25
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

> [...]
    >
    >A tak? I kto sie w tym rozezna.
    >Mam nadzieję że w swoich papierach masz większy porządek :-)))

    Masz racje wcinam się w środek ale nie mam zbyt wiele czasu do pisania wiec
    nie usunęłam tekstu Co do porządku w papierach to myśle że mam troche
    lepszy nie w tych zapisach ale z tego co wiem to większość księgowych jest
    zakręconych ( tych co ja znam ) i troche nieporządku wkoło siebie mają.
    Ale dzięki za okrzan i pilnowanie porządku
    Jolka

  • 15. Data: 2002-01-08 12:40:56
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

    > Co wcale nie oznacza, ze nie zaplacisz podatku dochodowego.
    > Karol

    To w koncu jak to jest, zaplace czy nie, podatek od zysku na koniec roku
    bedac os.fizyczna?
    Jola

  • 16. Data: 2002-01-08 12:44:09
    Od: "Anka" <g...@p...onet.pl>

    > Swoją droga, gdzie takie księgowe produkują????? To chyba jakaś wersja
    > bez upgrade'u przez ostanie 30 lat. :-))
    >
    > Maddy

    dokladnie ;-)))
    Jola

  • 17. Data: 2002-01-08 15:54:21
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Anka napisał(a) w wiadomości: ...

    >To w koncu jak to jest, zaplace czy nie, podatek od zysku na koniec roku
    >bedac os.fizyczna?
    >Jola
    >Jeżeli jesteś osobą prowadzącą działalność to płacisz podatek(zaliczki ) co
    miesiąc jak sporządzasz PIT-5 a za grudzień zaliczkowo w wysokości
    zal.Listopadowej a rocznie uwzględniasz zapłacone w ciągu roku i żadnego
    dodatkowego podatku z zysku na koniec roku nie płacisz.Podatek płaci się
    zaliczkowo w ciągu roku a ostateczne rozliczenie na koniec roku ( albo
    dopłata albo nadpłata od US.)a właściwie do końca kwietnia następnego roku.

  • 18. Data: 2002-01-08 16:01:28
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Anka <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1f0kp$ior$...@n...onet.pl...

    > To w koncu jak to jest, zaplace czy nie, podatek od zysku na koniec roku
    > bedac os.fizyczna?

    Nie bardzo rozumiem te rozwazania. Czy zostal juz zlikwidowany podatek
    dochodowy od osob fizycznych?
    Jezeli nie zostal zlikwidowany :-((( to albo zaplacisz albo nie zaplacisz.
    Przeciez mozesz ciagnac na stracie i nie placic PDOF. Sp. z o.o. jak ma
    strate tez nie placi PDOP.

    Karol

  • 19. Data: 2002-01-08 16:06:55
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Pikorska Wiola <p...@n...polexpo.com.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a1f4vg$ckn$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > zaliczkowo w ciągu roku a ostateczne rozliczenie na koniec roku ( albo
    > dopłata albo nadpłata od US.)a właściwie do końca kwietnia następnego

    To teraz tylko ustalmy co Ania miala na mysli "podatek od zysku na koniec
    roku"?
    Bo na takiej samej zasadzie jak opisalas OF to i OP tez nie placi na koniec
    roku zadnego dodatkowego podatku z zysku tylko do konca marca nastepnego
    roku.

    Karol