    From: a...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga na internet, faktury i terminy
    Date: 7 Feb 2005 19:22:19 +0100

    > Przecież nie odliczasz VATu od dochodu tylko kwotę brutto za opłaty
    > związane z dostępem do internetu w roku podatkowym - tutaj mówimy o 2005r.
    > Okres wejścia w życie podatku VAT za usługi internetowe nie ma znaczenia.

    owszem, ale VAT jest częścią kwoty brutto, a kwota brutto jest podstawą
    do odliczenia. Dla mnie nie ma znaczenia, czy to co płacę, to jest netto,
    brutto, czy to nazywa się VAT, czy podatek za posiadanie kabla, itd. itp.,
    niech się nazywa jak chce i niech będzie dzielone między TP SA i US jak chce,
    dla mnie ważne jest, że mam udokumentowany WYDATEK na korzystanie z internetu.

    dlatego przy liczeniu kosztu za cały rok uwzględniam wzrost ceny brutto o 22%
    dlatego trzy miesiące mam mniejsze wydatki a 9 miesięcy większe.
    a mnie interesuje suma wydatków, a nie to ile wyniósł VAT a ile cena netto

    pozdr
    Sebastian