    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga na internet, faktury i terminy
    Date: Mon, 7 Feb 2005 23:38:26 +0100

    On Mon, 7 Feb 2005, Maciej Bebenek wrote:

    > + Cavallino napisał(a):
    > +
    > + >>Proponuję, żebyś najpierw zapoznał się z ustawową definicja CENY.

    Załóżmy że znamy. "Z wszystkimi podatkami w środku".

> [...]
    > + > klienta o zmianie cennika jest wrzucenie tegoż cennika na strony
    > + > internetowe TPSA.
    > +
    > + Bingo. Rozumiem, że tak samo spokojnie przyjmiesz podwyżkę cen usług
    > + telekomunikacyjnych (zasygnalizowaną jedynie na fakturze) spowodowaną
    > + podwyżką cen cukru w Timorze Wschodnim.
    > + Albo - żeby być w temacie - skróceniem czasu pracy urzedników państwowych FT
    > + we Francji
    > +
    > + Pożyjemy, zobaczymy. Na szczęscie jest jeszcze parę ustaw.

    Dobrze.
    Których ?
    Przecież owo skrócenie czasu pracy urzędników :] nie jest czynnikiem
    obiektywnie wpływającym na cenę - za to podatek może być [1] to raz.
    Przytoczony przez ciebie art. 61.5 o ile dobrze widzę stanowi:
    ++++
    5. Cena usługi dzierżawy łšczy telekomunikacyjnych powinna być
    niezależna od
    sposobu wykorzystania łšczy telekomunikacyjnych przez użytkownika, oraz
    dotyczyć wyłšcznie:
    1) łšczy telekomunikacyjnych znajdujšcych się pomiędzy punktami sieci,
    do których użytkownik ma dostęp,
    2) należnoœci za zestawienie łšcza oraz okresowej należnoœci za jego
    dzierżawę.
    ----

    Jakie to nakłada ograniczenia wobec *zmiany ceny* ?

    A praktyka w kilku dziedzinach (i to "z użyciem konsumentów") takich
    jak np. banki wskazywała iż zastrzeżenie "powiadamiania publicznego"
    np. w postaci wywieszania informacji w oddziale jest dopuszczalna...
    a przynajmniej nie pamiętam czy ktoś dał rady ją podważyć :)
    To i "powiadomienie wraz z fakturą" IMHO nie jest nieskuteczne.
    To dwa :)

    Który element postępowania operatora chcesz podważyć *w razie*
    zmiany ceny ?? Bo ja się jeszcze nie domyślam :)
    [1] Zupełnie inna sprawa iż SKALA zmiany ceny nie powinna wynosić
    22% - z powodów dyskutowanych przy okazji zmiany 7% -> "zw".
    Ale mniemam iż to jest oczywiste :)

    Niemniej... postępowanie (przynajmniej części) operatorów oczywiste
    *nie było* - bo jeśli jakaś usługa była dla niektórych odbiorców
    obłożona VATem a dla częsci "zw" to ceny *zarówno* netto jak
    i brutto *powinny* być *rynkowo* *różne* !
    brutto_z_VAT > brutto_zw
    netto_z_VAT < netto_zw
    Przecież *część* VATu od sprzedaży oVATowanej taki operator *odliczał*.
    Nie można uznać że odliczał *wszystko* bo to nieprawda - robocizna
    i inne KUP "zw" i "np" w cenie też były tak więc wypadałoby uwzględnić
    "efektywną proporcję KUP oVATowanych".
    Ale *powinny być różnice* - a nie było.

    > + PS. Czy może jednak sprawdziłeś, czym na terenie RP jest cena?
    > + ;-)

    Mnie intryguje *co z tego faktu ma wynikać*.
    Bo z twoich postów wynika iż ceny nie można zmieniać - a tego to
    z definicji ceny wywieść się nie da.
    IMHO oczywiście.
    I pamiętając iż do oVATowaniu Internetu kilka dni nam jeszcze zostało ;)
    (na powiadomienie nabywców).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)