  • 1. Data: 2005-09-30 21:22:23
    Temat: umowa o dzielo, jak to sie kurka liczy
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    chce podpisac umowe o dzielo z ktorej na reke chce miec 4100 PLN. Nie
    mam zielonego pojecia o podatkach itp. Nigdy mnie to nie interesowalo.
    Pracuje na pelen etat, place ZUS, do tego jestem studentem, co o ile sie nie
    myle pozwala mi nie placic ZUSu w przypadku umowy zlecenia. Ale tu mamy do
    czynienia z umowa o dzielo. Pytanie proste - jaka powinna byc kwota brutto?
    Jak to sie liczy?
    Pozdrawiam
    Piorek

  • 2. Data: 2005-10-01 11:32:58
    Temat: Re: umowa o dzielo, jak to sie kurka liczy
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku umowy zlecenia. Ale tu mamy do czynienia z umowa o dzielo.
    > Pytanie proste - jaka powinna byc kwota brutto? Jak to sie liczy?

    Kwota brutto to x:

    i rozwiaz sobie rownanie x - 0,19*0,8x = 4100 (zalozylem 20%-owe kup.
    Jesli chcesz i mozesz miec 50%-owe to zamiast 0,8 wpisujesz w rownaniu
    0,5).

    marekz

  • 3. Data: 2005-10-03 07:57:48
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    MarekZ wrote:
    > Kwota brutto to x:
    >
    > i rozwiaz sobie rownanie x - 0,19*0,8x = 4100 (zalozylem 20%-owe kup.
    > Jesli chcesz i mozesz miec 50%-owe to zamiast 0,8 wpisujesz w rownaniu
    > 0,5).

    Dziekuje. Wyszlo mi 4 834,91 brutto, natomiast z kalkulatora na wp
    (http://praca.wp.pl/kalkulator.html) , ktory wlasnie znalazlem, wychodzi 4
    555,56. Skad ta roznica i ktory wynik jest poprawny?

  • 4. Data: 2005-10-03 08:08:40
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ^^^^^^^

    > Dziekuje. Wyszlo mi 4 834,91 brutto, natomiast z kalkulatora na wp
    > (http://praca.wp.pl/kalkulator.html) , ktory wlasnie znalazlem, wychodzi 4
    > 555,56. Skad ta roznica i ktory wynik jest poprawny?

    Na wp przyjęli KUP 50%

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2005-10-03 08:16:46
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Tomasz Staszewski wrote:
    > Na wp przyjęli KUP 50%

    No dobrze. To rozumiem. Nie wiem tylko jak dobrac odpowiednia wartosc
    KUP. Od czego to zalezy? Przeciez chyba nie jest dowolne...

  • 6. Data: 2005-10-03 08:26:56
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    > No dobrze. To rozumiem. Nie wiem tylko jak dobrac odpowiednia wartosc
    > KUP. Od czego to zalezy? Przeciez chyba nie jest dowolne...

    Ja doradcą nie jestem, temat jest śliski i w jednym zdaniu nie da się go
    DOBRZE i zrozumiale dla laika streścić. Nie wypowiem się. Poczytaj
    ustawę, porozmawiaj z księgowością zamawiającego.
    Bezpieczniejsze są oczywiście koszty 20%.

    pzdr

    Tomek

  • 7. Data: 2005-10-03 09:08:26
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:4340EB73.6050802@poczta.fm...

> [...]
    > Poczytaj ustawę, porozmawiaj z księgowością zamawiającego.
    > Bezpieczniejsze są oczywiście koszty 20%.

    Dokladnie tak jak pisze Tomek, porozmawiaj z ksiegowoscia
    zamawiajacego. KUP 50% moga byc jesli nastepuje przekazanie praw
    autorskich zamawiajacemu.

    marekz

  • 8. Data: 2005-10-03 10:19:14
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    MarekZ wrote:
    > Dokladnie tak jak pisze Tomek, porozmawiaj z ksiegowoscia
    > zamawiajacego. KUP 50% moga byc jesli nastepuje przekazanie praw
    > autorskich zamawiajacemu.

    O, dobrze, ze o tym wspomniales. Bowiem pracowalem przez jakis czas na
    umowe-zlecenie i w umowie zgodzilem sie na przekazanie praw zamawiajacemu.
    Natomiast KUP byly okreslone na 20% (propozycja zleceniodawcy). Bede musial
    sie w to faktycznie wczytac, gdyz malo rozumiem ;)
    Pozdrawiam.
    Piotrek

  • 9. Data: 2005-10-03 14:17:21
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > zamawiajacemu. Natomiast KUP byly okreslone na 20% (propozycja
    > zleceniodawcy). Bede musial sie w to faktycznie wczytac, gdyz malo

    Przy umowie zleceniu zryczaltowane sa zawsze 20% (nie musisz ich
    dokumentowac ani w rzeczywistosci ponosic). Jesli chcesz miec wyzsze,
    musisz je dokumentowac rachunkami.

    pozdrawiam, marekz

  • 10. Data: 2005-10-03 20:07:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Oct 2005, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał

    ...no to nie pracowałeś...

    [...]
    > Przy umowie zleceniu zryczaltowane sa zawsze 20%

    Możesz podać jakąś podstawę prawną ??

    Jakoś podstaw żeby w ramach umowy zlecenia nie mogło mieć
    miejsca przekazanie praw autorskich do efektu umowy nie
    widzę (i nigdy nikt na grupie takiego przepisu nie podał,
    choć próby prezentacji takich poglądów były).

    Kwestią umowy między stronami jest np. czy ktoś chce
    zamówić konkretny program - czy też woli zlecić pisanie
    programu co do którego w ramach tworzenia będą robione
    ustalenia (i płacić za "staranne wykonywanie innej usługi
    do której stosuje się wg prawa cywilnego zasady zlecenia")

    Zaś z p. widzenia prawa podatkowego nie ma to znaczenia:
    skutek umowy podlega pod prawo autorskie więc 50% KUP
    przysługuje.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)