  • 11. Data: 2012-03-21 20:45:28
    Temat: Re: umowa przedwstępna a podatek
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    > Hint/pytanie pomocnicze: czy w międzyczasie wolno Ci będzie nimi
    > rozporzadzać?

    Oczywiście mogę nimi rozporządzać. Muszę wiedzieć czy grozi mi podatek,
    aby nie wydać za dużo i spokojnie dać się ograbić :-/

    Mrqs

  • 12. Data: 2012-03-21 21:32:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2012 2:38 PM, Mrqs wrote:
    > Powiedzmy, że zadatek wyniesie 100kzł. Jeśli mam zapłacić powiedzmy
    > 20kzł podatku (dowolnego) to po prostu chcę od kupującego nie 100k
    > zadatku, ale 120k. Wiem, że wtedy te 20k podatku urośnie do, powiedzmy
    > 24k, ale te 4k różnicy dopłacę już sam. Nie wiem czy się nie
    > zakałapućkałem, mam nadzieję, że skumasz o co mi idzie.

    to lepiej od razu podnieś o te 20%.
    Chyba nie łudzisz się, że cokolwiek będzie bez podatku.

    I wcale bym sie nie zdziwił jakbyś podatek zapłacił dwa razy.
    Raz od dostania chałupy, a drugi raz od jej sprzedaży.
    to tak złośliwie :)

  • 13. Data: 2012-03-21 21:51:55
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-21 21:32, witek pisze:

    > to lepiej od razu podnieś o te 20%.
    > Chyba nie łudzisz się, że cokolwiek będzie bez podatku.

    No właśnie się łudzę :) Pewnie to od czapy porównanie, ale jeśli
    sprzedam mieszkanie to nie płacę przecież dochodowego, a PCC płaci nabywca.

    > I wcale bym sie nie zdziwił jakbyś podatek zapłacił dwa razy.
    > Raz od dostania chałupy, a drugi raz od jej sprzedaży.
    > to tak złośliwie :)

    Nie. To wiem, że jeśli kamienica jest z "odzysku", nie płaci się nic (w
    sensie podatku) przy przejmowaniu.

    Mrqs

  • 14. Data: 2012-03-21 21:55:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2012 3:51 PM, Mrqs wrote:

    > No właśnie się łudzę :) Pewnie to od czapy porównanie, ale jeśli
    > sprzedam mieszkanie to nie płacę przecież dochodowego, a PCC płaci nabywca.

    ta, a 19% zryczałtowanego podatku to pies?

    > Nie. To wiem, że jeśli kamienica jest z "odzysku", nie płaci się nic (w
    > sensie podatku) przy przejmowaniu.

    jak wyzej.
    przy sprzedaży zapłacisz 19%.

  • 15. Data: 2012-03-22 07:51:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 20:38:39 +0100, Mrqs napisał(a):

    > To ma być zadatek określony w umowie przedwstępnej.

    I oczywiście zdajesz sobie sprawę, że jeśli nie uda ci się odzyskać tego
    budynku, to zadatek zwracasz w podwójnej wysokości?

  • 16. Data: 2012-03-22 09:33:08
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-22 07:51, jureq pisze:

    > I oczywiście zdajesz sobie sprawę, że jeśli nie uda ci się odzyskać tego
    > budynku, to zadatek zwracasz w podwójnej wysokości?

    Tak, wiem. Dlatego rozpytuję gdzie mogę, by nie popełnić błędu.

    Mrqs

  • 17. Data: 2012-03-22 09:37:23
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-21 21:55, witek pisze:

    > ta, a 19% zryczałtowanego podatku to pies?

    przy sprzedaży mieszkania? Nie wiem nic o tym, myślałem, że to podobne
    do sprzedaży auta - nie osiągam przecież żadnego dochodu, a przeważnie
    stratę :)

    > jak wyzej.
    > przy sprzedaży zapłacisz 19%.

    Właśnie m.in. o to pytam. Bo cały czas wydaje ni się, że nawet jeśli
    teraz przy zadatku nie zapłacę grosza, to później przy końcowej umowie
    notarialnej będę musiał wybulić dochodowy - tylko nie wiem czy
    zryczałtowane 19% czy zwyczajnie doliczyć do dochodu i wlecieć w 32%.

    Mrqs

  • 18. Data: 2012-03-22 10:40:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Mar 2012, Mrqs wrote:

    > przy sprzedaży mieszkania? Nie wiem nic o tym, myślałem, że to podobne do
    > sprzedaży auta - nie osiągam przecież żadnego dochodu, a przeważnie stratę :)

    Przy sprzedaży auta masz kwity że wydałes więcej na zakup, pomijajac
    że dla rzeczy ruchomych jest krótki czas do uznania ich za "używane"
    (pół roku).
    Na jaka kwotę Twoich *wydatków* będa wskazywały Twoje "kwity" nabycia
    mieszkania?
    Różnica między kwota uzyskana od nabywcy a Twoimi zarobkami to Twój
    zarobek.
    W ustawie sa jakies zwolnienia (rzuciłem okiem do art.21.1, sprawdz),
    ale jakbys miał mienie zamienne za pozostawione poza granicami kraju
    to może by któres podpasowało (.30a.b na przykład), nie wiem co by
    mogło pomóc w Twoim przypadku. Ale nie zawadzi jak się rozejrzysz
    czy przypadkiem takie "odzyskanie" gdzies do zwolnienia nie prowadzi.

> [...]
    > będę musiał wybulić dochodowy - tylko nie wiem czy zryczałtowane 19% czy
    > zwyczajnie doliczyć do dochodu i wlecieć w 32%.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    Art.10.1.8 (uwaga na dopisek za "d")
    Art.19 (krótki, cały)
    Art.30e - masz czarno na białym wyłożone, że to 19% liczone odrębnie
    (patrz .5)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-03-22 11:13:29
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Art.10.1.8 (uwaga na dopisek za "d")
    > Art.19 (krótki, cały)
    > Art.30e - masz czarno na białym wyłożone, że to 19% liczone odrębnie

    Dzięki. Jednocześnie znalazłem takie coś:

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/37884,od_odz
    yskanych_nieruchomosci_nie_ma_podatku.html
    lub: http://tnij.org/pyr3

    Z tego by wynikało, że jednak mogę nic nie zapłacić.

    Jest jeszcze taka interpretacja, ale tam jest chyba nieco inna sytuacja
    prawna:

    http://tnij.org/pyr1

    Mrqs

  • 20. Data: 2012-03-22 13:20:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 10:40:45 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Na jaka kwotę Twoich *wydatków* będa wskazywały Twoje "kwity" nabycia
    > mieszkania?

    Ważniejsze jest odpowiedź na pytanie jaka będzie data nabycia. Z tego co
    wiem, to "odzyskanie" nie jest nabyciem.