  • 11. Data: 2004-09-17 09:46:02
    Temat: Re: ustawa o rachunkwosci: 800 EUR czy 800 000 EUR ?
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Janusz" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cie9e1$da1$1@news.onet.pl...

    > zera

    > I chyba zaraz sam sobie odpowiem na to pytanie, gdyby rachunkowosc mialy
    > prowadzic tylko firmy zarabiajace powyzej 800 000 EUR, to wiekszosc malych
    > firm juz dawno wywalilaby kasy fiskalne, i wszystkie dokumenty finansowe
    :))

    Cezus 800 000 Eu odnosi sie tylko do OF, spolek cywilnych OF, spolek jawnych
    OF, oraz spolek partnerskich, jesli ich _przychod_ z wymienionych w ustawie
    zrodel wyniosl za poprz. rok obrotowy wlasnie co najmniej 800 000 Eu

    Klocisz sie z ludzmi, choc mylisz pojecia zysku i przychodu, ktore,
    zapewniam Cie, nie sa tozsame.

    --
    You and me and the devil makes three,
    don't need no other lovin' babe

  • 12. Data: 2004-09-17 09:48:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    > Podejrzewam, ze zaraz wyskoczysz z jakas ustawa mowiaca, ze w (polskiej)
    > rachunkowosci miejsce dziesietne oznacza sie kropka...

    Sprawdziłeś juz co to jest rachunkowość czy też ignorancja jest dla
    Ciebie stanem az tak przyjemnym?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-09-17 09:52:58
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > zrodel wyniosl za poprz. rok obrotowy wlasnie co najmniej 800 000 Eu
    >
    > Klocisz sie z ludzmi, choc mylisz pojecia zysku i przychodu, ktore,

    Z nikim sie nie kloce, tylko pytam. Nawet jesli faktycznie pomylilem
    przychod z zyskiem, to nie zmienia to faktu iz nikt jeszcze przekonujaco nie
    opowiedzial na to pytanie.
    Trudno jest mi uwirzyc zeby wiekszosc firm osiagala PRZYCHODY rzedu 800 000
    EUR rocznie, a przeciez wiekszosc prowadzi rachunkowosc.

    Janusz

  • 14. Data: 2004-09-17 09:56:35
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Witam

    Pomijając sam fakt wykorzystania kropki w Ust. o rach., nie jest to jednak
    tak oczywiste co ona w Polsce symbolizuje, gdyż akurat mam przed sobą wyciąg
    bankowy napisany po polsku z jak najbardziej polskiego (i największego)
    banku w Polsce, w którym czarne na białym za separator tysięcy używany jest
    przecinek, a kropka występuje jako znacznik dziesiętny.

    Może powinna to regulować jakaś ustawa, bo niektórzy ludzie będą mieli
    poważne problemy, hmmm?

    Natury metafizycznej oczywiście, o ile nie zdadzą się na logikę ;-)

    --
    ******************
    Alter Native

  • 15. Data: 2004-09-17 09:56:37
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    > Moze dla polonisty, ale nie dla technika.

    Możesz podać PN zalecającą używanie kropek zamiast przecinków? Pytam z
    ciekawości.. a ZTCP na matematyce również używano przecinków a nie kropek.
    A to, że tak jest w kalkulatorach mniejszych i większych...

    PS tnij cytaty. Ze szczególnym uwzględnieniem sygnaturek.

    pozdrawiam
    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb(podkreślnik)tuznikpocztaonet

  • 16. Data: 2004-09-17 09:58:01
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 17-09-2004 11:52, Użytkownik Janusz napisał:

    > Trudno jest mi uwirzyc zeby wiekszosc firm osiagala PRZYCHODY rzedu 800 000
    > EUR rocznie, a przeciez wiekszosc prowadzi rachunkowosc.

    KAŻDA firma prowadzi rachunkowość.
    Rachunkowość uragulowaną ustawą o rachunkowości prowadzi ilośćiowo
    MNIEJSZA część firm.

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 17. Data: 2004-09-17 09:59:47
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    > Sprawdziłeś juz co to jest rachunkowość czy też ignorancja jest dla
    > Ciebie stanem az tak przyjemnym?
    >
    > Maddy
    >
    > --
    Moim skromnym zdaniem ignorancja to (miedzy innymi) stan w ktorym zaklada
    sie ze wszyscy ktorzy wiedza mniej ode mnie zasluguja jedynie na wysmiewanie
    i potepianie, ewentualnie patrzenie z politowaniem zamiast na UDZIELENIE
    PROSTEJ I JEDNOZNACZNEJ ODPOWIEDZI :-)

    A ja chce tylko wiedziec 800 czy 800 000 EUR (ewentualnie z jakims sensownym
    uzasadnieniem).

    Janusz

  • 18. Data: 2004-09-17 10:03:44
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    > Możesz podać PN zalecającą używanie kropek zamiast przecinków? Pytam z
    > ciekawości.. a ZTCP na matematyce również używano przecinków a nie kropek.
    > A to, że tak jest w kalkulatorach mniejszych i większych...

    Polskiej normy nie podam, ale zawsze uzywalem (i uzywam) kropki jako miejsca
    dziesietnego i do tej pory nikt jeszcze nie zwrocil mi uwagi, ze robie zle.

    Janusz

  • 19. Data: 2004-09-17 10:05:09
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    > Widze tu pewna sprzecznosc

    Ja nie.

    , bo w dokumencie sciagnietym z MF widze wyraznie
    > kropke. A skoro kropka jest "sparatorem tysiecznym" to w ustawie mowa jest
    > 800 tysiacach EUR, a nie o 800 EUR.

    Otóż, to samo napisał twój przedpisca. Więc gdzie tu sprzeczność?
    Ewentualnie z czym jest to w niezgodzie?

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2004-09-17 10:07:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    > Trudno jest mi uwirzyc zeby wiekszosc firm osiagala PRZYCHODY rzedu 800 000
    > EUR rocznie, a przeciez wiekszosc prowadzi rachunkowosc.

    Rachunkowości sie nie prowadzi. Rachunkowośc się stosuje.
    Prowadzi się księgi rachunkowe. Księgi rachunkowe prowadzi stosunkowo
    niewielka licza firm. Większośc prowadzi "inne ewidencje" - KPiR, EP.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl