  • 21. Data: 2004-09-17 10:10:27
    Temat: Re: ustawa o rachunkwosci: 800 EUR czy 800 000 EUR ?
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Teraz będzie dla odmiany merytorycznie ;-)
    Użytkownik Janusz napisał:

    > Na samym poczatku ustawy o rachunkowosci jest mowa iz ma ona zastosowanie
    > dla osob fizycznych, spolek, itd... ktore w w poprzednim roku (obrotowym)
    > osiagnely zysk powyzej... no i wlasnie
    >
    > w tekscie widze 800.000 EUR

    Hmm, ciekawość wiedzieć... skąd masz ten tekst?
    Bo raczej nie z Dz.U. i wygląda na to, że ktoś nie dochował należytej
    staranności przy przepisywaniu tegoż :( tzn. wprowadził beztrosko dość
    własną interpunkcję. :(

    (wedlug mnie to jest 800 EUR - bo od kad
    > pamietam kropka jest miejscem dziesietnym, tylko po co w takim razie 3 zera
    > ?)

    To jest 800 000 (osiemset tysięcy). W ogóle jeśli chodzi o przepisy, to
    wg mnie najlepiej jest opierać się na materiale jak najbardziej
    źródłowym. W omawianym przypadku najlepiej na tekscie opublikowanym w
    Dz.U. 1994 Nr 121 poz.591
    A jeśli naprawdę nie możesz zdobyć wersji papierowej, to:
    <http://isip.sejm.gov.pl> ale z zastrzeżeniem tam widniejącym.
    Mam nadzieję, że pomogłem.

    pozdrawiam
    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb(podkreślnik)tuznikpocztaonet

  • 22. Data: 2004-09-17 10:14:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    > Moim skromnym zdaniem ignorancja to (miedzy innymi) stan w ktorym zaklada
    > sie ze wszyscy ktorzy wiedza mniej ode mnie zasluguja jedynie na wysmiewanie
    > i potepianie, ewentualnie patrzenie z politowaniem zamiast na UDZIELENIE
    > PROSTEJ I JEDNOZNACZNEJ ODPOWIEDZI :-)

    Widać że słownik języka polskiego też jest Ci obcy.
    Taka definicja ignorancji jaka rachunkowości. Gdzie wydali ten twój
    słownik? W Korei?

    Na wysmianie i potępienie zasługuja wszyscy którzy uporczywie odmawiają
    poszerzenia swojej wiedzy nawet o pędź, jezeli wiąże sie to z minimalnym
    chociaz wysiłkiem i nie jest podane pod nos na tacy, a spierają się z
    tymi którzy wiedza co mówia.

    > A ja chce tylko wiedziec 800 czy 800 000 EUR (ewentualnie z jakims sensownym
    > uzasadnieniem).

    Juz Ci mówili ale widac nie trafia. Może trzeba duzymi literami albo
    wolniej? W języku polskim (tym którego nie znasz zbyt dobrze) miejsca
    dzisiętne oddziela się przecinkiem.
    Księgi rachunkowe (sprawdź w słowniku) muszą prowadzić firmy mające
    przychody (sprawdź w słowniku) powyżej 800tys. euro.

    Fakt ze odpowiedź Ci się nie podoba to juz Twój problem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 23. Data: 2004-09-17 10:16:54
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Bo raczej nie z Dz.U. i wygląda na to, że ktoś nie dochował należytej
    > staranności przy przepisywaniu tegoż :( tzn. wprowadził beztrosko dość

    PDF sciagniety z www.mf.gov.pl (dokladnego linku nie pamietam)

    Janusz

  • 24. Data: 2004-09-17 10:18:52
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    to nie zmienia to faktu iz nikt jeszcze przekonujaco nie
    > opowiedzial na to pytanie.

    Naprawdę? Uświadomiono, albo przynajmniej próbowano, do czego służy
    kropka konkretnie uczyniono to tutaj <cie9ld$4gq$7@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    Co z kolei powinno być wystarczające do wyciągniecia prawidłowych
    wniosków. MSZ
    Możesz oczywiście odrzucić informacje wywołujące u ciebie dysonans
    poznawczy, no ale w takim razie po co w ogóle pytać?

    pozdrawiam

  • 25. Data: 2004-09-17 10:23:28
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik Alter Native napisał:

    > Pomijając sam fakt wykorzystania kropki w Ust. o rach.,

    Wedle mej wiedzy w tekscie Ust o rach. nie ma kropki, w związku z którą
    toczy się dziarsko cały ten wątek. Jest tam spacja. ;)

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2004-09-17 10:23:43
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 17 Sep 2004 11:31:13 +0200, w <ciearr$mgk$1@news.onet.pl>, "Janusz"
    <e...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Podejrzewam, ze zaraz wyskoczysz z jakas ustawa mowiaca, ze w (polskiej)
    > rachunkowosci miejsce dziesietne oznacza sie kropka...

    Hmm, w PL raczej stosuje się przecinek...

  • 27. Data: 2004-09-17 10:25:55
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 17 Sep 2004 12:03:44 +0200, w <ciecoq$3vh$1@news.onet.pl>, "Janusz"
    <e...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Polskiej normy nie podam, ale zawsze uzywalem (i uzywam) kropki jako miejsca
    > dziesietnego i do tej pory nikt jeszcze nie zwrocil mi uwagi, ze robie zle.

    Widać masz kulturalnych klientów :)

  • 28. Data: 2004-09-17 10:26:38
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

    > Fakt ze odpowiedź Ci się nie podoba to juz Twój problem.
    >
    > Maddy

    Fakt ze znajdujesz przyjemnosc w rzucaniu we mnie blotem sprawia mi
    przykrosc.

    Janusz

  • 29. Data: 2004-09-17 10:27:59
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > w tekscie widze 800.000 EUR (wedlug mnie to jest 800 EUR - bo od kad
    > pamietam kropka jest miejscem dziesietnym, tylko po co w takim razie 3

    Dobrze, widze ze wszyscy mieli okazje sie wyzyc, pokrzyczec... ja poznalem
    nowe znaczenie kropki.

    Dzieki
    Janusz

  • 30. Data: 2004-09-17 10:29:36
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Użytkownik Janusz napisał:

    > PDF sciagniety z www.mf.gov.pl (dokladnego linku nie pamietam)

    Hmm, rzeczywiście.
    <http://www.mf.gov.pl/_files_/rachunkowosc/akty_praw
    ne/ustawa_na_dzien_21_07_04.pdf>
    ciekawe...
    ale co tam... może przepisujący/kompilujący wykorzystał czasopisma lub
    inne rośliny.

    pozdrawiam

    I właśnie dlatego nie lubie internetu. ;)