  • 1. Data: 2002-07-22 19:40:13
    Temat: wezwanie do zapłaty należności co z odsetkami
    Od: "Michał S." <M...@p...onet.pl>

    Prosze o pomoc bo pojde z torbami
    moj odbiorca towaru nie placi mi zgodnie z terminami platnosci na fakturach
    Zwloka wynosi nawet do miesiaca Jest to bogata firma ktora kredytuje sie
    moim kosztem, a ja musze posilkowac sie kredytem co mnie sporo kosztuje.
    Czy mogę obciazyc go jakimis odsetkami jezeli umowa o tym nic nie wspomina?
    Od kiedy liczyc mu odsetki? i w jakiej wysokosci?
    Darek "poczatkujacy "

  • 2. Data: 2002-07-23 06:30:53
    Temat: Re: wezwanie do zapłaty należności co z odsetkami
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Michał S." <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wspomina?
    > Od kiedy liczyc mu odsetki? i w jakiej wysokosci?
    -----------------------------
    Jeśli umowa nie określa innych terminów płatności to określony termin na
    fakturze jest terminem wymagalności i po tym terminie możesz naliczyć
    odsetki ustawowe 20 % w stosunku rocznym.Wystawiasz notę wysyłasz i czekasz
    aż ci zapłacą.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-07-23 06:36:46
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Michał S. <M...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ahhn01$rfd$...@n...tpi.pl...
> [...]
    wspomina?
    > Od kiedy liczyc mu odsetki? i w jakiej wysokosci?

    Pozwala Ci na to Kodeks Cywilny (art. 481). Odsetki liczysz od dnia
    następującgo po terminie płatności (włącznie) do dnia zapłaty a jeżeli
    faktura nie jest zapłacona do dnia bieżącego, daty złożenia pozwu albo
    innego. Można liczyć odsetki także od faktur już zapłaconych, jeżeli zapłata
    nastąpiła z opóźnieniem, do 2 (a moze 3, nie pamiętam) lat wstecz.

  • 4. Data: 2002-07-23 08:57:20
    Od: "norson" <n...@w...wat.waw.pl>

    Kalkulator do obliczania odsetek znajdziesz na www.BiuroUR.prv.pl

  • 5. Data: 2002-07-23 16:07:37
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> wrote:
    > Wystawiasz notę wysyłasz i czekasz aż ci zapłacą

    Oj Jolka, Jolka optymistka z Ciebie aż miło poczytać.Z postów na tej
    grupie jakoś otymizm nie wyziera,a jedynie smutna rzeczywistość.
    Dobrze że od czasu do czasu trafi się coś wesołego :-)))
    Jacek

  • 6. Data: 2002-07-23 16:15:57
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grupie jakoś otymizm nie wyziera,a jedynie smutna rzeczywistość.
    > Dobrze że od czasu do czasu trafi się coś wesołego :-)))
    --------------------------------
    Toż ja nie stwierdziłam z optymizmem że zapłacą bo jak znam życie to jest
    problem a jak już zapłacą to raczej nie będzie dalszej współpracy co może
    czasami być mniej opłacalne niż uzyskane odsetki.
    Jolka

  • 7. Data: 2002-07-23 18:21:33
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

> [...]
    > jest problem a jak już zapłacą to raczej nie będzie dalszej
    > współpracy co może czasami być mniej opłacalne niż uzyskane odsetki.

    Ale z nadzieją:-)),a to jest pewien rodzaj optymizmu.Ja nie mam do
    Ciebie pretensji,raczej chciałem w ten sposób podziękować za tę trochę
    "spojrzenia zza różowych okularów".Teraz ta nadzieja prysła,a szkoda
    Jacek

  • 8. Data: 2002-07-23 19:06:01
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > Ciebie pretensji,raczej chciałem w ten sposób podziękować za tę trochę
    > "spojrzenia zza różowych okularów".Teraz ta nadzieja prysła,a szkoda
    --------------------------------
    Jacek gdzie w naszym kraju różowe okulary.Jeśli zaczniesz przez nie patrzeć
    to najbliższa kontrola US zmieni kolor widzenia ( ja to ostanio właśnie to
    przeszłam ).Ale masz racje odrobina wesołości nie zaszkodzi.
    Jolka

  • 9. Data: 2002-07-24 16:10:37
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

> [...]
    > patrzeć to najbliższa kontrola US zmieni kolor widzenia ( ja to
    > ostanio właśnie to przeszłam ).Ale masz racje odrobina wesołości nie

    widziałem ostatnio na bazarze,ale okropnie stare chyba już były:-))
    chyba pamiętały epokę Gierka i te "szczęśliwe i radosne czasy"
    Jak to niektórzy mówią dobrze było i nie można im zarzucić tego.Kto
    wtedy słyszał o jakiś US-ach, Izbach skarbowych-tylko wybrańcy,a teraz
    to każdy ma z nimi do czynienia.
    Jacek