  • Data: 2018-01-12 13:14:21
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-12 o 12:16, Liwiusz pisze:

    > Nie widzę też sensu w twojej wypowiedzi. To w końcu możesz pozwolić
    > sobie na chorowanie, czy nie?

    Mam wrażenie, że bardzo szybko czytasz i odpowiadasz (ja jestem w tej
    kwestii bardzo powolny). Ale też mam wrażenie, że odbywa się to ze
    szkodą dla zrozumienia.
    Nie rozróżniasz kiedy ja się wypowiadałem ogólno-teoretycznie a kiedy
    napisałem coś o konkretnej mojej sytuacji. Przeczytaj jeszcze raz - to
    jest jednoznacznie do rozróżnienia.

    Przez pomieszanie tych dwu rodzajów wypowiedzi dochodzisz do pytania:
    "To w końcu możesz...."

    Wypowiedź o mojej konkretnej sytuacji była reakcją na wypowiedź m, który
    wspomniał o swojej konkretnej sytuacji. W dyskusji z Tobą nie opisywałem
    swojej konkretnej sytuacji.

    Nie widzę nic zdrożnego w wymyślaniu (mam nadzieję logicznych)
    argumentów w dyskusji. Według mnie to jest dobry sposób odkrycia
    wszystkich za i przeciw. Ja się np. czegoś dowiedziałem - dałem znać, że
    tego nie wiedziałem.

    Jak przez mgłę kojarzy mi się, że jak lata temu się nad tym
    zastanawialiśmy to była jakaś taka info, że jak teraz się zdecydujemy,
    że się nie ubezpieczamy to potem już nie będziemy mogli zdecydować że
    się ubezpieczamy. Nie wiem czy oparte na prawdzie, ale były wtedy jakieś
    afery, że chyba składka z ostatniego miesiąca decydowała o wysokości
    zasiłku i jak ktoś wiedział, że będzie chory (lub np. ciąża) to się
    przez jeden miesiąc ubezpieczał i potem kasował ZUS.
    Może tak było, może nie, może coś się zmieniło.... za nic głowy nie dam.
    Nie mam czasu śledzić tego wszystkiego.

    U nas faktycznie jest tak, że większość zamówień realizujemy tego samego
    dnia, ale to nie moja działka. Wyobraziłem sobie, że może być ktoś kto
    ma działalność jednoosobową i też tak ma i stąd moje argumenty.

    Odpowiadając na Twoje pytanie. Czy mogę sobie pozwolić na chorowanie - i
    tak i nie. Zawsze zależy od konkretnej sytuacji. Jeśli zdarzają się
    takie (awaryjne) sytuacje, że czasami kilka dni pod rząd siedzimy w
    pracy do drugiej czy trzeciej (normalnie to gdzieś tak tylko do 21-ej)
    to znaczy, że w takich momentach nie mogę, a innym razem nie ma
    wielkiego problemu.
    P.G.