  • Data: 2018-01-12 20:25:11
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-12 o 19:16, Liwiusz pisze:

    > Czy pisałem cokolwiek innego?

    Tak. W kontekście składki chorobowej piszesz o pobycie w szpitalu. A to
    błąd.

    > Chorobowa jest od tego, abyś nie musiał
    > płacić społecznego.

    Nie. Składka chorobowa jest po to, aby dostać zasiłek chorobowy w razie
    choroby.
    Bez tej *dobrowolnej* składki, w razie choroby nie płacisz składek i nie
    dostaniesz zasiłku.

    > Mieszasz i mylisz. Zasiłek ma rekompensować składkę zdrowotną, którą w
    > trakcie choroby się płaci.

    Mylisz i mieszasz.
    Składkę zdrowotną musisz płacić, czy chcesz czy nie.
    Chorobowej nie. Więc jeżeli coś ma się kompensować to to, czy więcej
    zyskamy nie płacąc *dobrowolnej* składki *chorobowej*.
    Zdrowotna nie ma z tym związku.

    Albo inaczej:składka chorobowa: 12 m-cy x 65 zł = 780 zł
    Jeżeli planujesz chorować i dostać zasiłek większy niż te 780 zł, to
    oczywiście opłaca się płacić chorobowe.
    Jeżeli zasiłek ma wynieść mniej niż 780 zł, to oczywiście bardziej
    opłaca się nie płacić *dobrowolnej* składki chorobowej.

    > Nic innego nie pisałem.

    Błędnie chcesz kompensować zasiłkiem chorobowym składkę zdrowotną. Co
    sensu nie ma żadnego.

    > W działalności jest obowiązkowa łącznie ze społeczną - jeśli nie masz
    > chorobowego - i na to właśnie zwracam uwagę.

    Jeśli masz chorobowe (co chorobowe? zasiłek, składkę?), to zdrowotną też
    musisz płacić.
    Albo podkręć jasność wypowiedzi, bo nie bardzo wiadomo co chciałeś napisać.

    > Jeszcze raz, bardzo powoli - zaletą składki chorobowej jest to, że
    > pozwala nie płacić ubezpieczenia społecznego podczas choroby.

    Nie.
    Jeszcze raz, powoli.
    Dobrowolna składka chorobowa daje ci zasiłek chorobowy w razie choroby.

    Jeżeli nie płacisz składki chorobowej, to w razie choroby składek nie
    płacisz (oprócz zdrowotnej). Tyle, że nie dostaniesz zasiłku chorobowego.
    (Warto wspomnieć, że składek możesz nie płacić również z tytułu innych
    przyczyn niż choroba i to też nie ma nic wspólnego ze składką *chorobową*).

    >Ponadto
    > przy dłuższym chorowaniu dostaje się jakiś-tam zasiłek,

    Nie ponadto.
    Po to jest właśnie składka chorobowa, żeby ten zasiłek dostać.

    > który pokryje
    > składkę zdrowotną, którą musisz płacić także podczas choroby, a pewnie
    > jeszcze coś zostanie (jeśli to nie był ulgowy zus).

    Czyli nadal nie rozumiesz.
    Zdrowotną tak czy siak musisz płacić. Czy płacisz składkę chorobową czy
    nie płacisz składki chorobowej.

    Więc jeżeli już upierasz się o kompensowanie składki zdrowotnej, to do
    tej kompensacji musisz doliczyć opłacalność płacenia składki chorobowej.
    Bo inaczej to nie ma sensu.

    Pozdrawiam
    Piotr