  • Data: 2018-01-12 19:16:55
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-12 o 19:05, Kviat pisze:

    > Od tego jest składka *zdrowotna*, a nie *chorobowa*

    Czy pisałem cokolwiek innego? Chorobowa jest od tego, abyś nie musiał
    płacić społecznego.

    > Zdrowotna jest obowiązkowa.

    > Składkę *chorobową*.

    Mieszasz i mylisz. Zasiłek ma rekompensować składkę zdrowotną, którą w
    trakcie choroby się płaci.

    > Zasiłek nie jest za składkę zdrowotną, lecz właśnie za chorobową.

    Nic innego nie pisałem.

    > Za składkę zdrowotną otrzymujesz darmową opiekę lekarską, taką właśnie
    > jak m.in. pobyt w szpitalu. Zdrowotna jest obowiązkowa.

    W działalności jest obowiązkowa łącznie ze społeczną - jeśli nie masz
    chorobowego - i na to właśnie zwracam uwagę.

    > Dobrowolna składka *chorobowa* 2017: 62,67 zł/m-c
    > Dobrowolna składka *chorobowa* 2018: 65,31 zł/m-c
    >
    > Więc jeżeli piszesz jakiejś rekompensacie (w postaci zasiłku
    > *chorobowego*), to jedynie w stosunku do składki *chorobowej*, a nie
    > *zdrowotnej*.

    Jeszcze raz, bardzo powoli - zaletą składki chorobowej jest to, że
    pozwala nie płacić ubezpieczenia społecznego podczas choroby. Ponadto
    przy dłuższym chorowaniu dostaje się jakiś-tam zasiłek, który pokryje
    składkę zdrowotną, którą musisz płacić także podczas choroby, a pewnie
    jeszcze coś zostanie (jeśli to nie był ulgowy zus).

    --
    Liwiusz