  • Data: 2018-01-12 19:05:39
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-12 o 10:41, Liwiusz pisze:

    > 2 tygodnie może nie, ale niecały miesiąc - już tak.
    >
    > Poza tym - potraktuj to jako *ubezpieczenie* właśnie - czyli nie zawsze
    > ma się opłacać (choć bardzo łatwo zrobić, aby się opłacało), tylko
    > chroniło przed dużo poważniejszymi zdarzeniami - np. będziesz miał
    > wypadek i będziesz naprawdę niezdolny do pracy przez rok - będziesz miał
    > do wyboru, czy aby móc leżeć w tym szpitalu

    Od tego jest składka *zdrowotna*, a nie *chorobowa*

    > - płacić całą składkę ZUS,

    Zdrowotna jest obowiązkowa.

    > czy korzystać ze zwolnienia, i jeszcze dostawać zasiłek, w jakimś
    > stopniu rekompensujący składkę zdrowotną.
    Składkę *chorobową*.

    Zasiłek nie jest za składkę zdrowotną, lecz właśnie za chorobową.
    Za składkę zdrowotną otrzymujesz darmową opiekę lekarską, taką właśnie
    jak m.in. pobyt w szpitalu. Zdrowotna jest obowiązkowa.

    Dobrowolna składka *chorobowa* 2017: 62,67 zł/m-c
    Dobrowolna składka *chorobowa* 2018: 65,31 zł/m-c

    Więc jeżeli piszesz jakiejś rekompensacie (w postaci zasiłku
    *chorobowego*), to jedynie w stosunku do składki *chorobowej*, a nie
    *zdrowotnej*.

    Pozdrawiam
    Piotr