    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zdolnosci produkcyjne
    Date: Tue, 6 Jul 2004 08:58:30 +0100

    Witam.

    Użytkownik "MooSHEL" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:cc4b5e$83s$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak, poniekąd. Sztywna jeśli chodzi o wrażliwość na poziom sprzedaży.
    > Niesztywna jeśli chodzi o zmiany w "normalnym poziomie wykorzystania",
    które
    > mogą wynikać np. ale nie tylko ze zmiany zdolności produkcyjnych.
    "Normalny
    > poziom wykorzystania" to przeciętny oczekiwany przez przedsiębiorstwo
    poziom
    > poziom produkcji w całym okresie wykorzystwana danej fabryki.

    > RAZ JESZCZE: sezonowy spadek sprzedaży nie uzasadnia zmiany alorytmu
    > alokacji kosztów!

    > Wyciąłem, żeby nie przynudzać - jak potrzebujesz wklej ponownie ;-)))

    Nic nie trzeba wklejac. Bardzo pouczajaca i ciekawa dyskusja.

    Zachecila mnie do przemyslenia kilku praktycznych kwestii...:-)

    Caly czas zastanawiam sie jak to odniesc na firme, gdzie przez produkcje
    rozumiem swiadczenie uslug i wystepuja wysokie wahania ilosci
    zlecen/wartosci zlecen/oblozenia roboczogodzinami na przestrzeni miesiecy.

    Dodatkowo jest to, jak wspomnialem, firma z grupy MSP i uksztaltowanie
    wskaznika narzutu kosztow podrednich na poziomie pewnej sredniej
    znieksztalci mi obraz kosztow zlecen (uslug) poniewaz koszty posrednie nie
    maja rownego rozkladu na przestrzeni roku (pomimo najlepszych checi chyba
    kazdy ma podobny problem jak Adi - jak wlasciwie podzielic koszty na
    produkcyjne i nieprodukcyjne).

    Zeby jeszcze zagmartwac, skala dzialalnosci jest juz tak duza, ze trzeba
    stosowac kalkulacje kosztow, ale jeszcze tak mala (a przy tym tak
    zroznicowana), ze niewielkie wahania zwiazane z pojedynczym wydatkiem rzedu
    kilkunastu tysiecy zlotych zaliczonym w koszty daja w efekcie zaskakujace
    wyniki tej kalkulacji.

    Pozdrawiam
    Lukasz G.