  • 21. Data: 2010-07-08 13:02:18
    Temat: Re: zmiana z jednoosobowej działalności na spólkę z o.o.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-07-2010 14:18, \n pisze:

    > W znanej mi branży koncesja nie przechodzi z osoby fizycznej na ZOO.
    > A wracając do pytania: np. pozostają (mogą pozostać) kontakty, odbiorcy,
    > renoma.

    Nie da się wnieść aportem tego, czego nie możesz się skutecznie pozbyć.

    Jak przekażesz renomę spółce? To jest opinia innych o Tobie. Każesz im
    "przenieść" ta opinię na inny podmiot?

    Odbiorcy to nie stado owiec, które możesz sprzedać. To czy będą chcieli
    robić interesy z nowym pdmiotem nie zależy od Ciebie.

    Kontakty są Twoje osobiste - ci ludzie mogą nie chcieć kontaktować się z
    kimś innym, nie masz na to żadnego wpływu.

    To wszystko możesz wykorzystać w nowej spółce ale nie możesz przekazać
    na własność bo do Ciebie nie należy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2010-07-09 06:45:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.07.2010 13:40), RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A muszę mieć? Dla mnie jest to oczywiste.

    Ale dla takiego KC już to nie jest oczywiste.

    p. m.

  • 23. Data: 2010-07-09 13:12:41
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > Działalność gospodarcza
    > osoby fizycznej w Polsce jest czymś całkowicie niezrozumiałym dla
    > reszty świata właśnie z tego powodu, że ściśle przywiązano
    > przedsiębiorcę do przedsiębiorstwa.

    Nie wiem o jakim świecie piszesz, ale wydaje mi się, że w innych tzw.
    cywilizowanych krajach osoby fizyczne też mogą prowadzić działaność gospodarczą
    i z chwilą zgłoszenia DG nie przestają być człowiekiem.

    --
    andreas

  • 24. Data: 2010-07-09 13:13:47
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    >W dniu 08-07-2010 12:28, andreas pisze:
    > Też miałeś wizję przedsiębiorcy "wnoszącego się" do spółki? :-)

    Nie. Wyrosłem juz takich marzeń :)

    --
    andreas

  • 25. Data: 2010-07-09 13:20:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello andreas,

    Friday, July 9, 2010, 3:12:41 PM, you wrote:

    > Nie wiem o jakim świecie piszesz, ale wydaje mi się, że w innych tzw.
    > cywilizowanych krajach osoby fizyczne też mogą prowadzić działaność gospodarczą
    > i z chwilą zgłoszenia DG nie przestają być człowiekiem.

    Ba! Jego przedsiębiorstwo nie musi się nazywać tak jak on i może mieć
    ograniczoną odpowiedzialność. Właśnie na tym polegają te różnice.
    Jednoosobowa działalność (sole priopietorship) z nieograniczoną
    odpowiedzialnością jako jedyna forma działalności pojedynczej osoby
    fizycznej to jednak ewenement.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2010-07-09 13:33:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Ba! Jego przedsiębiorstwo nie musi się nazywać tak jak on i może mieć
    > ograniczoną odpowiedzialność. Właśnie na tym polegają te różnice.

    Możesz to przybliżyć?

    --
    spp

  • 27. Data: 2010-07-09 13:39:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello spp,

    Friday, July 9, 2010, 3:33:53 PM, you wrote:

    > Możesz to przybliżyć?

    W Wielkiej Brytanii osoba fizyczna może założyć działalność Limited
    nie tworząc spółki. Mój syn miał spore problemy w wyjaśnieniu
    angielskiej agencji, z którą zawarł kontrakt, dlaczego w Polsce nie ma
    czegoś takiego jak jednoosobowa działalność Limited.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-07-09 13:44:39
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > angielskiej agencji, z którą zawarł kontrakt, dlaczego w Polsce nie ma
    > czegoś takiego jak jednoosobowa działalność Limited.

    To jest to?

    http://www.firmawanglii.pl/rejestracja_firmy/spolka_
    limited_ltd.html

    Czym się różni tak w zasadniczych sprawach) od polskiej sp. z o.o. z
    jednym wspólnikiem?

    --
    spp

  • 29. Data: 2010-07-09 13:49:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello spp,

    Friday, July 9, 2010, 3:44:39 PM, you wrote:

> [...]
    limited_ltd.html
    > Czym się różni tak w zasadniczych sprawach) od polskiej sp. z o.o. z

    Nie chodzi o Co. Ltd. Tylko gołe Ltd.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2010-07-09 13:54:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    limited_ltd.html

    > Nie chodzi o Co. Ltd. Tylko gołe Ltd.

    Mógłbyś wskazać jakiś link gdzie jest to opisane?
    Moje poszukiwania praktycznie prowadzą tylko do podobnych wyników jak
    podałem. :(

    --
    spp