    From: "Magdalena B77" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zona+maz na zlecenie lub o dzieło?
    Date: Tue, 31 May 2005 13:06:14 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@as1-39.swic.dialup.inetia.pl

    Użytkownik "Krystian" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d7hc9p$g06$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > mam pytanie, czy moja zona moze mnie (męza) ztrudnic na umowe zlecenia lub
    > o dzielo w swojej firmie? czy tylko moze mnie zatrudnic na umowe o prace?
    > Chodzi glownie o koszty czyli zus.
    > Z gory dzieki.

    Nie ma przeciwskazań by zatrudnić współmałżonka na umowę o pracę, zlecneie
    czy dzieło. W rozliczeniach podatkowych małżonka traktuje się dokładnie tak
    jak pracownika czy zleceniobiorcę. Jednak na potrzeby ZUS małżonek będzie
    zawsze osobą współpracującą i będzie musiał jako taka osoba odprowadzać za
    siebie składki do ZUS w wysokosćo równej skąłdkom osoby prowadzącej
    dizałalnośc gospodarczą. Tego się nie uniknie, chyba że małżonkowie nie
    prowadza wspólnego gospodarstwa domowego.
    Magdalena B.