  • 1. Data: 2003-09-12 07:49:02
    Temat: Reklama i reprezentacja a VAT.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Witam,
    Pytanko na temat: reklama i reprezentacja a odliczanie VAT'u (obowiązkowe?)

    Co z tym VAT'em? Czy mamy obowiązek odliczania VAT'u od ww., a na koniec
    miesiaca naliczania na fakturze wewnętrznej?
    Czy jednak mogę księgować faktury brutto w koszty limitowane nie odliczając
    i nie naliczając VAT'u? - owszem w koszty zaksięguję mniej niż w rozwiązaniu
    1, ale przy dużej ilości faktur limitowanych zajmuje mi to sporo czasu na
    koniec miesiąca.

    I czy na każdej fakturze dokumentującej taki wydatek muszę zamieścić
    informację czego to dotyczy (poczęstunek dla klienta, prezent dla klienta,
    posilki dla pracowników itp)

    Proszę o komentarz...
    --
    Serdecznie pozdrawiam grupowiczów,
    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2003-09-12 08:06:09
    Temat: Re: Reklama i reprezentacja a VAT.
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I czy na każdej fakturze dokumentującej taki wydatek muszę zamieścić
    > informację czego to dotyczy (poczęstunek dla klienta, prezent dla klienta,
    -----------------------------
    W wypadku rep.i reklamy mozna nie odliczać Vat w zakupie i potem nie ma
    należnego ale wystapi sprzedaż zwolniona.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-12 08:18:37
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > W wypadku rep.i reklamy mozna nie odliczać Vat w zakupie i potem nie ma
    > należnego ale wystapi sprzedaż zwolniona.

    A skorfo wystapi sprzedaz zwolniona trzeba taka sprzedaz wykazac w
    deklaracji VAT-7, a skoto trzeba wykazac w deklaracji VAT-7 to powstanie
    pytanie vat proporcjonalny z zakupow ogolnych. A jezeli nie daj Boze w
    jakims miesiacu nie sprzedasz nic tylko se "zareprezentujesz" to mozesz w
    tym miesiacu stracic mozliwosc odliczenia calego vat-u. Mysle ze lepiej
    przepisywac jednak faktury.

    Adam

  • 4. Data: 2003-09-12 08:53:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ I czy na każdej fakturze dokumentującej taki wydatek muszę zamieścić
    >+ informację czego to dotyczy (poczęstunek dla klienta, prezent dla klienta,

    Ktoś kiedyś wspominał że zdarzyło się iż US sprawdzał: "a, a lody
    to z którym klientem ?" - i...zadzwonił spytać :)

    >+ posilki dla pracowników itp)

    ?????
    To ma być RiR ?? Niby żeby tłuściej wyglądali ? ;)
    (no, usiłuję jakoś dopasować :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-10-04 08:49:45
    Od: ".:FELIPE:." <f...@n...gazeta.pl>

    jestem poczatkujacym KPiR i VAT
    nie slyszalem nic o fakturach wewnetrznych

    mozecie mi lopatologicznie prosto zwiezle opisac co zrobic

    powiedzmy dla przykladu ze kupilem blache itp na zrobienie reklamy we
    wlasnym zakresie

    nie moge jej po prostu
    wrzucuc w koszty w kpir i w zakupy do vatu?

    co musze zrobic?

    pozdro

    FELIPE