  • 31. Data: 2007-09-27 21:09:27
    Temat: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > bieżąco i wypada przy remanencie,
    > a dla memoriału trzeba to ręcznie dzielić.
    > A w praktyce wszytsko się wymieszało i cięzko rozróżnic co jest kasą a
    > co memoriałem, bo ani przy kasie
    > nie wszytsko idzie kasowo, ani przy memoriale nie wsyztsko idzie
    > memoriałowo, daj pan spokój :)
    > Chyba jedyna różnica między kasą a memoriałem jest taka, że przy
    > memoriale zakupy usług niematerilanych
    > wchodzą w koszty dopiero przy sprzedaży produktów związanych z tymi
    > usługami, a przy kasie wchodzą
    > z datą faktury, CHYBA ŻE wyjdzie na to, że takie usługi niematerialne

    No dobra, ktoś przyszedł i mnie odkurzył więc wylazłam z pieczary.
    I włos mi sie zjeżył !!! Bój sie boga, Mazurkiewicz.
    Nie ma już metody kasowej w podatku dochodowym. Tak od circa about 9
    miesięcy.

    Od 1 stycznia wszyscy przedsiębiorcy rozliczają sie "memoriałowo" (to
    nie jest tak naprawdę memoriał, prawdziwy memoriał jest ustawie o
    rachunkowości) bo nam ustawodawca uściślił co to jest moment poniesienia
    kosztu:

    art. 22
    5d. Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów uważa się dzień, na
    który ujęto koszt w księgach rachunkowych (zaksięgowano) na podstawie
    otrzymanej faktury (rachunku), albo dzień, na który ujęto koszt na
    podstawie innego dowodu w przypadku braku faktury (rachunku), z
    wyjątkiem sytuacji gdy dotyczyłoby to ujętych jako koszty rezerw albo
    biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów.

    Maddy prawie całkiem odkurzona idzie obejrzeć te remanenty

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813 - zastanów sie 3 raz zanim zapukasz bez powodu

  • 32. Data: 2007-09-27 22:03:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, Maddy wrote:

    > No dobra, ktoś przyszedł i mnie odkurzył więc wylazłam z pieczary.

    A witamy, witamy :)

    > Maddy prawie całkiem odkurzona idzie obejrzeć te remanenty

    O to to. Ciekawe co tam jest w budowlance. I za co się nasłucham ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2007-09-28 06:27:20
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-09-2007 o 23:09:27 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyjątkiem sytuacji gdy dotyczyłoby to ujętych jako koszty rezerw albo
    > biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów.

    Ja rozumiem, żywa legenda itp, ale zacytowałaś tutaj ustęp który nie ma
    zastosowania
    do KPiRowców.

  • 34. Data: 2007-09-28 06:31:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    [...]
    > Ja rozumiem, żywa legenda itp, ale zacytowałaś tutaj ustęp który nie ma
    > zastosowania
    > do KPiRowców.

    No, pisała że musi się odkurzyć, widać przepisy o KPiR też ;)
    Nietstey ustawodawca trzyma normy, jak idzie o niestałość (przepisów) :[

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2007-09-28 06:43:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2007 o 08:31:51 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > No, pisała że musi się odkurzyć, widać przepisy o KPiR też ;)
    > Nietstey ustawodawca trzyma normy, jak idzie o niestałość (przepisów)

    Co by komu szkodziło usiąść na dupie i wymościć raz a porządnie te
    przepisy do KPiR.
    BTW ten kraj nie ma nic wspólnego z republiką - niedorobione urzędasy z MF
    produkują gnioty, osły to klepią, a my potem mamy pasztet :)

  • 36. Data: 2007-09-28 09:56:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

    > Co by komu szkodziło usiąść na dupie i wymościć raz a porządnie te przepisy
    > do KPiR.

    Straciłby robotę... tak to jest, jak się zawiera umowę zlecenia zamiast
    o dzieło. Nie można wymagać nic ponad "staranność" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2007-09-28 10:09:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2007 o 11:56:23 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Straciłby robotę... tak to jest, jak się zawiera umowę zlecenia zamiast
    > o dzieło. Nie można wymagać nic ponad "staranność" :>

    Esorrryyy /jak to mówi pewna elektroda/ - gdzie ta "staranność" :) ?

  • 38. Data: 2007-10-05 09:28:31
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Postanowiłem zasięgnąc informacji "u źródła" czyli w US. Pani z kontoli
    skarbowej twierdzi, że księga podatkowa tym się róźni od rachunkowej, że w
    KPiR produkcję w toku należy wykazać POD remanentem tak jak środki trwałe.
    Czyli jeśli na budowie nie została żadna cegła to remanent końcowy wynosi 0
    a pod spodem np budynek w toku produkcji wg wartości wytworzenia. I tutaj
    jeszcze jedna uwaga: koszt wytorzenia wg tej pani to same materiały bez
    robocizny, którą powinno się księgować od razu w koszty ogółem. Powołuje się
    przy tym na par. 29 pkt 3 rozporządzenia o księdze podatkowej.
    Co na to szanowni grupowicze?

    Pozdrawiam Dyzmund

  • 39. Data: 2007-10-05 09:39:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-10-2007 o 11:28:31 Dyzmund <d...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > KPiR produkcj? w toku nale?y wykazaae POD remanentem tak jak ?rodki
    > trwa?e.
    > Czyli je?li na budowie nie zosta?a ?adna ceg?a to remanent ko?cowy
    > wynosi 0
    > a pod spodem np budynek w toku produkcji wg warto?ci wytworzenia. I tutaj
    > jeszcze jedna uwaga: koszt wytorzenia wg tej pani to same materia?y bez
    > robocizny, któr? powinno si? ksi?gowaae od razu w koszty ogó?em. Powo?uje
    > si?
    > przy tym na par. 29 pkt 3 rozporz?dzenia o ksi?dze podatkowej.

    Wszytsk by grało, tylko co to znaczy POD remanentem ?
    I skąd środki trwałe?

  • 40. Data: 2007-10-05 09:45:11
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wszytsk by grało, tylko co to znaczy POD remanentem ?
    > I skąd środki trwałe?

    środków trwałych nie ma, tak podobno się je wpisuje jak są: pod remanentem
    się je wpisuje ale nie wchodza do remanentu.