  • 41. Data: 2007-10-05 10:02:07
    Temat: Re: Remanent "niedokończonych" produktów
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-10-2007 o 11:45:11 Dyzmund <d...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > tutaj

    > ?rodków trwa?ych nie ma, tak podobno si? je wpisuje jak s?: pod
    > remanentem
    > si? je wpisuje ale nie wchodza do remanentu.

    Rozumiem, ale nie rozumiem skąd to wynika, ŚT są ujęte w EŚT przecież
    a w rozporządzeniu to odnośnie remanentu nic takiego nie piszą.

  • 42. Data: 2007-10-05 12:40:56
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    > Rozumiem, ale nie rozumiem skąd to wynika, ŚT są ujęte w EŚT przecież
    > a w rozporządzeniu to odnośnie remanentu nic takiego nie piszą.

    Też nie wiem skąd oni to biorą, że ŚT są wpisywane pod remanentem oprócz
    EŚT. Jak to pani z kontrloi określiła: wymienia się te które zostały na
    koniec roku.

  • 43. Data: 2007-10-05 12:51:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-10-2007 o 14:40:56 Dyzmund <d...@t...pl> napisał(a):

    > Te? nie wiem sk?d oni to bior?, ?e ?T s? wpisywane pod remanentem oprócz
    > E?T. Jak to pani z kontrloi okre?li?a: wymienia si? te które zosta?y na
    > koniec roku.

    OMG, może jej mąż wymienia, bo się jej boi :)

    Gegenralnie to pierwsze słyszę. A co do robót w toku, to wg rozporządzenia
    wchodzą do remanentu,
    chociaż mi się podoba ten wariant z remanentowaniem tylko zakupów z kol.
    10/11.

  • 44. Data: 2007-10-05 13:49:17
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wchodzą do remanentu,
    > chociaż mi się podoba ten wariant z remanentowaniem tylko zakupów z kol.

    Mi to się też podoba natomiast opinia tej Pani jest zgoła inna od opinii
    wypowiadających się tutaj i dlatego jestem w kropce.

  • 45. Data: 2007-10-05 13:50:31
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-10-2007 o 15:49:17 Dyzmund <d...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mi to si? te? podoba natomiast opinia tej Pani jest zgo?a inna od opinii
    > wypowiadaj?cych si? tutaj i dlatego jestem w kropce.

    Może przyhacz więcej takich pań?

    Btw przeszukałeś sip.mf.gov.pl/sip ?

  • 46. Data: 2007-10-05 14:05:16
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    > Może przyhacz więcej takich pań?
    >
    > Btw przeszukałeś sip.mf.gov.pl/sip ?

    Masz rację pogrzebię w interpretacjach a jak tego nie potwierdzę to chyba o
    własną wystąpię tak jak to ktoś tutaj proponował.

  • 47. Data: 2007-10-05 14:28:12
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    > Btw przeszukałeś sip.mf.gov.pl/sip ?

    Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa
    podatkowego Sygnatura US.PD/415/18/2004 Data 2004.04.19
    Autor Urząd Skarbowy w Tychach

    Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych
    Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów

    Słowa kluczowe koszty uzyskania przychodów
    księga przychodów i rozchodów
    remanent

    Zgodnie z unormowaniem art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o
    podatku dochodowym od osób fizycznych (jednolity tekst Dz. U. z 2000 r. Nr
    14, poz. 176 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnych źródeł
    są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów
    wymienionych w art. 23 tej ustawy.

    Z punktu widzenia ustawy podatkowej przy ustaleniu jakie wydatki stanowią
    koszty uzyskania przychodów najistotniejszą kwestią jest to, że między
    ponoszonymi wydatkami a osiąganymi przychodami musi istnieć związek
    przyczynowo - skutkowy wskazujący, iż między innymi właśnie dzięki
    poniesieniu wspomnianego wydatku podatnik osiągnął lub mógł osiągnąć
    przychód. W przypadku wykazania, że wydatek ma związek z przychodami firmy i
    nie został ujęty w katalogu wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania
    przychodów, ma on możliwość odliczenia go od przychodów dla celów
    podatkowych.

    Opisany w Pana piśmie stan faktyczny wskazuje, że prowadzi Pan działalność
    gospodarczą w zakresie usług budowlanych - budowa osiedla domów. W miesiącu
    listopadzie 2003 r. został poniesiony wydatek za przyłączenie do sieci
    elektroenergetycznej przedsiębiorstwa energetycznego instalacji elektrycznej
    budynków a usługa przyłączenia zostanie zrealizowana zgodnie z umową do 30
    listopada br. Przepisy prawa budowlanego odnoszące się do budowy i oddawania
    do użytku obiektów budowlanych - art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994
    r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016) wymieniają wśród prac
    przygotowawczych, będących warunkiem rozpoczęcia budowy, wykonanie przyłączy
    sieci infrastruktury technicznej na potrzeby budowy. Budowa tego osiedla
    została niedawno rozpoczęta i przychody ze sprzedaży nastąpią w przyszłych
    okresach.

    Zgodnie z § 3 pkt 1 lit. e) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26
    sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów (Dz. U. Nr 152, poz. 1475 ze zm.) produkcja niezakończona to
    produkcja w toku oraz półwyroby (półfabrykaty), czyli nie gotowe jeszcze
    produkty własnej produkcji, a także wykonywane roboty, usługi przed ich
    ukończeniem. Budowa osiedla domów stanowi szczególny rodzaj produktu
    gotowego. Zatem wybudowane domy z przeznaczeniem do sprzedaży, traktuje się
    jako wyroby (produkty) gotowe, ale dopiero po zakończeniu robót związanych z
    ich budową. Wydatki poniesione na ich wytworzenie traktuje się jako koszty
    produkcji niezakończonej (roboty w toku).

    Zgodnie z § 27 ust. 1 cytowanego rozporządzenia podatnicy są obowiązani do
    sporządzenia i wpisania do księgi spisu z natury towarów handlowych,
    materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, produkcji w
    toku, wyrobów gotowych, braków i odpadów na dzień 1 stycznia, na koniec
    każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku
    podatkowego, a także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów
    wspólników lub likwidacji działalności.

    Zgodnie z powołanymi powyżej przepisami w ramach prowadzonej działalności
    gospodarczej wydatek przyłączenia do sieci elektroenergetycznej budynków
    przeznaczonych do sprzedaży w przyszłych okresach należy uznać za produkcję
    w toku i uwzględnić go w inwentaryzacji.

    Po zakończeniu inwestycji wydatek powyższy zostanie rozliczony w końcowej
    cenie przeznaczonych do sprzedaży domów.

    ---------------------

    I wychodzi na to, ze pani z kontroli jednak się myli. Nic tylko wystąpić o
    interpretację.

  • 48. Data: 2007-10-05 19:17:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Oct 2007, Dyzmund wrote:

    > KPiR produkcję w toku należy wykazać POD remanentem tak jak środki trwałe.

    No, to ta pani w ogóle ministra poprawiła :]
    Ciekawe po co komu ten "spis ST".

    > jeszcze jedna uwaga: koszt wytorzenia wg tej pani to same materiały bez
    > robocizny, którą powinno się księgować od razu w koszty ogółem.
    > Powołuje się
    > przy tym na par. 29 pkt 3 rozporządzenia o księdze podatkowej.
    > Co na to szanowni grupowicze?

    Tyle, że jedno (wpisanie robocizny) ma z drugim (ujęciem w wartości
    wytworzenia) tyle wspólnego, że służy (IMO ewidentnie) do WYRZUCENIA
    jej z kosztów.
    Właśnie dlatego wpisuje się ją dwa razy!
    Wrrrrr...

    No i 29.3 wyraźnie stwierdza: "nie może to być wartoœć niższa od kosztów
    materiałów".
    Tam nie ma "ma wynosić tyle co koszty bezpośrednie".
    (ja wiem że wiesz, ale może jakiś skarbowiec to poczyta :))

    To jest plus dla podatnika, bo dzięki niemu podatnik *MOŻE* zaliczyć
    "wszelkie koszty zwišzane bezpoœrednio i poœrednio" (może by do kompletu
    dołączyła powołanie na par.3.4? :)) przekraczające minimum w koszty,
    ale NIE MUSI.
    Zależnie od tego, jak mu się bilans kosztów ogólnych i przychodów
    w danym roku układa.
    Dzięki temu w przypadku "jedna budowa w toku, zero przychodów" nie
    trzeba generować sobie straty.

    Na PK jest to rozwiązane przez obowiązek przyjmowania "proporcjonalnie"
    wirtualnych :> oczekiwanych przychodów, co *również* (w takim przypadku)
    zapobiega wykazaniu straty.
    Na KPiR jest uproszczenie, ale zostawili furtkę, którą pani usiłuje
    najwyraźniej zamknąć i "zmusić do straty".
    Ech...

    pzdr, Gotfryd