  • 1. Data: 2003-11-03 10:31:50
    Temat: Ryczałt czy KPiR - prośba o poradę
    Od: "Mariusz" <s...@W...onet.pl>

    Witam,

    Z góry przepraszam, jeśli to pytanie pojawiło się już na grupie, lub jeśli wyda
    się zbyt banalne.

    Znajomy poprosił mnie o pomoc w wybraniu najkorzystniejszej dla niego formy
    działalności gospodarczej (chodzi o rozliczanie się -> podatki).

    Ma on zamiar założyć jednoosobową działalność i prowadzić kursy, korepetycje,
    szkolenia (również jako podwykonawca).

    Koszty w jego przypadku na pewno nie będą wysokie (podręczniki, ewentualnie
    dojazd, przy czym nie ma samochodu).

    Wahamy się w tej chwili między ryczałtem, a kpir (uproszczona księgowość, a może
    jednak odliczanie kosztów). Fajnie by było wybrać taką opcję, żeby najlepiej na
    tym wyjść finansowo, jednocześnie nie tonąc w papierach. :)

    Proszę o radę; wiadomo, że najlepiej potrafi doradzić ktoś, kto w tym "siedzi",
    wykorzystuje w praktyce itp.

    --

    "Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy."

  • 2. Data: 2003-11-04 08:42:07
    Temat: Re: Ryczałt czy KPiR - prośba o poradę
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

> [...]
    najlepiej na
    > tym wyjść finansowo, jednocześnie nie tonąc w papierach. :)

    ryczałtowiec = niskie koszty, własna robocizna, wiedza itp
    zasady ogólne = duży udział kosztów surowcowych, pracowniczych, transoprtu,
    energii itp
    tyle ogólnej wiedzy, jednak wszystko zależy od Twojej działalności. Czy
    chcesz mieć odliczanie np. komórki służbowej, samochodu, papieru, itp. to
    trzeba rozważyć. Prowadzenie dokumentacji kpir wcale nie jest uciążliwe ani
    trudne tylko trzeba robić to systematycznie w jakimś programie komp.
    Jest taka poz ksiązkowa "ABC small business'u", którą mogę Ci polecić tam
    znajdziesz "łopatologicznie" wytłumaczone zasady prowadzenia działalności.
    Życzę sukcesów.

    Pozdr. Janusz

  • 3. Data: 2003-11-04 12:32:44
    Od: "Mariusz" <s...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" <i...@a...com.pl> napisał

    > (...) Jest taka poz ksiązkowa "ABC small business'u", którą mogę Ci

    polecić (...)

    > Życzę sukcesów.

    > Pozdr. Janusz

    Serdeczne dzięki :)

    Również pozdrawiam

    Mariusz

    --

    "Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy."