  • 1. Data: 2009-03-12 10:27:09
    Temat: Podatek od wynajmu - PIT
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Witam,
    znajomi starsi panstwo 'uzyczaja' czesc domu, w ktorym mieszkaja,
    studentom. Chcieliby ujawnic dochody z tego tytulu. Czy moga to zrobic
    wpisujac kwote w pozycje 'inne dochody' w pit37? Czy moze w jakis inny
    sposob?

    Powod ujawnienia jest prozaiczny ;) , chca wziac kredyt hipoteczny na
    dzialke za miastem. Potrzebuja zwiekszyc 'papierowa' zdolnosc, a do tego
    mogliby wykorzystac dochody z wynajmu pod warunkiem ze umowa obowiazuje
    conajmniej rok. Poniewaz ta dzialka to okazja to wola ja kupic nawet
    placac 19% podatku od wynajmu, no i nie chca sie narazac na ew. kary z
    US... no chyba ze da sie jakos to jeszcze wyprostowac zaplacic tylko
    ryczalt.

    z gory dziekuje za podpowiedzi.

    PS. zna ktos moze doradce podatkowego z wroclawia ktory ma wolne moce
    przerobowe i doradzi w kwestiach podatkowych (nie chodzi o tegoroczny
    pit37, tylko o metodologie postepowania na przyszlosc, zeby uniknac
    klopotow z US) - bo obszedlem kilka biur i jak tylko sie okazuje ze mam
    jednorazowy problem z 2pytaniami, nietrywialnymi, to mnie odsylaja dalej :/

    pozdrawiam
    --
    Tomasz