  • 11. Data: 2002-05-03 07:15:33
    Temat: Re: Samochod na firme - prosze o pomoc
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Fazi" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:aatahb$pdf$1@news.tpi.pl...
    > Posłuchaj tego:
    > VAT od _dowolnego_ paliwa odliczasz w przypadku samochodów ciężarowych o
    > ładowności powyżej 500 kG.
    > VATu od _dowolnego_ paliwa _nie_ odliczysz w przypadku samochodu
    > ciężarowego.
    >
    > hehe, kto tu mówi o Muppethach. Zacznij od Kubusia Puchatka :)

    i co ????
    Aleś Jej przysrał!!!
    Od razu widać.....

    Ona w/w tekstu NIE napisała
    Pisała o VAT dla samochodów ciężarowych i osobowych, a nie 2 razy o
    ciężarowych

  • 12. Data: 2002-05-03 16:14:28
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@s...pik-net.pl> napisał w
    wiadomości news:GoldED.200205022004468203.roman@silesia.pik-net
    .pl

    Nic z tego nie rozumiem choc bardzo sie staram:)))

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi
    www.wwierdak.rtk.net.pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

  • 13. Data: 2002-05-03 22:47:33
    Temat: Samochod na firme - prosze o pomoc
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Fazi wrote:

> [...]
    F> ładowności powyżej 500 kG.
    F> VATu od _dowolnego_ paliwa _nie_ odliczysz w przypadku samochodu

    Przejęzyczenie (przepalcowanie?) - oczywiście w drugim przypadku chodzi o
    samochód osobowy.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl

  • 14. Data: 2002-05-04 09:35:50
    Od: "Fazi" <f...@g...pl>

    > Przejęzyczenie (przepalcowanie?) - oczywiście w drugim przypadku chodzi o
    > samochód osobowy.

    Wygląda na to, że przegrywam ilością głosów i pewnie , gdyby to było
    możliwe, dostałbym po trąbie. Tak, pomimo "przepalcowania" wiedziałem, o co
    chodzi. Zażartowałem sobie, Romq. Jednak mam samochód na DG, jest środkiem
    trwałym z homologacją na ciężarowy i ładowności 750 kg . III US w Szczecinie
    twierdzi ( sam dzwoniłem ) , że jeżeli benzyna, to nie można odliczać VATu,
    tylko całą fakturę za paliwo traktować jako koszt. Jakaś mądra pani
    utwierdziła mnie w przekonaniu, że VAT można odliczać tylko od gazu. Komu
    wierzyć ? Zawodowcom na grupie, czy Urzędowi Skarbowemu ? Cholera wie. Może
    masz jakieś linki do stron s przepisami ? Ja szukałem i ...lipa.

    pzdr Fazi

  • 15. Data: 2002-05-04 11:20:59
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    Jakaś mądra pani
    > utwierdziła mnie w przekonaniu, że VAT można odliczać tylko od gazu.

    A czym Cię utwierdziła, że uwierzyłeś?

> [...]
    wie.
    Może
    > masz jakieś linki do stron s przepisami ? Ja szukałem i ...lipa.

    Eee.... myślę, że lepiej będzie jak sam poszukasz.

    Może przeczytaj ustawę - na początek np art 25. Tylko poszukaj sobie
    tekstu ujednoliconego
    po zmianach z marca.

    CEZ

  • 16. Data: 2002-05-04 11:21:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 May 2002, Fazi wrote:

    >+ Wygląda na to, że przegrywam ilością głosów i pewnie , gdyby to było
    >+ możliwe, dostałbym po trąbie.

    Och, wszystko da się załatwić: gdzie mieszkasz ?? -:)

> [...]
    >+ tylko całą fakturę za paliwo traktować jako koszt. Jakaś mądra pani
    >+ utwierdziła mnie w przekonaniu, że VAT można odliczać tylko od gazu.

    Już wiesz że pani jest "niezauktualizowana" (oprócz tego, że mówiła
    nie na temat :)) Chyba, że nieprzekonująco mówiłeś o tym
    że to NAPRAWDĘ ciężarówka !

    >+ Komu wierzyć ?
    >+ Zawodowcom na grupie, czy Urzędowi Skarbowemu ?

    Zawodowcom - mi nie, bo jestem tylko prowadzącym DG ;)

    >+ Cholera wie. Może
    >+ masz jakieś linki do stron s przepisami ? Ja szukałem i ...lipa.

    Coś słabo szukałeś ;]
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1

    Art.25.1.3a.
    1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    [...]
    3a) paliw silnikowych benzynowych, oleju napędowego oraz
    gazu wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych lub
    innych samochodów o dopuszczalnej ładownoœci do 500 kg

    O ciężarówkach mowy nie ma.

    O aktualności autualizacji ustawy :) (to jest "prywatny
    tekst jednolity" - nie urzędowy) świadczy uwzględnienie gazu
    (od sam. osobowych) -:)

    Gotfryd (z pozdrowieniami)

  • 17. Data: 2002-05-05 21:43:22
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    Fazi wrote:

    F> Wygląda na to, że przegrywam ilością głosów i pewnie , gdyby to było
    F> możliwe, dostałbym po trąbie. Tak, pomimo "przepalcowania" wiedziałem, o co
    F> chodzi. Zażartowałem sobie, Romq.

    Dość ostro, misiaczku...

    F> Jednak mam samochód na DG, jest środkiem trwałym z homologacją na
    F> ciężarowy i ładowności 750 kg . III US w Szczecinie twierdzi ( sam
    F> dzwoniłem ) ,

    Niech Ci to da na piśmie, cwaniara.

    F> że jeżeli benzyna, to nie można odliczać VATu, tylko całą fakturę za
    F> paliwo traktować jako koszt.

    Bzdura.

    F> Jakaś mądra pani utwierdziła mnie w przekonaniu, że VAT można odliczać
    F> tylko od gazu. Komu wierzyć ? Zawodowcom na grupie, czy Urzędowi
    F> Skarbowemu ?

    Ustawie. Jasno i precyzyjnie określa co i jak.

    F> Cholera wie. Może masz jakieś linki do stron s przepisami ? Ja
    F> szukałem i ...lipa.

    Nie przeginaj. Tekst ustawy o p.t.u. jest dostępny bez problemu.

  • 18. Data: 2002-05-06 07:17:18
    Od: "Fazi" <f...@g...pl>

    Boże, pobłogosław Internet !

  • 19. Data: 2002-05-06 08:44:17
    Temat: Odp: Samochod na firme - prosze o pomoc
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > VATu z benzyny nie odpiszesz. Z gazu - owszem. Dobrze bedzie, jezeli

    Od 26.03.2002 vatu z gazu też nie możesz odliczać :(
    Robert