  • 1. Data: 2004-10-04 10:21:10
    Temat: Samochód na kilometrówce i zakupy do niego.
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam

    (dg, vat, kpir)
    W archiwum wynalazlem, ze instalacja gazu to nowa jakosc
    i nie da sie w koszty. Spoko.

    To teraz taki problem - zima sie zbliza, musze kupic komplet
    zimówek do samochodu. Jako, ze szkoda mi nowiutkich alufelg,
    to musze kupic równiez komplet stalowych felg.
    Pytanie czy to powyzsze nie zostanie potraktowane jako
    "ulepszenie"?? W druga strone (mam stalowe, chce alu) to by
    pewnie bylo ulepszenie.
    Chcialbym tak zakupione zimówki + felgi uczciwie zaksiegowac...
    To jeszcze zappytam o vat od nich, bo juz nie pamietam...

    Z góry wielkie dzieki.

    PawelZ
    -----------

  • 2. Data: 2004-10-04 16:28:49
    Temat: Re: Samochód na kilometrówce i zakupy do niego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Bozoo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ to musze kupic równiez komplet stalowych felg.
    >+ Pytanie czy to powyzsze nie zostanie potraktowane jako

    Ponad 3500 zł "wartości jednostkowej" powiadasz ???
    Hm... to "duża" Tatra albo coś podobnego ? :)
    NA ALUFELGACH ?? :)

    "w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub peryferyjnych,
    których jednostkowa cena nabycia przekracza 3.500 zł", art. 22g.17
    ustawy...
    No chyba że opona to nie "część składowa", wtedy się poddaję :)

    >+ To jeszcze zappytam o vat od nich, bo juz nie pamietam...

    ...czego nie pamiętasz ???

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-04 17:01:09
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > Chcialbym tak zakupione zimówki + felgi uczciwie zaksiegowac...
    > To jeszcze zappytam o vat od nich, bo juz nie pamietam...

    Nowa jakos to fakt, ale na dzisiaj sytuacja jest o tyle klarowna ze jesli
    nawet wydatki sa kwalifikowane jako ulepszenie to jesli :
    1) nie przekraczaja kwoty (jednorazowo)3.500 pln
    2) roczna wartosc wydatkow nie przekracza 3.500 pln
    to wrzucasz wszystkow w koszty.(ART 27g.pkt.17 updof)
    pozdr.
    KJ

  • 4. Data: 2004-10-05 18:08:09
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Ponad 3500 zł "wartości jednostkowej" powiadasz ???
    Poniżej, i to sporo. Instalacja gazowa też jest sporo poniżej
    tej kwoty, wziąłem przez analogię...

    > ...czego nie pamiętasz ???
    Jak to czego? Czy da sie go odliczyć!

    Oj Gotfryd, Gotfryd. Rozmowa z Toba bywa ciezka prawie
    jak z kontrola skarbowa :)

    PawelZ
    -----------

  • 5. Data: 2004-10-05 21:53:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Oct 2004, Bozoo wrote:

    >+ > Ponad 3500 zł "wartości jednostkowej" powiadasz ???
    >+ Poniżej, i to sporo. Instalacja gazowa też jest sporo poniżej
    >+ tej kwoty, wziąłem przez analogię...

    No OK. Już wiesz że poniżej 3500 zł to jest "zwykły koszt"
    bez względu na klasyfikację (remont/ulepszenie) wydatku.

    >+ > ...czego nie pamiętasz ???
    >+ Jak to czego? Czy da sie go odliczyć!

    Acha. Pas. Też nie pamiętam :)

    >+ Oj Gotfryd, Gotfryd. Rozmowa z Toba bywa ciezka prawie
    >+ jak z kontrola skarbowa :)

    Marudzisz :)
    Nie mogłem skojarzyć czego nie pamiętasz bo sam nie pamiętam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-06 14:42:29
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > No OK. Już wiesz że poniżej 3500 zł to jest "zwykły koszt"
    No już wiem.

    > Acha. Pas. Też nie pamiętam :)
    No to może skojarzysz, bo dysponujesz znacznie szerszą wiedzą
    niż moja. Czy można zimówki potraktować np, jak wymiane oleju,
    czy zakup dowolnej innej części zamiennej? Czy w takim wypadku
    można odliczyć VAT?

    Pozdro.

    PawelZ
    -----------

  • 7. Data: 2004-10-06 21:29:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, Bozoo wrote:
    [...]
    >+ niż moja. Czy można zimówki potraktować np, jak wymiane oleju,
    >+ czy zakup dowolnej innej części zamiennej?

    Jak wyżej wykazano - najwyraźniej tak.

    >+ Czy w takim wypadku można odliczyć VAT?

    ...nie wiem :]
    1. Nie pamiętam,
    2. nie wiem czy się zmieniło,
    3. nie chce mi się szukać po ustawie ! :)
    Pomęcz googla (groups.google.pl -> zaawansowane, grupa wiadoma,
    zakres czasowy po 1.V.2004, hasło "VAT samochód OR samochodu" !
    Chyba że kto inny napisze :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-07 05:52:37
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > On Wed, 6 Oct 2004, Bozoo wrote:
    > [...]
    >
    > Jak wyżej wykazano - najwyraźniej tak.

    > ...nie wiem :]
    > 1. Nie pamiętam,
    > 2. nie wiem czy się zmieniło,
    > 3. nie chce mi się szukać po ustawie ! :)
    [...]
    Jeżeli można zaufać programowi do księgowania produkcji Rz-plitej z
    najnowszym updatem - można. Tak własnie ten program księguje faktury z
    zakupami do samochodu używanego w DG nie będącego ...
    WSm