eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSamochod nowy prywatny a po 6 mies do ST, czy wtedy juz uzywany? › Samochod nowy prywatny a po 6 mies do ST, czy wtedy juz uzywany?
    From: " " <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Samochod nowy prywatny a po 6 mies do ST, czy wtedy juz uzywany?
    Date: Tue, 12 Jun 2012 06:17:59 +0000 (UTC)

    Witam

    Czy nowy samochód, który zakupie na mnie prywatnie będzie już traktowany jako
    używany jeżeli wprowadzę go do ST dopiero po tych 7 miesiącach od jego zakupu
    i użytkowania prywatnego? Czy będę mógł go wtedy amortyzować jako samochód
    używany? Czyli przez 30 miesięcy zamiast 50? Jaką wtedy ustalić cenę
    początkową?
    Czy tak można zrobić bez zostawiania żadnego pola dla kłopotów z US? Czy może
    żeby uznać samochód za używany, potrzebna jest zmiana właściciela?

    I druga sprawa. Już abstrahując od tego powyżej. Co będzie jeżeli np. na
    skutek pogorszenia sytuacji finansowej będę musiał sprzedać samochód/zamienić
    na tańszy podczas gdy on nie zdążył się jeszcze do końca zamortyzować i
    przykładowo minęło dopiero pół czy półtora roku od jego zakupu na
    firmę/wprowadzenia do ST? Od jakiej kwoty będę musiał zapłacić podatek przy
    założeniu, że jestem na liniowym?

    Pytam o to wszystko, ponieważ przyszłość moje dg jest trochę nie jasna i nie
    chciałbym komplikować sytuacji samochodem.

    PS.jestem zarejestrowany jako płatnik vat ale VATu od samochodu nie będę
    odliczał - tylko amortyzacja od kwoty brutto.