    Date: Fri, 21 Sep 2012 22:05:02 +0200
    From: StS <"sts"@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Składka na NFZ

    Przez osiem lat nie płaciłem tych składek bo
    myślałem, że opłaca je pewna instytucja, która
    wypłacała mi powypadkowe alimenta co robiła
    zresztą od dłuższego czasu. Po zmianie sytuacji
    przy naliczaniu podatku w 2004 roku poinformowano
    mnie podobno, że odtąd mam sam płacić składkę.
    Nie "dotarło" to do mnie i dalej będąc przekonany,
    że składka jest opłacana nie zareagowałem i przez
    tych 8 lat korzystałem z usług medycznych bo
    w NFZ także się nie zorientowano, że coś jest
    nie w porządku i nie zablokowali mi karty czipowej.
    Dopiero nie dawno przy próbie skorzystania
    z pomocy medycznej okazało się, że nie mam
    uprawnień. Co mi grozi w związku z tym, czy będę
    musiał za te 8 lat ponieść jakieś koszty,
    czy jako, że wina była również po stronie NFZ bo nie
    poinformowali mnie na czas o wygaśnięciu uprawnień
    sprawę da się rozwiązać bez większych dla mnie
    problemów.