  • 11. Data: 2009-12-09 19:02:58
    Temat: Re: Socjalne - talony i podatek.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    pawelj w <news:hfos4u$rdo$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Starałem się dośc jasno napisać.

    Niewątpliwie :D

    > Dla rozjaśnienia. Pracownik otrzymał bon w wys. 100 zł. Podatek poszedł z
    > konta socjalnego zakładu .

    Wyjaśnij co to znaczy "poszedł z konta"

    > Koszt zakładu to 118 zł.

    Ale jesteś tego pewien? Bo skąd w takim razie się wziął pit 11 z przychodem
    100 i pobranym podatkiem 18?

    To, że na szubienicy wisi 118 od okna, nie oznacza, że podatek został
    zapłacony przez pracodawcę...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2009-12-09 19:14:48
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > a kto zapłaci od tych 18 zł podatek?
    No właśnie nikt.

    --
    Pawełj

  • 13. Data: 2009-12-09 19:18:25
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    W zakładzie są dwa konta- rachunki bankowe. Jedno główne i drugie socjalne.
    "poszedł z konta" oznacza wykonanie przelewu z konta.
    Obciążenie tego konta, ubytek pieniędzy na nim.

    > Ale jesteś tego pewien? Bo skąd w takim razie się wziął pit 11 z
    > przychodem
    > 100 i pobranym podatkiem 18?
    Jestem pewien. A pit 11 wziął się z przeświadczenia pracodawcy że socjalne
    jest formą pomocy pracownikowi. opodatkowaną co prawda ale podatek nie jest
    kosztem pracownika.

    > To, że na szubienicy wisi 118 od okna, nie oznacza, że podatek został
    > zapłacony przez pracodawcę...
    Teraz to ja nie rozumiem...

    --
    Pawełj

  • 14. Data: 2009-12-09 19:26:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    pawelj w <news:hfotqj$sii$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    > jest formą pomocy pracownikowi. opodatkowaną co prawda ale podatek nie jest

    I o to chodziło ;P

    Może zacznij od początku i napisz jaki typ księgowości jest prowadzony w tym
    przedsiębiorstwie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2009-12-09 19:32:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pawelj wrote:
    > No w?a?nie nikt.

    bo?

  • 16. Data: 2009-12-09 19:52:03
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > bo?
    Bo płaci to zakład w imieniu pracownika.
    Bo zakład uznaje że to jego obowiązek.

    --
    Pawełj

  • 17. Data: 2009-12-09 19:54:16
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > I o to chodziło ;P
    >
    > Może zacznij od początku i napisz jaki typ księgowości jest prowadzony w
    > tym
    > przedsiębiorstwie.
    A jakie to ma znaczenie?
    Z konta czyli rachunku bankowego ubywa 118 zł.
    100 dostaje pracownik
    18 dostaje urząd skarbowy

    Czy ja to zaksięguje na kontach księgowych czy wpisze w książke - nie ma to
    znaczenia żadnego.

    --
    PawełJ

  • 18. Data: 2009-12-09 21:16:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pawelj wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Bo p?aci to zak?ad w imieniu pracownika.
    > Bo zak?ad uznaje ?e to jego obowi?zek.

    Jak zakład może uznać zaliczkę na podatek dochodowy pracownika za swój
    obowiązek?

    To tak jakbyś uznał za swój obowiązek płacenie za mnie w sklepie.
    Jak najbardziej możesz, z tym, że to jest mój dochód i od tego też
    trzeba zapłacić podatek.

  • 19. Data: 2009-12-09 21:19:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pawelj wrote:

    > A jakie to ma znaczenie?
    > Z konta czyli rachunku bankowego ubywa 118 z?.
    > 100 dostaje pracownik
    > 18 dostaje urz?d skarbowy

    a pracownik ma 118 dochodu od czego musi zapłacić podatek, z czego 18
    już zostało zapłacone, pozostała drobna reszta do uzupełnienia.
    Wyjdzie na to co napisł Gotfryd. 121 z groszami. I wtedy bedzie git.

    > Czy ja to zaksieguje na kontach ksiegowych czy wpisze w ksi??ke - nie ma to
    > znaczenia ?adnego.

    ma, po prostu przy najblizszej kontroli dostaniesz w d... od US za
    nieprawidłowe pit-11 i źle pobrane zaliczki na podatek dochodowy.

  • 20. Data: 2009-12-10 17:27:40
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > ma, po prostu przy najblizszej kontroli dostaniesz w d... od US za
    > nieprawidłowe pit-11 i źle pobrane zaliczki na podatek dochodowy.

    A jesteś w stanie podać na to przepis jakiś?
    Bo własnie dotarliśmy do sedna.

    Ja byłem "gościem"w takim zakładzie. Tyle że księgowa nijak nie potrafi
    zrozumieć że robi źle.
    Też bym nie chciał żeby dostała w d.. od US.
    Tylko pomysłów mi brak jak jej to wytłumaczyć

    --
    PawełJ