  • 1. Data: 2009-08-11 15:07:11
    Temat: Towar kupiony przed założeniem DG
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Witam,
    chciałbym kupić pewien towar z zamiarem poźniejszej sprzedaży z zyskiem
    (łapię się pod DG), jednak DG zamierzam otworzyć w późniejszym okresie (może
    miesiąć, może pół roku) i dopiero wtedy go sprzedać. Nie mogę kupić go
    później gdyż może już go nie być ;). Co zrobić z takim fantem? Jak to
    wciągnąć na stan firmy i jaka jest możliwość wrzucenia w koszty, odliczenia
    vatu.

    Pzdr,
    Maniek

  • 2. Data: 2009-08-11 16:32:25
    Temat: Re: Towar kupiony przed założeniem DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 17:07:11 +0200, Marian PaOEdzioch napisał(a):

    > chcia?bym kupiae pewien towar z zamiarem poOEniejszej sprzeda?y z zyskiem
    > (?apie sie pod DG), jednak DG zamierzam otworzyae w póOEniejszym okresie
    > (mo?e miesi?ae, mo?e pó? roku) i dopiero wtedy go sprzedaae. Nie moge
    > kupiae go póOEniej gdy? mo?e ju? go nie byae ;). Co zrobiae z takim fantem?
    > Jak to wci?gn?ae na stan firmy i jaka jest mo?liwo?ae wrzucenia w koszty,
    > odliczenia vatu.

    Jeśli przejrzysz archiwum grupy, to znajdziesz odpowiedź na swoje
    pytania :(

    Ja zadam ci pytanie ciekawsze. Dlaczego uważasz, że zakup towaru z
    zamiarem odsprzedaży nie jest już prowadzeniem działalności gospodarczej?
    Ze wszystkimi konsekwencjami prowadzenia działalności niezarejestrowanej.

  • 3. Data: 2009-08-11 18:17:51
    Temat: Re: Towar kupiony przed za3o?eniem DG
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

> [...]
    > Ze wszystkimi konsekwencjami prowadzenia działalności niezarejestrowanej.

    Faktycznie, szukałem po złych słowach. Był podobny wątek i to całkiem
    niedawno. Nawet nie pomyślałem, że trzeba mieć już w tym momencie
    zarejestrowaną DG, ale Gotfryd podał w tamtym wątku przekonującą
    argumentację.

    Pzdr.
    Maniek

  • 4. Data: 2009-08-12 13:11:06
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 11 Sie, 18:32, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

    > Ze wszystkimi konsekwencjami prowadzenia działalności niezarejestrowanej.

    Podepne sie pod temat.
    Obecnie nie prowadze DG (ani zarejestrowanej ani niezarejestrowanej)
    Znalazlem pewna nisze na rynku. Nisza mocno niszowa, ewentualne zyski
    z dzialalnosci bylyby nie warte gry, jednak byc moze mialyby sens jako
    niewielki dodatek do pensji z etetu.
    W skrocie: z kiklkunastu elementow elektronicznych (wartych razem
    powiedzmy 20 PLN) skladam i progrmauje pewien uklad, ktory sprzedaje
    za 200PLN.

    Powiedzmy, ze jestem na etapie konstruowania prototypow z czesci
    kupionych w sklepie. Nie wiem czy obecnie tylko sie bawie lutownica,
    czy moze jednak bede chcial zajac sie tym regularnie i oficjalnie w
    pszyszlosci.

    pytania:

    1) Czy ktokolwiek zaryzykuje twierdzenie ze obecnie prowadze
    faktycznie DG? ;)
    2) Czy jesli zarejestruje DG powiedzmy za miesiac, to bede mogl
    wykorzystac obecne zapasy podzespolow do wytworzenia produktu, albo
    sprzedac prototypy konstruowane obecnie (przed decyzja o prowadzeniu
    DG)?
    3) Czy DG polegajaca na czyms innym niz handel i uslugi, czyli de
    facto produkcja, to obszar na ktory dla wlasnego dobra lepiej w ogole
    nie wkraczac? ;)

  • 5. Data: 2009-08-12 14:33:25
    Temat: Re: Towar kupiony przed za?o?eniem DG
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-08-2009 o 15:11:06 choczsz <z...@j...pl> napisał(a):

> [...]
    > pszyszlosci.
    >
    > pytania:
    >
    > 1) Czy ktokolwiek zaryzykuje twierdzenie ze obecnie prowadze

    Zaraz UKS zacznie za tobą latać ;)

> [...]
    > wykorzystac obecne zapasy podzespolow do wytworzenia produktu, albo
    > sprzedac prototypy konstruowane obecnie (przed decyzja o prowadzeniu

    IMHO to jest cieńki lód - jak będziesz miał dwa podzespoły to możesz
    tłumaczyć że się bawiłeś i zobaczyłeś potencjał. Jak będziesz miał
    ich np. 20 to już może być podejrzane, a jak 200 to sam czujesz :)

    > 3) Czy DG polegajaca na czyms innym niz handel i uslugi, czyli de
    > facto produkcja, to obszar na ktory dla wlasnego dobra lepiej w ogole
    > nie wkraczac? ;)

    Przy scalakach masz zabawę w CE, a to jest cała maszynka do zasysania pieniędzy,
    i to sporych pieniędzy.
    Możliwy czas kontroli to 10 lat bodajże od momentu wyprodukowania
    ostatniej sztuki, możliwa grzywna bodajże do 100.000zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-08-12 14:46:34
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 12 Sie, 16:33, Tomek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Możliwy czas kontroli to 10 lat bodajże od momentu wyprodukowania
    > ostatniej sztuki, możliwa grzywna bodajże do 100.000zł.

    Z tym CE to mnie dobiles. W takim razie nisza pozostanie niezapelniona
    a ja zamiast babrac sie w ukladach lepiej spedze wieczor przy
    oakcyzowanym browarku. Ku chwale socjalizmu ;)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-08-13 20:16:51
    Temat: Re: Re: Towar kupiony przed założeniem DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Aug 2009, choczsz wrote:

> [...]
    > pszyszlosci.
    >
    > pytania:
    >
    > 1) Czy ktokolwiek zaryzykuje twierdzenie ze obecnie prowadze

    Skoro sam nie wiesz, to zamiaru się udowodnić nie da, to po
    pierwsze.
    A po drugie, to w zakresie "zabawy lutownicą", czyli tworzenia
    *konstrukji*, a więc *WNiP*, to psze pana, pan wcale nie
    "działa", tylko przygotowuje grunt pod coś, co w razie sprzedaży
    (sprzedaży *konstrukcji*, opracowania i wszelkich takich rzeczy,
    wcale nie mam na myśli wyprodukowanych egzemplarzy w razie
    rozpoczęcia produkcji :)) zostanie zaliczone do przychodów
    z praw majątkowych a nie do DG (!), uwalając w ten sposób
    ew. pomysł zamortyzowania "wkładu" (o czym była już mowa
    w tym roku, i co przyznam nieco mnie zaskoczyło, bo nigdy
    się problemowi nie przyglądałem).

    DG się zacznie w chwili przygotowań do "produkcji".

    > 2) Czy jesli zarejestruje DG powiedzmy za miesiac, to bede mogl
    > wykorzystac obecne zapasy podzespolow do wytworzenia produktu

    Ustalmy co to za "zapasy", czyli jak powstały.
    Bo jak ktoś kupił 2 000 szt tranzystorów celem stworzenia
    prototypu komputerka analogowego, bazując na tezie iż
    elementy dyskretne będą z jakiegoś powodu lepsze do składania
    układów Gilberta niż scalaki :P, albo ma te "zapasy"
    ze spadku po wujku elektroniku który prowadził DG (na
    przykład), to w sumie nic dziwnego - i jest metoda na
    "przepisowe" wprowadzenie ich do DG (remanent początkowy).

    Ale jak na zdrowy rozum do prototypu starcza 20 elementów,
    zaś kupiono 20 000, to obawiam się, że komuś pomysł że to
    było "do prototypu, konstruowania dla siebie i zabawy"
    może kiedyś nie przypaść do gustu :)

    A nuż po kwestionowaniu zwolnień lekarskich któryś minister
    zagoni urzędników do takiego sprawdzania "jak tu znaleźć
    chętnych do płacenia zaległego ZUS" :P

    > albo
    > sprzedac prototypy konstruowane obecnie (przed decyzja o prowadzeniu
    > DG)?

    Tego bym nie wykluczał, patrz "remanent początkowy", takoż
    patrz teza, że ktoś może głupio patrzeć, jak prototypów
    będzie 200 ;)

    > 3) Czy DG polegajaca na czyms innym niz handel i uslugi, czyli de
    > facto produkcja, to obszar na ktory dla wlasnego dobra lepiej w ogole
    > nie wkraczac? ;)

    Bez przesady :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-08-13 20:20:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Aug 2009, Tomek wrote:

    > Przy scalakach masz zabawę w CE, a to jest cała maszynka do zasysania pieniędzy,
    > i to sporych pieniędzy.

    Moment, moment, moment.
    Jakich "scalakach"?

    > Możliwy czas kontroli to 10 lat bodajże od momentu wyprodukowania
    > ostatniej sztuki, możliwa grzywna bodajże do 100.000zł.

    Jeśli dane CE nie wymaga certyfikatu (zasilanie "wysokim" napięciem,
    czyli od zasilacza rzeczywiście bym się trzymał z daleka, i inne takie
    "niebezpieczne" składniki), to na dzień dobry ktoś musiałby chcieć
    doczepić się *konkretnego* naruszenia norm CE.
    Najpierw musiałoby ono istnieć :D

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-08-14 07:47:52
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 13 Sie, 22:20, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Moment, moment, moment.
    >   Jakich "scalakach"?

    W moim przypadku w układzie pracowałby 8-bitowy mikrokontroler AVR,
    powiedzmy ATMELA. Reszta to elementy pasywne.

> [...]
    > "niebezpieczne" składniki), to na dzień dobry ktoś musiałby chcieć
    > doczepić się *konkretnego* naruszenia norm CE.

    Wg wszelkich informacji jakie posiadłem, w związku z obecnością
    wspomnianego mikrokontrolera, produkt podapdałby pod EMC
    (Kompatybilność elektromagnetyczna). A odpowiednie badania wymagają
    raczej laboratorium. Zatem koszt rzędu paru tysięcy, co biorąc pod
    uwagę mocno ograniczony popyt na urządzenie (nisza), tudzież
    wytwarzanie kilku różniacych się nieco wersji produktu, byłoby kosztem
    zabójczym.

  • 10. Data: 2009-08-14 08:19:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-08-2009 o 22:20:58 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > "niebezpieczne" składniki), to na dzień dobry ktoś musiałby chcieć
    > doczepić się *konkretnego* naruszenia norm CE.

    Rozumiem że nie miałbyś oporów żeby wystawić sobie deklarację zgodności
    nie wiedząc czy ta zgodność jest i - jesli jest - ile masz "zapasu"?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek