  • 1. Data: 2009-08-11 13:36:00
    Temat: żona w firmie ...
    Od: mk <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl>

    Witam
    Mam jednoosobową DG, KPiR, VAT, zasady ogólne.
    Czy żona jako osoba współpracująca musi mieć ze mną podpisaną umowę o pracę?
    Czy wystarczy odprowadzanie składek ZUS, bez umowy o pracę jako takiej,
    bo i tak kosztów wynagrodzenia nie mógłbym wrzucić w KPiR?

    Jak będzie z PIT rocznym, gdy wrzucę w koszty DG ZUS, to żona już ich
    nie odlicza w PIT, bo jest to wspólne gospodarstwo domowe?

    Gdzie mogę poczytać o zatrudnianiu współmałżonaka w świetle aktualnych
    przepisów. Najlepiej z przykładami lub akty prawne ale z komentarzem.

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2009-08-12 07:09:15
    Temat: Re: żona w firmie ...
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mk" <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl> napisał w
    wiadomości news:h5rso1$e7q$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > Czy wystarczy odprowadzanie składek ZUS, bez umowy o pracę jako takiej, bo
    > i tak kosztów wynagrodzenia nie mógłbym wrzucić w KPiR?

    Hmmm - powiedz jedno. Czemu tak Ci zalezy na tej "umowie o prace"- nei
    wystarczy samo oplacanie skladek?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-08-12 12:18:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-12, SDD <s...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Hmmm - powiedz jedno. Czemu tak Ci zalezy na tej "umowie o prace"- nei
    > wystarczy samo oplacanie skladek?

    No ale i tak to trzeba opodatkować (nieodpłatne świadczenia).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-08-12 13:02:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-08-12, SDD <s...@t...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No ale i tak to trzeba opodatkować (nieodpłatne świadczenia).

    Ze przepraszam co? Kto Ci takich głupot naopowiadał?

    A kiedy nam skasowali zwolnienie z art.21 ust.1 pkt 125 UPDOF?
    Wczoraj jeszcze było.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2009-08-12 14:50:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-12, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    [...]

    > Ze przepraszam co? Kto Ci takich głupot naopowiadał?
    >
    > A kiedy nam skasowali zwolnienie z art.21 ust.1 pkt 125 UPDOF?
    > Wczoraj jeszcze było.

    Parę razy tu dyskusja w tym temacie się toczyła i podobne artykuły do tego:
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/poradnik_malej_firm
    y/11618/Osoba_wspolpracujaca_w_2007_r.html
    http://www.vat.pl/1801_osoba_wspolpracujaca_zawrzyj_
    umowe__aktualnosci_vatpl_2645.php
    jakoś nie budziły protestu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2009-08-12 19:31:37
    Od: <s...@a...pl>

    > http://www.v*t.pl/1801_osoba_wspolpracujaca_zawrzyj_
    umowe__aktualnosci_vatpl_2645.php
    > jakoś nie budziły protestu.

    Ustaw sobie w pliku hosts:
    127.0.0.1 www(kropka)vat(kropka)pl
    127.0.0.1 www(kropka)pit(kropka)pl

    Naprawdę, nie warto zaglądać na te serwisy. Ilość prawdziwych informacji na nich
    jest niewielka. Zazwyczaj ich wywody wprowadzają czytelników w błąd. Dyskusje o
    tym były tu już kilkukrtonie, jak Ciebie interesuje poszukaj w google.

  • 7. Data: 2009-08-12 19:40:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-12, <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    wrote:
    umowe__aktualnosci_vatpl_2645.php

    > Ustaw sobie w pliku hosts:
    > 127.0.0.1 www(kropka)vat(kropka)pl
    > 127.0.0.1 www(kropka)pit(kropka)pl
    >
    > Naprawdę, nie warto zaglądać na te serwisy.

    Podałem też inny serwis, w podobnym tonie.

    > Ilość prawdziwych informacji na nich
    > jest niewielka. Zazwyczaj ich wywody wprowadzają czytelników w błąd. Dyskusje o
    > tym były tu już kilkukrtonie, jak Ciebie interesuje poszukaj w google.

    I ja w sporej części z nich brałem udział, więc odsyłanie do google jest
    takie sobie. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-08-13 08:54:27
    Od: mk <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > wiadomości news:h5rso1$e7q$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Hmmm - powiedz jedno. Czemu tak Ci zalezy na tej "umowie o prace"- nei

    W sumie tak, jak nie ma musu, to nie zależy mi na umowie.
    No chyba, że to do czegoś może się przydać żonie.

    > Pozdrawiam
    > SDD

    pozdr.
    mk

  • 9. Data: 2009-08-13 08:55:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mk" <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl> napisał w
    wiadomości news:h60kgc$so4$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > No chyba, że to do czegoś może się przydać żonie.

    Chyba nie wierzysz w jakis magiczny wplyw takiej umowy na przyszle
    uprawnienia emerytalne ? :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-08-13 09:10:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-13, SDD <s...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Chyba nie wierzysz w jakis magiczny wplyw takiej umowy na przyszle
    > uprawnienia emerytalne ? :)

    No ale zdolność kredytowa małżeństwa będzie znacznie wyższa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl